"Απουσία το σώμα": Μία performance σωματικού θεάτρου με συνοδοιπόρο το σύγχρονο κουκλοθέατρο

Η νέα παραγωγή προτείνει μία αφήγηση που εστιάζει στην παρουσία των performers, στις στάσεις των σωμάτων τους, στις χειρονομίες τους και στην ενέργεια τους.

PLEFSIS -Apousia to soma-3 foto Thanasis Karatzas.jpg

Η ομάδα "Πλεύσις", σε συνύπαρξη και συνδημιουργία  με το κουκλοθέατρο Αγιούσαγια και το θέατρο μαριονέτας Ανταμαπανταχού, παρουσιάζει την νέα της δημιουργία. Την παράσταση διατρέχει μία "χειροποίητη αφήγηση" η οποία έχει ως επίκεντρο τη σωματικότητα των ερμηνευτών και τις θεατρικές κούκλες. Μέσα σε μία ατμόσφαιρα ονείρου οι performers, οι μαριονέτες διαφόρων μεγεθών με σύνθετες τεχνικές χειρισμού και τα φυσικά υλικά θα συναντηθούν, θα μιλήσουν για την μοναξιά, για την εγγύτητα των σωμάτων, την απουσία της σωματικής επαφής, για την δυστοπία που βιώνει η ανθρώπινη ύπαρξη σήμερα. Η αναζήτηση, η σύνδεση και η μνήμη είναι τα μοτίβα που καθορίζουν και συνδέουν τις εικόνες και τις καταστάσεις της αφήγησης. 

Η σκηνική εγκατάσταση, ένα αυτοσχέδιο "στάδιο" λιτής αισθητικής, κυριαρχεί στο χώρο. Ζωντανεύει σταδιακά μέσα από μια σειρά αυτόνομων συγκινησιακά φορτισμένων ιστοριών για την απουσία του "άλλου". Η σύμπραξη καλλιτεχνών δίνει έμφαση στη χρήση κινηματογραφικών μέσων, στη σύνθεση ηλεκτροακουστικών τοπίων και live electronics δημιουργώντας επάλληλες πραγματικότητες. Οι θεατές γίνονται μέρος ενός "διαφορετικού κόσμου" γεμάτου μεταφορές. Το εικαστικό σύμπαν της παράστασης έχει ως έμπνευση 3 πόλους της σύγχρονης Τέχνης: Τον εικαστικό Γιάννη Κουνέλλη, καθώς και τους Ισπανούς γλύπτες Juan Muñoz και Isaac Cordal.

PLEFSIS -Apousia to soma-6 foto Thanasis Karatzas.jpg

Στόχος της είναι να επαναφέρει και να μεγεθύνει τα σταθερά ζητήματα από το καλλιτεχνικό σύμπαν της ομάδας Πλεύσις: Το μετασχηματισμό, την εικονική πραγματικότητα, τη σχέση του performer με τα σκηνικά αντικείμενα και, πάνω απ’ όλα, υποστηρίζοντας μία σκηνική γλώσσα με αρχή και τέλος το εκφραστικό σώμα.

Παραστάσεις στις 3, 4, 10, 11, 17, 18 Δεκεμβρίου.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Απουσία το σώμα

  • Performance-Θέατρο Κούκλας
  • Διάρκεια: 105 '

Η ομάδα Πλεύσις, το κουκλοθέατρο Αγιούσαγια και το θέατρο μαριονέτας Ανταμαπανταχού συνδημιουργούν μια χειροποίητη εικαστική περφόρμανς για τη μοναξιά και την εγγύτητα, που πλέκει το σωματικό θέατρο με το θέατρο κούκλας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).