Η "Σεβάς Χανούμ" του Κωνσταντίνου Ρήγου ξαναζωντανεύει στο θέατρο Σημείο

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος δίνει ξανά πνοή στη θρυλική τραγουδίστρια του '50, Σεβάς Χανούμ, με την Κωνσταντίνα Μιχαήλ στον ομώνυμο ρόλο.

Σεβάς Χανούμ

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος ξαναζωντανεύει τη συναρπαστική ζωή της θρυλικής μορφής του λαϊκού τραγουδιού, Σεβάς Χανούμ, από τις 27 Οκτωβρίου στο θέατρο Σημείο, μέσα από έναν μονόλογο βασισμένο στη χειμαρρώδη συνέντευξη που έδωσε η ίδια στον ποιητή Γιώργο Χρονά. Τον επώνυμο ρόλο ερμηνεύει και σε αυτό το ανέβασμα η Κωνσταντίνα Μιχαήλ, ενώ στο ρόλο του δημοσιογράφου βρίσκουμε τον Ιάσονα Χρόνη.

Σεβάς Χανούμ

Το 1983 μία από τις ωραιότερες λαϊκές φωνές της ελληνικής δισκογραφίας, η Σεβάς Χανούμ, διηγείται την ιστορία της ζωής της σ’ ένα παλιό προσφυγικό σπίτι της Θεσσαλονίκης, στο κασετοφωνάκι του ποιητή και εκδότη Γιώργου Χρονά. Η "αμαζόνα” - όπως ήθελε να την αποκαλούν- του ρεμπέτικου τραγουδιού τού μιλά για τον φλογερό της έρωτα με τον Στέλιο Καζαντζίδη, τον παρ ολίγον γάμο τους, για τον Πόντο, τη μεταπολεμική Αθήνα, τον Τσιτσάνη, την Μπέλλου, αλλά και για την αρρώστια και το παιχνίδι με τον θάνατο. Αυτές τις εκτενείς μαρτυρίες ο Γιώργος Χρονάς τις έκανε μονόπρακτο έργο (κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Οδός Πανός), το οποίο ακολούθως ο Κωνσταντίνος Ρήγος "μεταμόρφωσε” σε θεατρική παράσταση αφιερωμένη στη μοναδική αυτή ιέρεια του λαϊκού τραγουδιού (αρχικά η παράσταση είχε παρουσιαστεί το 2012 και για δύο σεζόν στο Αγγέλων Βήμα και στο Θέατρο Πόλη). Τώρα, ο Κωνσταντίνος Ρήγος επαναπροσεγγίζει και επανασυστήνει με τον δικό του μοναδικό τρόπο τη θρυλική αυτή μορφή του ελληνικού τραγουδιού με την ηθοποιό Κωνσταντίνα Μιχαήλ να υποδύεται εκ νέου τη Σεβάς Χανούμ. 

Σεβάς Χανούμ

Η καλλιτέχνιδα γεννήθηκε στις 8 Σεπτεμβρίου 1931 στα Κοκκινόγεια Δράμας και πέθανε τον Μάιο του 1990. Έγινε διάσημη τραγουδώντας ανατολίτικα τραγούδια. Σεβάς Χανούμ τη βάφτισε ο Τζίμης ο Χονδρός, ο ιδιοκτήτης της θρυλικής ταβέρνας, γιατί ήθελε ένα όνομα να ταιριάζει με τα ανατολίτικα τραγούδια που τραγουδούσε. Μάλιστα τη διαφήμιζε στις εφημερίδες της εποχής ως "τη Νέα ανακάλυψη Σεβάς Χανούμ, την ωραία του Πέραν". Ο θυελλώδης της έρωτας με τον Στέλιο Καζαντζίδη άφησε εποχή. Παρόλο που είχαν αρραβωνιαστεί και τραγούδησαν μαζί σε μαγαζιά, δισκογραφικά δεν συνεργάστηκαν ποτέ. Ο ίδιος ο Στέλιος Καζαντζίδης στο βιβλίο "Υπάρχω" (εκδόσεις Λιβάνη), αναφέρει: "Αυτή που έπινε πάρα πολύ και που ήθελε οπωσδήποτε να με κάνει χασικλή ήταν η Σεβάς Χανούμ. Αυτής της φουκαριάρας της είχε γίνει πάθος. Δεν μπορούσε να τραγουδήσει αν δεν έπινε. Ενώ είχε ωραία φωνή και ήταν αρτίστα σπουδαία, νόμιζε πως χωρίς αυτό το πράμα δεν άξιζε τίποτα. Γι’ αυτό και δεν κράτησε πολύ η συνεργασία μου με τη Σεβάς Χανούμ. Είδα ότι θα με κατέστρεφε αν συνεχίζαμε".

Σεβάς Χανούμ

Σε ένα παλιό σπίτι, προσφυγικό, συνάντησε την Σεβάς Χανούμ ο Γιώργος Χρονάς, την Πρωτομαγιά του 1983, στη Θεσσαλονίκη. Ο ίδιος αναφέρει: "Εμφανίστηκε μπροστά μου και ήταν σαν γυναικείο πρόσωπο σε πίνακα ζωγραφικής του Δημήτρη Λαλέτα. Φορούσε ταγιέρ και ήταν καθαρή, σπάνια. Είχα να κάνω με ένα πνεύμα των μουσών, της μοίρας των ανθρώπων που θέλουν να σου μιλήσουν για τη δόξα, το παρελθόν, το μέλλον∙ την καταστροφή που προς τα κει βαδίζουν σταθερά. Με βαθιά φωνή, μες σε καπνούς, δίπλα στον καφέ που μου σέρβιρε, μου μίλησε, διάφορες νύχτες, για την ζωή της, το πάθος της για το ρεμπέτικο. Το ’50, ’60, ’70 πέρναγαν από μπροστά μου. Η Νίνου, η Μπέλλου, ο Τσιτσάνης, ο Καλδάρας, ο Μπιθικώτσης… συνομιλητές της. Η Ελλάδα του Βορρά, οι άνθρωποι του τραγουδιού, η πλατεία Ομονοίας, Βάθης όλα για το τραγούδι, τον χαμό της. Οι έρωτές της, ο Καζαντζίδης, η μάνα του, ο παρ ολίγον γάμος τους, η αρρώστιά της, τα βάσανά της, το παιχνίδι με τον θάνατο. Ένα γνήσιο ποιητικό πρόσωπο μου άνοιγε την καρδιά του. Κι εγώ έκανα το πορτραίτο του μες σε φωτιές και συντρίμμια μιας ζωής που κυλάει αδιάφορη αφήνοντας τα πλάσματά της στην άκρη. Μέσα σε τάφο βαθύ, χωρίς οίκτο. Δυνατή και μόνη. Κρατώντας από τη Σαμψούντα του Πόντου, γεννημένη στα Kοκκινόγεια της Δράμας. Κι από κει στη Θεσσαλονίκη κι από κει στην Αθήνα. Μικρό κορίτσι. Απένταρη, με μόνο κεφάλαιο την ιερή μανία του ρεμπέτικου. Στο πάλκο όπως και στη ζωή. Ο άγονος έρωτας με τον Καζαντζίδη. Η τρελή περιπέτεια με ένα διάσημο τραγούδι χωρίς τέλος. Η Βάθη, η Ομόνοια, ο Τζίμης ο Χοντρός, η Τριάνα του Χειλά. Τα άνθη του κακού. Οι απαγορευμένες ουσίες. Τα τραγούδια που δεν είπε. Τα συμβόλαια που δεν υπέγραψε. 

Σεβάς Χανούμ

Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ μιλάει για τη Σεβάς Χανούμ: "Ένα μονόπρακτο του Γιώργου Χρονά για τη ζωή της Σεβάς Χανούμ. Μία ζωή μέσα στη δόξα, το χρήμα, τη διασκέδαση, τον έρωτα, αλλά και την αρρώστια, τη φτώχεια, τη λήθη του καλλιτέχνη. Την ακμή και παρακμή. Καταγόταν από τον Πόντο. Γεννήθηκε στη Δράμα και το 1940 επί Κατοχής ήρθε με την οικογένειά της στη Θεσσαλονίκη, όπου και ξεκίνησε να τραγουδάει από κοριτσάκι σε διάφορα κέντρα για να πάρει τελικά την απόφαση να κατέβει στην Αθήνα - οπως την συμβούλευσαν - για να γίνει μεγάλη και διάσημη. Ήταν μία γυναίκα μοιραία και δυναμική. Στην Αθήνα ξεκίνησε από την Ομόνοια και με τον δυναμισμό και το ταμπεραμέντο της κατάφερε να τραγουδήσει στις μεγάλες πίστες με τα μεγαλύτερα ονόματα της χρυσής εποχής: Τσιτσάνη, Παπαϊωάννου, Χιώτη, Καίτη Γκρέυ, Πόλυ πάνου, Σωτηρία Μπέλλου και εν τέλει με τον μεγάλο της έρωτα τον Στέλιο Καζαντζίδη. Μία περιδιάβαση στα νυχτερινά μαγαζιά της Αθήνας, μέσα στις τρέλες και τα πάθη, μα πάνω απ’ όλα το ρεμπέτικο τραγούδι και τη λαϊκή μουσική που ανύψωνε την Ελλάδα και την έκανε να ξεχνά”.

Προπώληση εισιτηρίων more.com.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Σεβάς Χανούμ

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Η συναρπαστική ζωή της ιέρειας του underground ρεμπέτικου, της «αμαζόνας» του πάλκου και της ζωής Σεβάς Χανούμ ζωντανεύει στη σκηνή μέσα από την παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου, που βασίζεται στη χειμαρρώδη συνέντευξη που έδωσε η ίδια στον ποιητή και συγγραφέα Γιώργο Χρονά, σε ένα παλιό προσφυγικό σπίτι της Θεσσαλονίκης το 1983. Μέσα από αυτό το έργο-μαρτυρία μιλά για τον άγνωστο φλογερό της έρωτα με τον Καζαντζίδη, τη μάνα του, τον παρ’ ολίγον γάμο τους, για τον Πόντο, τη μεταπολεμική Αθήνα, τον Τσιτσάνη, την Μπέλλου, αλλά και για την αρρώστια και το παιχνίδι με τον θάνατο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.