Ο "Άτλας" του Εμμανουήλ Κωνσταντινίδη εφευρίσκει τον κοσμογονικό μύθο της μοναξιάς

Το έργο, που παρουσιάζεται στο PalmTree-MCA, ερευνά τις ψυχές τριών πλασμάτων που είναι χαμένα στην αιώνια λήθη και ταυτόχρονα γνωρίζουν τον πυρήνα και τη σκέψη όλου του σύμπαντος.

Άτλας © Μαίρη Λεονάρδου

"Εν αρχή στο κόσμο ήταν το χάος”. Ύστερα γεννήθηκε η φύση, η τάξη και ο άνθρωπος. Στη σκανδιναβική κοσμογονία ο άνθρωπος γεννήθηκε απο ξύλο, στην ινδική από σπέρμα, στην αιγυπτιακή από δάκρυα και στην κινέζικη από χώμα. Στο σήμερα, και με αρχή τους μύθους της κοσμογονίας, η παράσταση "Άτλας", σε κείμενο και σκηνοθεσία του Εμμανουήλ Κωνσταντινίδη, οραματίζεται τι θα συμβεί μετά το Χάος και ερευνά τις ψυχές τριών πλασμάτων που είναι χαμένα στην αιώνια λήθη και ταυτόχρονα γνωρίζουν τον πυρήνα και τη σκέψη όλου του σύμπαντος. Τρία πλάσματα που ξεκινούν από την αρχή και υφαίνουν στη συνέχεια το δικό τους μύθο για τη μοναξιά. Η παράσταση παρουσιάζεται στο PalmTree-MCA (Multinfuntional Center of Arts) από τις 9 Μαρτίου. 

Άτλας
© Μαίρη Λεονάρδου

Στο πλαίσιο μιας δυστοπίας, οι ηθοποιοί (Πάνος Αργυρόπουλος, Μαρία Μαντά, Εύη Χρόνη) με κοινό παρονομαστή την μοναξιά, το βάρος της καθημερινότητας, το άγχος του καθωσπρεπισμού, αλλά και την γελοιότητα της ύπαρξης δημιουργούν έναν μύθο που δεν υπήρξε ποτέ στην κοσμογονία της ανθρωπότητας. Έναν μύθο για το πώς η μοναξιά κατοικεί και αναπτύσσεται μέσα τους, πώς γεννήθηκε, πώς μεγάλωσε και πώς κυριάρχησε στην σπονδυλική τους στήλη. Για να ειπωθεί αυτός ο μύθος, κύρια συστατικά της παράστασης είναι η επανάληψη, η αναμονή και υλικά από την performance. Οι διάλογοι φαίνεται να είναι μονόλογοι και οι μονόλογοι φράσεις που ψάχνουν μανιακά παραλήπτη.

Ο μύθος του μεγαλύτερου Τιτάνα, σήμερα φαντάζει πιο κοντά από ποτέ. Το όνομα που του δόθηκε ήταν Άτλας και η ετυμολογία της λέξης είναι αυτός που υπομένει τα πάντα. Μεταφέροντας τον Τιτάνα στο πρόσωπο όλων μας, παρατηρούμε τόσο το ατομικό βάρος του καθένα όσο και την δυσκολία που έχει αυτό το φορτίο να μοιραστεί, με αποτέλεσμα να το υπομένει μόνος ακόμα και αν αυτό είναι μεγαλύτερο από εκείνον. Σε έναν κόσμο οκτώ δισεκατομμυρίων ανθρώπων, γιατί νιώθουμε τόσο μόνοι; Σε ενα κόσμο οκτώ τρισεκατομμυρίων επιλογών, γιατί νιώθουμε τόσο άδειοι;

Τα σκηνικά της παράστασης είναι της Μαριάνθης Ράδου, οι φωτισμοί του Παναγιώτη Ψύχα και ο ηχητικός σχεδιασμός του Φάνη Σακελλαρίου. Την κίνηση επιμελήθηκε η Άρτεμις Μπασίρογλου.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Άτλας

  • Performance

Στο πλαίσιο μιας δυστοπίας, οι ηθοποιοί, με κοινό παρονομαστή την μοναξιά, το βάρος της καθημερινότητας, το άγχος του καθωσπρεπισμού, αλλά και την γελοιότητα της ύπαρξης δημιουργούν έναν μύθο που δεν υπήρξε ποτέ στην κοσμογονία της ανθρωπότητας. Έναν μύθο για το πώς η μοναξιά κατοικεί και αναπτύσσεται μέσα τους, πώς γεννήθηκε, πώς μεγάλωσε και πώς κυριάρχησε στην σπονδυλική τους στήλη. Για να ειπωθεί αυτός ο μύθος, κύρια συστατικά της παράστασης είναι η επανάληψη, η αναμονή και υλικά από την performance. Οι διάλογοι φαίνεται να είναι μονόλογοι και οι μονόλογοι φράσεις που ψάχνουν μανιακά παραλήπτη. Ο μύθος του Άτλαντα, του μεγαλύτερου Τιτάνα, σήμερα φαντάζει πιο κοντά από ποτέ. Μεταφέροντας τον στο πρόσωπο όλων μας, παρατηρούμε τόσο το ατομικό βάρος του καθένα όσο και το πόσο δύσκολο είναι στον κάθε άνθρωπο το να μοιραστεί το βάρος που κουβαλά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.