Πρόγραμμα για την ενίσχυση καλλιτεχνών των σύγχρονων παραστατικών τεχνών από το 2023 Ελευσίς

Μια σημαντική ευκαιρία για 15 ελληνικούς φορείς των παραστατικών τεχνών ή/και μεμονωμένους καλλιτέχνες να λάβουν εξατομικευμένη συμβουλευτική από την Κέλλυ Διαπούλη και εμπειρογνώμονες του Διεθνούς Δικτύου για την Πολιτιστική Κινητικότητα On the Move.

Μυστήριο 58 Capital Connections © John Stathis

Η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης σε συνεργασία με τη  Μπασάρτ και το Διεθνές Δίκτυο για την Πολιτιστική Κινητικότητα On the Move διοργανώνουν το "Μυστήριο 58 Capital Connections", ένα πρόγραμμα ενίσχυσης καλλιτεχνών και επαγγελματιών των σύγχρονων παραστατικών τεχνών στους τομείς των διεθνών συνεργασιών και της δραματουργίας. Μια σημαντική ευκαιρία για 15 ελληνικούς φορείς των παραστατικών τεχνών ή/και μεμονωμένους καλλιτέχνες να λάβουν εξατομικευμένη συμβουλευτική και καθοδήγηση (mentoring) από την Κέλλυ Διαπούλη και εμπειρογνώμονες του Διεθνούς Δικτύου για την Πολιτιστική Κινητικότητα On the Move, διάρκειας ενός έτους, με σκοπό να ξεκινήσουν ή να ενισχύσουν την παρουσία τους στη διεθνή σκηνή. Ταυτόχρονα, πέντε ακόμη καλλιτέχνες θα έχουν την ευκαιρία να εκκινήσουν μία αντίστοιχη διαδικασία συμβουλευτικής στον τομέα της δραματουργίας με τον Αλέξανδρο Μιστριώτη, με στόχο να ολοκληρώσουν ένα καλλιτεχνικό έργο. 

"Διασύνδεση με την ευρωπαϊκή σκηνή"

Η εξωστρέφεια και η δραστηριοποίηση εκτός εθνικών συνόρων είναι μια διαδικασία - πρόκληση για τον τρόπο απεύθυνσης των έργων, το μοίρασμα κοινών ανησυχιών, παρόμοιων επιδιώξεων και συγγενούς αισθητικής, με στόχο τη συνεργασία με συναδέλφους σε εκατοντάδες πόλεις από την Πορτογαλία μέχρι τη Βουλγαρία και από την Κύπρο μέχρι την Ισλανδία. Γι’ αυτόν τον λόγο, η συζήτηση για την εξωστρέφεια δεν ξεκινά από την καλλιτεχνική αριστεία αλλά από την επιθυμία και την περιέργεια.

Το πρόγραμμα "Διασύνδεση με την ευρωπαϊκή σκηνή" ξεκινά με ένα εισαγωγικό διήμερο σεμινάριο, που θα πραγματοποιηθεί στην Ελευσίνα στις 25 και 26 Φεβρουαρίου, συνεχίζεται με online μηνιαίες κατ’ ιδίαν συνεδρίες ανάμεσα στους συμμετέχοντες και το On the Move, το κατεξοχήν διεθνές δίκτυο ενημέρωσης αναφορικά με την καλλιτεχνική και πολιτιστική κινητικότητα, με περισσότερα από 60 μέλη από 27 χώρες, και ολοκληρώνεται με μία διήμερη δια ζώσης συνάντηση στο τέλος του προγράμματος.

Προτεραιότητα θα δοθεί σε φορείς, καλλιτέχνες και επαγγελματίες που ξεκινούν τώρα την προσπάθεια να αναπτύξουν τη δραστηριότητά τους και στο εξωτερικό, σε φορείς του ανεξάρτητου χώρου και σε φορείς και άτομα που δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια. 

Επιμέλεια: Κέλλυ Διαπούλη, On the Move, Διεθνές Δίκτυο για την Πολιτιστική Κινητικότητα

Αιτήσεις συμμετοχής εδώ για φυσικά πρόσωπα και εδώ για φορείς, έως τις 8 Φεβρουαρίου

"Ενίσχυση στον τομέα ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ"

Σε μια εποχή που μαστίζεται από αλλεπάλληλες και βαθιές κρίσεις και χρειάζεται να αφηγηθούμε ξανά τα πάντα χωρίς κανένα δεδομένο, η συζήτηση γύρω από τη δραματουργία εντείνεται διεθνώς.  Βασική επιδίωξη του προγράμματος "Ενίσχυση στον τομέα ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ", διάρκειας ενός έτους, είναι η ανάπτυξη της προσωπικής καλλιτεχνικής γλώσσας των συμμετεχόντων/ουσών μέσα από έναν μεθοδικό διάλογο. Η προσπάθεια είναι διμερής και απαιτεί ισχυρό κίνητρο για την ολοκλήρωση ενός προσωπικού καλλιτεχνικού εγχειρήματος, χωρίς κανέναν περιορισμό ως προς το είδος και τη μορφή: θέατρο, σύγχρονος χορός, έργα site specific, τσίρκο κ.ο.κ..

Επιμέλεια: Αλέξανδρος Μιστριώτης
Αιτήσεις συμμετοχής εδώ έως τις 8 Φεβρουαρίου

Προτεραιότητα θα δοθεί σε όσους βρίσκονται τώρα στη διαδικασία διαμόρφωσης της προσωπικής τους γλώσσας, δηλαδή είτε σε αναδυόμενους καλλιτέχνες είτε σε καλλιτέχνες με πιο μακρά πορεία σε στάδιο μετάβασης ή επανακαθορισμού. 

Κόστος συμμετοχής: 500€ & ΦΠΑ (καταβολή σε δύο δόσεις τον Φεβρουάριο και τον Ιούνιο αντίστοιχα)
Συνολικό κόστος προγράμματος: 3500€ & ΦΠΑ (καλύπτεται από την 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης)

Διήμερη συνάντηση γνωριμίας σεμιναριακού  χαρακτήρα - Έναρξη Προγράμματος: 25 & 26 Φεβρουαρίου (10 π.μ. μέχρι τις 6 μ.μ., Ελευσίνα). Η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική. 

Περισσότερες πληροφορίες: cutlure2030@2023eleusis.eu

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.