Η 'Ράβδος" επιστρέφει με Άρη Λεμπεσόπουλο, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, και Τατιάνα Παπαμόσχου

Η δυνατή παράσταση in-yer-face theatre σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα έρχεται στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – "Λευτέρης Βογιατζής".

Η ράβδος

Η δυνατή παράσταση "Η ράβδος" επιστρέφει από τις 14 Φεβρουαρίου, με νέα διανομή, στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – "Λευτέρης Βογιατζής". Το έργο του επιδραστικότερου εκπρόσωπου του "in-yer-face theatre" Μαρκ Ρέιβενχιλ (Shopping and fucking, Τολμηρές Πολαρόιντ, The Product), που έκανε πρεμιέρα στο Royal Court Theatre του Λονδίνου, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από τον Πολιτιστικό Οργανισμό "Λυκόφως" σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα. Πρωταγωνιστούν Άρης Λεμπεσόπουλος, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Τατιάνα Παπαμόσχου.

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Έντουαρντ, ένας αφοσιωμένος καθηγητής της μέσης εκπαίδευσης, μετά από σαράντα πέντε χρόνια διδασκαλίας, βγαίνει στη σύνταξη. Περιμένει με ανυπομονησία την αποχαιρετιστήρια γιορτή που οργανώνεται από το σχολείο για να τιμήσουν το πρόσωπό του και την πολυετή του προσφορά. Όμως τις τελευταίες έξι μέρες, ο Έντουαρντ και η σύζυγός του, η Μορίν, βρίσκονται σε πολιορκία και δεν μπορούν να βγουν απ’ το σπίτι τους. Ένα πλήθος εξαγριωμένων μαθητών έχει συγκεντρωθεί απ’ έξω, φωνάζοντας και βρίζοντας, φτύνοντας και πετώντας αντικείμενα. Ένα τούβλο έχει σπάσει το παράθυρο.  Μέσα σ’ αυτό το κλίμα και ενώ ταυτόχρονα το σχολείο του Έντουαρντ περνά από αξιολόγηση, τους επισκέπτεται η αποξενωμένη κόρη τους. Η Άννα εμφανίζεται αναπάντεχα  μετά από χρόνια, έχοντας τα δικά της ερωτήματα.

 

Σημείωμα σκηνοθέτη

Ο Μαρκ Ρέιβενχιλ τοποθετώντας τη δράση του έργου στο πλαίσιο μιας οικογένειας – πατέρας, μητέρα, μοναχοκόρη – αλλά ταυτόχρονα και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας, στην οποία ανήκουν και τα τρία πρόσωπα, δημιουργεί μια δραματουργική συνθήκη που μας επιτρέπει να αναλογιστούμε μια σειρά από φλέγοντα ζητήματα: Ποιο είναι το πρόσωπο της βίας μέσα στην οικογένεια αλλά και μέσα στο σχολείο; Πώς αλλάζει ο ορισμός της έννοιας "βία" από γενιά σε γενιά; Γιατί μας ελκύει η αίσθηση της εξουσίας και της επιβολής; Πόση ανάγκη έχουμε από κανόνες και συστήματα; Πώς συνυπάρχουν η μάθηση και ο "σωφρονισμός", η εκπαίδευση με την "τιμωρία"; Ποια είναι η "ενδεδειγμένη πρακτική" για την αξιολόγηση ενός σχολείου και πώς εφαρμόζεται; Με ποια κριτήρια γίνεται η αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού; Τι σημαίνει κατάχρηση εξουσίας, προσωπικός χώρος, εκφοβισμός (bullying); Ποιος είναι ο ρόλος της μνήμης σε σχέση με την λεγόμενη "κουλτούρα της ακύρωσης" (cancel culture); Μπορούμε να "ακυρώνουμε" και να διαγράφουμε το παρελθόν όταν δεν "υπακούει" στους κανόνες της σημερινής εποχής; Τι γίνεται όταν κάποιος βρίσκεται ξαφνικά στη "λάθος πλευρά" της Ιστορίας; Ο συγγραφέας, χρησιμοποιώντας μια κοφτερή, τολμηρή γλώσσα, θέτει τα ερωτήματα και μας καλεί να δούμε το "ευρύτερο χάος" γύρω μας, να δούμε τον "τρόμο" που γεννιέται μέσα μας. Να μιλήσουμε γι’ αυτά  που φανερώνουν την πραγματική φύση μας, να θυμηθούμε τα "σημάδια" μας.

Μετάφραση - Σκηνικό - Κοστούμια: Γιώργος Σκεύας
Mουσική - Sound Design: Σήμη Τσιλαλή
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Νατάσα Πετροπούλου

Ώρες και ημέρες: Παρασκευή 20:30, Σάββατο 18:30 & 21:15, Κυριακή 18:00
Διάρκεια: 100 λεπτά χωρίς διάλειμμα
Εισιτήρια: Α Ζώνη: 22€ (20€ ΑμΕΑ). Β Ζώνη: 20€ (16€ ανέργων/φοιτητικό/ΑμεΑ)

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η Ράβδος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Η βία, ο αυταρχισμός και οι σχέσεις εξουσίας βρίσκονται στο επίκεντρο του βρετανικού έργου, μέσα από την ιστορία ενός καθηγητή, του Έντουαρντ,, που μετά από σαράντα πέντε χρόνια διδασκαλίας, βγαίνει στη σύνταξη και περιμένει με ανυπομονησία την αποχαιρετιστήρια γιορτή για την αφυπηρέτησή του. Τις τελευταίες έξι μέρες όμως, ο Έντουαρντ και η σύζυγός του, η Μορίν, βρίσκονται σε πολιορκία και δεν μπορούν να βγουν απ’ το σπίτι τους. Ένα πλήθος εξαγριωμένων μαθητών έχει συγκεντρωθεί απ’ έξω. Ένα τούβλο που πέταξαν έχει σπάσει το παράθυρο. Μέσα σ’ αυτό το κλίμα και ενώ ταυτόχρονα το σχολείο του Έντουαρντ περνά από αξιολόγηση, τους επισκέπτεται η αποξενωμένη κόρη τους, η Άννα, έχοντας τα δικά της ερωτήματα. Ο Βρετανός συγγραφέας, εκπρόσωπος του in-yer-face θεάτρου, θέτει ερωτήματα, ανοίγει θέματα προς συζήτηση και προβληματισμό.

Θέατρο Οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής»

Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Paris Opera Junior Ballet: Η αφρόκρεμα του νεανικού χορού στην Αθήνα

Το Μπαλέτο της Όπερας του Παρισιού, κοιτίδα του κλασικού χορού μας συστήνει τη νέα γενιά χορευτών που χορεύει για το μέλλον, την παράδοση και τη ζωή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/04/2025

"Όλα… λάθος!": Η ελληνική εκδοχή του "The play that goes wrong" βγάζει πολύ γέλιο

Η θεατρική επιτυχία "Όλα… λάθος!" ("The play that goes wrong") των Χένρι Λιούις, Τζόναθαν Σέιερ και Χένρι Σιλντς, έρχεται στο θέατρο Αθηνά, με ένα καστ που ξέρει καλά τι πάει στραβά και... πώς να το κάνει ξεκαρδιστικό.

Θεατρική σεζόν 2025-26: Προλάβετε εισιτήρια για επτά παραστάσεις που άνοιξαν ήδη προπώληση

Άνοιξαν οι πρώτες προπωλήσεις για μία σειρά επιτυχημένων θεατρικών παραστάσεων που θα δούμε ξανά το φθινόπωρο - από τη "Φάλαινα" και το "Λεωφορείο ο Πόθος" μέχρι "Το πάρτι της ζωής μου" και το "Festen" .

Αλλαγή στη διανομή της παράστασης "Τα σκυλιά"

Η αναγκαστική αποχώρηση του Τούρκου ηθοποιού Cem Yiğit Üzümoğlu από την παράσταση "Τα σκυλιά" υπενθυμίζει πως η επανάληψη της αλήθειας είναι πράξη αντίστασης σε καθεστώτα που τη φιμώνουν.

Ο "Ιππόλυτος" της Κατερίνας Ευαγγελάτου στο Ηρώδειο

Μετά την επιτυχημένη παρουσίασή της στο Χονγκ Κονγκ, η μεγάλη θεατρική επιτυχία που πρωτοπαρουσιάστηκε στην Επίδαυρο, επιστρέφει το καλοκαίρι 2025 για δύο μοναδικές παραστάσεις.

Μπήκαμε στο Cartel με τον Βασίλη Μπισμπίκη: Μια νέα εποχή γεννιέται μέσα στο παλιό εργοστάσιο

Στην καρδιά ενός παλιού εργοστασίου, στο Αιγάλεω, γεννιέται ένα νέο θεατρικό τοπίο, το Cartel. Με οδηγούς τον Βασίλη Μπισμπίκη, τον Τσέζαρις Γκραουζίνις και τη Φαίη Τζήμα περιδιαβήκαμε στο βιομηχανικό χώρο που έχει μεταμορφωθεί σε καλλιτεχνική κυψέλη.

Όλη η σύγχρονη Αθήνα όπως την ξέρουμε σε μια παράσταση

Η Νικολίτσα Ντρίζη γράφει για την παράσταση "Πες της", εμπνευσμένη από το ομώνυμο διήγημα του Χρήστου Οικονόμου που βουτά στο πολύπλευρο πορτρέτο της σύγχρονης Αθήνας.