Η "Δίψα" των UrbanDig Project είναι μια ιστορία για τη σχέση μας με τη φύση

Η ομάδα “Όχι Παίζουμε / UrbanDig Project” επικεντρώνεται στο στοιχείο του νερού και δημιουργεί μια μουσικοχορευτική παράσταση μετά από έρευνα, βασισμένη στην αληθινή ιστορία μιας οικογένειας στο Αιγαίο του πρόσφατου παρελθόντος.

Δίψα Urban Dig Project Χρήστος & Αλέκος Μπουρελιάς (The archlabyrinth)©

Πώς θα ήταν αν, αντί να ανοίγουμε τη βρύση, χρειαζόταν να διανύουμε μίλια για να μπορέσουμε να πιούμε λίγο νερό; Πώς θα ήταν αν διατηρούσαμε μια τόσο στενή σχέση με τη φύση και τη γη που το άνθισμά της να είναι και δικό μας και η δίψα της να είναι και δική μας; Από αυτά τα ερωτήματα ξεκινά η "Δίψα” της ομάδας "Όχι Παίζουμε / UrbanDig Project”. Μετά την παράστασή της "Ο Κάτω Εαυτός” με πηγή έμπνευσης το Αδριάνειο Υδραγωγείο και το σπονδυλωτό project για τη σύγχρονη πραγματικότητα της ελληνικής υπαίθρου "Σε ποιον ανήκει η γη;”, η ομάδα μπαίνει στον κλειστό χώρο του Θεάτρου Φούρνος και παρουσιάζει μια μουσικοχορευτική παράσταση για την οδύσσεια της μεταφοράς του νερού σε μια αποκομμένη νησιωτική κοινότητα και πολύ περισσότερο μια αλληγορία πάνω στην εξέλιξη της σχέσης μας με το πόσιμο νερό: από το νερό ως πολύτιμο αγαθό, αυτονόητο για την καθημερινότητά μας ή και όχι έως και καταναλωτικό προϊόν.

Δίψα Urban Dig Project
Χρήστος & Αλέκος Μπουρελιάς (The archlabyrinth)©

Αντλώντας από την αληθινή ιστορία μιας οικογένειας εγκατεστημένης σε ένα νησί του Αιγαίου στο πρόσφατο παρελθόν, η παράσταση επιχειρεί να συνδέσει την ανθρώπινη δίψα με αυτή της γης. Ξηρασία, στοιχεία της φύσης και μια βάρκα-βυτίο συνθέτουν μια ιστορία στέρησης μέσα από ρεαλιστικές και ψυχεδελικές εικόνες. 

Δίψα Urban Dig Project
Χρήστος & Αλέκος Μπουρελιάς (The archlabyrinth)©

Το κείμενο της Παναγιώτας Πανταζή και η πρωτότυπη μουσική του Θάνου Κοσμίδη συνυπάρχουν με ηχοτοπία του sound artist Ludwig Berger που δημιουργήθηκαν από τους ήχους υπόγειων και επιφανειακών υδάτων, στεγνού χώματος και ξερικών φυτών της Σίφνου. Πάνω σε αυτά χορογραφεί και ερμηνεύει η Ειρήνη Αλεξίου και σκηνοθετεί ο Γιώργος Σαχίνης μια ομάδα ηθοποιών, τραγουδιστών και χορευτών: Καλλιόπη Γερακιανάκη, Χάρης Δήμος, Ιωάννα Λέκκα. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Άννα Μαγουλιώτη και τους φωτισμούς η Λία Μιχάλη.

Δίψα Urban Dig Project
Χρήστος & Αλέκος Μπουρελιάς (The archlabyrinth)©

Η παράσταση αποτελεί το δεύτερο μέρος μιας νέας υφολογικής και θεματικής ενότητας πολυεπίπεδων μουσικοχορευτικών παραστάσεων της "Όχι Παίζουμε/ UrbanDig Project”, οι οποίες αφηγούνται "ιστορίες νερού” σε θεατρικές σκηνές - σπάζοντας για λίγο την παράδοση της ομάδας να δημιουργεί και να παρουσιάζει παραστάσεις κυρίως σε δημόσιους και μη θεατρικούς χώρους.

Η ηχητική έρευνα και καταγραφή πραγματοποιήθηκε στη Σίφνο στο πλαίσιο του έργου "STARTS4Water” του προγράμματος "STARTS-Science, Technology & Arts” της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Λίγα λόγια για την ομάδα "Όχι Παίζουμε/ UrbanDig Project”

Η ομάδα "Όχι Παίζουμε / UrbanDig Project” ιδρύθηκε το 2004. Τα μέλη της ομάδας προέρχονται από διάφορους χώρους της τέχνης και της επιστήμης. Οι παραστάσεις της συνδυάζουν το θέατρο και τον χορό και συχνά βασίζονται σε πρωτότυπη έρευνα των "μυστικών” τόπων που η ομάδα ανιχνεύει μαζί με την τοπική κοινότητα. Παράλληλα, η ομάδα οργανώνει και στηρίζει και άλλες πολιτιστικές ή εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες που απορρέουν από την συλλογική έρευνα κάθε τόπου. Τα τελευταία χρόνια, η ομάδα ασχολείται έντονα με την σημασία της καλής και συλλογικής διαχείρισης του νερού και της γης.  Δραστηριοποιείται σε μεγάλο βαθμό γύρω από το Αδριάνειο Υδραγωγείο της Αθήνας, αναπτύσσοντας ένα μεγάλο αριθμό συμμετοχικών, εκπαιδευτικών και καλλιτεχνικών δράσεων, μεταξύ των οποίων και η παράσταση "Κάτω Εαυτός”. Παράλληλα, εδώ και κάποιο καιρό ασχολείται με το ζήτημα της λειψυδρίας στη Σίφνο, το οποίο αποτέλεσε αφορμή για τη σύλληψη και τη δημιουργία της παράστασης "Δίψας”.

Προπώληση μέσω viva.gr


 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.