8 θεατρικές παραστάσεις επιστρέφουν

Επαναλαμβάνονται ή συνεχίζουν την πορεία τους σε νέους χώρους οι οκτώ θεατρικές επαναλήψεις που ακολουθούν.

Σέρρα - Η ψυχή του Πόντου Αγγελική Κοκκοβέ©

"Σέρρα - Η ψυχή του Πόντου"

Η Χρύσα Παπά αναμετριέται ξανά με τη θεατρική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος. Ο Σωτήρης Χατζάκης την σκηνοθετεί στον μονόλογο-υποκριτικό άθλο που ξετυλίγει θεατρικά το κουβάρι της ιστορίας του ποντιακού ελληνισμού, που ξεκινάει από την Τραπεζούντα του 1915 και φτάνει μέχρι τη Σοβιετική Ένωση του ’60. (Μικρό Άνεσις, από 2/2)

Διαβάστε Επίσης

Σεμπάστιαν
© Μαρία Τούλτσα

"Σεμπάστιαν"

Οι Nova Melancholia, δηλαδή οι Βασίλης Νούλας και Κώστας Τζιμούλης, ο οποίος και σκηνοθετεί, επιστρέφουν με το βραβευμένο έργο που εμπνέεται από τη μορφή του Αγίου Σεβαστιανού στη δυτική τέχνη, μια μορφή ταυτισμένη με τη νεότητα, την ηδυπάθεια και την ομοφυλοφιλία και τον θάνατο. (ΠΛΥΦΑ, από 6/2)

Τα όρια
Φώτης Πλέγας©

"Τα όρια"

Ο Κώστας Νταλιάνης σκηνοθετεί την Εβίτα Παπασπύρου σε ένα ερμηνευτικό στοίχημα πολλών και διαφορετικών ρόλων πάνω στο σύγχρονο ρουμάνικο έργο των Μιχαέλα Μιχαΐλοβ και Ράντου Απόστολ, που καυτηριάζει τα κακώς κείμενα του εκπαιδευτικού συστήματος και το bullying, με αφορμή ένα πραγματικό περιστατικό σεξουαλικής παρενόχλησης. (Μοντέρνοι Καιροί, από 5/2)

Ελέφας

"Ο ελέφας"

Μετά τον πρώτο της κύκλο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, η σαρκαστική σκληρόπικρη κωμωδία για την ενδοοικογενειακή βία, την εκδίκηση και την έλλειψη ηθικής του Κώστα Μποσταντζόγλου συνεχίζεται σε νέο χώρο. Ο Λευτέρης Γιοβανίδης σκηνοθετεί τους Γ. Γιαννόπουλο, Μπ. Μάλφα, Β. Δαούση, Στ. Ζώρα. (Σύγχρονο Θέατρο, από 2/2)

Διαβάστε Επίσης

Terror
© Νεκτάριος Κουρής

"Terror"

Το συγκλονιστικό δικαστικό θρίλερ του Φέρντιναντ φον Σίραχ, το οποίο τοποθετεί τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων για μια υπόθεση αεροπειρατείας, επιστρέφει ανανεωμένο με τους Νίκο Ορφανό, Γιάννη Στεφόπουλο, Μαριάννα Πολυχρονίδη κ.ά. Σκηνοθετεί ο Γιώργος Οικονόμου. (Νέο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου", από 5/2)

Rabbit Hole
Σπύρος Περδίου©

"Rabbit hole"

Το έργο που χάρισε στον Ντέιβιντ Λίντσεϊ-Αμπέρ το βραβείο Πούλιτζερ σκηνοθετεί για δεύτερη χρονιά ο Βαγγέλης Λυμπερόπουλος με τους Ευαγ. Ανδρεαδάκη, Ν. Γεωργάκη, Έλ. Παπαβασιλείου κ.ά. Στο επίκεντρο βρίσκεται ένα ζευγάρι που προσπαθεί να βρει ξανά τις ισορροπίες του μετά το χαμό του γιου του σε τροχαίο. (Ελέρ) 

Influencer Academy
Άγγελος Βασιλάκης©

"The Influencer Academy"

Οι ανθρώπινες σχέσεις και τα social media βρίσκονται στον πυρήνα της σαρκαστικής, κοινωνικής κωμωδίας του Χρήστου Ράντου (σι δική του σκηνοθεσία) που διερωτάται αν ζούμε αυτό που επιλέξαμε ή αυτό που μας έμαθε η κοινωνία. Παίζουν: Όλγα Μαγουλά, Σίλια Κατραλή-Μινωτάκη, Χρήστος Ράντου, Ελευθερία Λαναρή, Παναγιώτης Χαλκιάς κ.ά. (Faust, από 5/2)

Φρίντα Κάλο, με σπασμένα φτερά
Mamalena Mpoi©

"Φρίντα Κάλο, με σπασμένα φτερά”

Η παράσταση για τη ζωή και το έργο της αντισυμβατικής μορφής της τέχνης Φρίντα Κάλο σε κείμενο του Ανδρέα Ζαφείρη επιστρέφει στη σκηνή. Η Χαρά Νικολάου ενσαρκώνει τη μεγάλη Μεξικανή ζωγράφο με τον Τάσο Ράπτη στο πλευρό της ως τον σύντροφό της Ντιέγκο Ριβιέρα. (Θέατρο 2510, από 2/2)

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τα όρια

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Το έργο έχει ως θέμα ένα πραγματικό περιστατικό κακοποίησης (bullying) που συνέβη σε ένα σχολείο της Ρουμανίας. Η κακοποίηση και η σεξουαλική παρενόχληση είχε στόχο ένα υπέρβαρο κορίτσι. Και η καθηγήτρια όμως, που προσπαθεί να το υπερασπιστεί, πέφτει κι αυτή θύμα κακοποίησης. Ξεκινώντας από αυτό το περιστατικό το έργο και η παράσταση διεισδύουν στο καυτό ζήτημα της Παιδείας με θάρρος και καυστικό χιούμορ. Μία ηθοποιός, πολλοί ρόλοι… Μπροστά μας παρελαύνει μια ολόκληρη σειρά από διαφορετικά πρόσωπα, με διαφορετικές απόψεις γύρω από την Παιδεία. Συγκρούονται μεταξύ τους, αντιπαρατίθενται, καμιά φορά καυγαδίζουν κιόλας. Όλα αυτά τα πρόσωπα ερμηνεύονται από μια ηθοποιό, σε ένα ερμηνευτικό μαραθώνιο. Μέσα από το καταλυτικό χιούμορ του έργου και τα σχόλια σπουδαίων Εκπαιδευτικών από όλον τον κόσμο, φωτίζονται οι κακοδαιμονίες της Εκπαίδευσης, οι συγκρούσεις ανάμεσα σε μαθητές- γονείς - δασκάλους - κράτος και ο εγκλωβισμός των δασκάλων και των καθηγητών μέσα στα γρανάζια του εκπαιδευτικού συστήματος. Όλα αυτά έχουν όρια;

Σέρρα - Η ψυχή του Πόντου

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 90 '

Μία ηθοποιός, δώδεκα ρόλοι. Κεντρικό πρόσωπο, η Λεμονιά που παρουσιάζεται στο κοινό για να αφηγηθεί την ιστορία του πατέρα της, του Γαληνού Φιλονίδη. Μια ιστορία που ξεκινάει το 1915 και ολοκληρώνεται το 1962, στην Τραπεζούντα και άλλες περιοχές του Πόντου, στην Αμπχαζία και στο Καζακστάν. Ο Γαληνός διχάζεται ανάμεσα σε δυο γυναίκες, δοκιμάζονται οι ηθικές του αρχές κι έρχεται αντιμέτωπος με την αγριότητα και τις τρικυμίες της ψυχής, ενώ στο πρόσωπό του και στην πορεία του αντανακλώνται τα δεινά των Ελλήνων του Πόντου και των Αρμενίων. Ένα έργο γεμάτο έρωτα, μυστήριο, ραδιουργίες, τρυφερότητα, νοσταλγία, αγάπη, εξαθλίωση, γενναιότητα και αξιοπρέπεια. Ένα έργο που υμνεί το μεγαλείο της ζωής και της συγχώρεσης. Ένα ταξίδι που γράφει η ζωή, που φαντάζει με τις φλόγες του χορού της φωτιάς, του χορού Σέρρα.

Rabbit hole

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Ο τέλειος κόσμος της Μπέκα και του Χάρι γκρεμίζεται, όταν ο γιός τους Ντάνι σκοτώνεται σε τροχαίο, στο βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο. Οκτώ μήνες μετά το ατύχημα, το ζευγάρι προσπαθεί να διαχειριστεί την θλίψη του, ο καθένας με τον δικό του τρόπο. Η Μπέκα προσπαθεί να επαναπροσδιορίσει την ύπαρξή της στη σουρεαλιστική ατμόσφαιρα που φτιάχνουν η μητέρα και η αδελφή της… Την ίδια στιγμή ο Χάρι βρίσκει ανακούφιση σε δραστηριότητες μακριά από την οικογένεια, ενώ η Μπέκα προσεγγίζει κρυφά τον έφηβο που ήταν υπαίτιος για το ατύχημα που άλλαξε τα πάντα. Και ενώ όλα δείχνουν ότι απομακρύνονται, οι δυο τους συνεχίζουν να προσπαθούν, ελίσσονται ο ένας γύρω από τον άλλον, όσο καλύτερα μπορούν προκειμένου να βρουν τον δρόμο τους για ένα μέλλον που κρύβει ευκαιρίες για χαμόγελο και χαρά. Το ταξίδι τους είναι μια οικεία ματιά, σε δυο ανθρώπους που μαθαίνουν να ξαναπλησιάζουν ο ένας τον άλλο, μέσα σε έναν κόσμο που έχει χάσει την ισορροπία του.

Terror

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Στις 26 Μαΐου και λίγο μετά τις οχτώ το απόγευμα, ένα αεροπλάνο της Lufthansa ταξιδεύει από το Βερολίνο προς στο Μόναχο με 164 επιβάτες, υπό καθεστώς ομηρίας. Η διαταγή του τρομοκράτη προς τον πιλότο είναι να το ρίξει στο γήπεδο Allianz Arena του Μονάχου, κατά τη διάρκεια του αγώνα Γερμανίας - Αγγλίας, τον οποίο παρακολουθούν 70.000 φίλαθλοι. Η Γερμανική κυβέρνηση ενημερώνεται άμεσα και δύο μαχητικά αεροσκάφη απογειώνονται. Παρακολουθούν την κατάσταση από απόσταση αναπνοής περιμένοντας οδηγίες. Ο νόμος απαγορεύει ρητά στους πιλότους των μαχητικών να καταρρίψουν το πολιτικό αεροσκάφος. Δεν σκοτώνεις αθώους για να προστατέψεις άλλους αθώους. Παραβαίνοντας τις διαταγές όμως ο σμηναγός Λαρς Κοχ το καταρρίπτει για να προστατέψει τους φιλάθλους του γηπέδου.. Η παράσταση αφορμάται από το γεγονός αυτό και καλεί τους θεατές να γίνουν ένορκοι: θα αθωώσουν ή όχι τον Κοχ;

The Influencer Academy

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 105 '

Για όλους/ες εκείνου/ες που βαρέθηκαν τη δουλειά τους και θέλουν να βγάλουν λεφτά παίζοντας με το κινητό, ήρθε το “The Influencer Academy” να κάνει τα όνειρά τους πραγματικότητα. Καταρτισμένοι καθηγητές διδάσκουν την τέχνη του Influencing. Η σχολή απαρτίζεται, ήδη, από τέσσερα «ψώνια» καθηγητές και μία ουρανοκατέβατη καθαρίστρια: Τη Δήμητρα, που είναι δημοσιογράφος, και γράφτηκε στη σχολή γιατί ερωτεύτηκε τον Γιάννη, έναν ταπεινό συμφοιτητή, τον Μιχαήλ ο οποίος παλεύει να απεξαρτηθεί από τον ψυχολόγο του και τον ψυχίατρό του και ψάχνει με μανία να κάνει φίλους, τον Ορέστη που κάνει τα πάντα για να γίνει διάσημος και ντρέπεται για την καταγωγή του και τη Ρούλα Μούλα που θα έκλεβε τα πάντα για να γίνει διάσημη. Αυτή είναι η πλοκή αυτή της σαρκαστικής, κοινωνικής κωμωδίας που βάζει στο μικροσκόπιο τις ανθρώπινες σχέσεις.

Ο ελέφας

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

«Δεν λέμε μνήμη ελέφαντα;», ρωτάει ο Μήτσος. «Ο ελέφαντας δεν ξεχνά και εκδικείται το κακό που το έκανες». Αυτή η σκέψη κινεί τη βασική ηρωίδα που, κλεισμένη μέσα σε μια τοξική οικογένεια, προσπαθεί να βρει λύτρωση. Νιώθει σαν ένας ελέφαντας που δεν ξεχνά και ζητά πλέον να εκδικηθεί για το όποιο κακό της έχουν κάνει. Ο συγγραφέας με σκληρό χιούμορ μάς περιγράφει μια κοινωνία που διακατέχεται από αντιλήψεις ρατσιστικές και προγονοπληξία. Η ενδοοικογενειακή βία, η έλλειψη ηθικών αξιών αποτελούν κύρια χαρακτηριστικά της καθημερινότητας τους. Όλοι μας, στο μικρόκοσμό μας, θεωρούμε ότι αυτές οι συμπεριφορές δεν υπάρχουν πια στην σύγχρονη ελληνική κοινωνία. Κι όμως είναι υπαρκτές.

Φρίντα Κάλο, με σπασμένα φτερά

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 75 '

Μια παράσταση για τη ζωή και το έργο μιας αντισυμβατικής και πλέον αναγνωρίσιμης μορφής της Τέχνης, της ζωγράφου Φρίντα Κάλο, που μέσα από τους πίνακες της αποτυπώνονται ο προσωπικός της πόνος -σωματικός και ψυχικός- και τα αιώνια γυναικεία τραύματα.

Σεμπάστιαν

  • Performance
  • Διάρκεια: 80 '

Η παράσταση εμπνέεται από τη μορφή του Άγιου Σεβαστιανού μέσα από τη δυτική τέχνη από την πρώιμη Αναγέννηση και μετά, η οποία είναι ταυτισμένη με τη νεότητα, τον αθλητισμό, την ηδυπάθεια, την ομοφυλοφιλία και τον μαρτυρικό θάνατο. «Ο Σεβαστιανός είναι ένα πολυπρισματικό αρχέτυπο, ένα καλειδοσκόπιο, ένα άβαταρ επιθυμιών και διαθέσεων. Διαβάζουμε ποιήματα, αναπαριστούμε πίνακες, ακκιζόμαστε, ποζάρουμε, τραγουδάμε, χορεύουμε, εμπνεόμαστε από την παράδοση ενός έκκεντρου, πειραματικού κινηματογράφου. Μας ενδιαφέρουν οι συναισθηματικές και ενσώματες πρακτικές μέσω των οποίων εμείς σήμερα μπορούμε να σχετιστούμε με ένα τέτοιο σύμβολο. Συσχετίζουμε την παράδοση του ομοερωτισμού γύρω από τη μορφή του Σεβαστιανού, με την ασθένεια του AIDS που θεωρήθηκε ένα είδος “πανούκλας των ομοφυλόφιλων”», σημειώνει η ομάδα.

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).