Φόρος τιμής στον Βαγγέλη Παπαθανασίου το "The Thread" στο Ηρώδειο

Η μουσικοχορευτική παράσταση που ενώνει το σύγχρονο με το παραδοσιακό στοιχείο σε μουσική του μεγάλου συνθέτη, σκηνοθεσία και χορογραφία του Ράσελ Μάλιφαντ και κοστούμια της Μαίρης Κατράντζου, παρουσιάζεται στα τέλη Αυγούστου.

The Thread Dimitris Mamaloukos©

Η συνεργασία του βραβευμένου Βρετανού χορογράφου Ράσελ Μάλιφαντ με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου στο "The Thread" παρουσιάζεται ξανά, αυτή τη φορά στο Ηρώδειο, ως φόρος τιμής στον σημαντικό Έλληνα συνθέτη που έφυγε από τη ζωή και την τελευταία του δουλειά, την οποία εμπνεύστηκε ειδικά για τη συγκεκριμένη παράσταση. Το μουσικοχορευτικό έργο που καταχειροκροτήθηκε από το κοινό και τους κριτικούς στην πρεμιέρα του στο λονδρέζικο Sadler’s Wells -κι όχι μόνο-, τη μέκκα του σύγχρονου χορού, και σχολιάστηκε διθυραμβικά από τους "Times", θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε για δεύτερη φορά στις 31 Αυγούστου.

The Thread
Yannis Bournias©

Η δημιουργικότητα του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού αναδεικνύεται μέσα από το "The Thread", το οποίο ανοίγει ένα διάλογο ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν. Η χορευτική γλώσσα του Μάλιφαντ τολμά, αποδομεί και ανασυνθέτει τους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς σε μια παράσταση-τομή στη δημιουργική του πορεία. Η χρήση παραδοσιακής τεχνικής και σύγχρονης τεχνοτροπίας από τον Βαγγέλη Παπαθανασίου οδήγησαν σε μια καθηλωτική πρόταση που καταργεί τα όρια ανάμεσα στην ελληνικότητα του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος, αποτυπώνοντας μέσα από τη μουσική μια Ελλάδα που φαίνεται να ανήκει παντού και συγχρόνως πουθενά, ένα από τα στοιχεία που θέλει να αναδείξει η παράσταση.

The Thread

Η ανερχόμενη δύναμη του σύγχρονου design, Μαίρη Κατράντζου, σχεδίασε τα κοστούμια αντλώντας έμπνευση από αρχαία μινωικά αγγεία. Η παράσταση, άλλωστε, πήρε το όνομά της από τον μίτο της Αριάδνης. "Είναι το νήμα που ενώνει, το νήμα που οδηγεί, το νήμα που μπορεί να κατανοήσει ό,τι με πρώτη ματιά φαίνεται ασύνδετο, το νήμα που μπορεί να μας ταξιδέψει σε κόσμους ασύμβατους φαινομενικά, φωτίζοντας υπόγειες συγγένειες που οι άνθρωποι διστάζουν να αποδεχτούν. Το νήμα που, με εργαλείο τη χορευτική τέχνη, μας υπενθυμίζει τη βάση της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας: Από τα πολλά το ένα και από το ένα τα πολλά”.

Διαβάστε Επίσης

Η ιδέα της παράστασης "The Thread" γεννήθηκε τον Γενάρη του 2016, από τη Γεωργία Ηλιοπούλου, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλο της πολιτιστικής εταιρίας ΛΑΒΡΥΣ από το 1991, η οποία αποφάσισε να υλοποιήσει ένα τολμηρό όραμα. Να δημιουργήσει μια πρωτογενή παραγωγή χορού με σπουδαίους συντελεστές διεθνούς φήμης και μια ομάδα 18 επιλεγμένων Ελλήνων χορευτών (12 χορευτών σύγχρονου και 6 χορευτών παραδοσιακού χορού). Τους φωτισμούς υπογράφει ο Γιώργος Τέλλος.

Πρόσφατα, μάλιστα, το "The Thread" παρουσιάστηκε στο φουτουριστικό κέντρο πολιτισμού ITHRA (16-18/6) στην Νταμάμ της Σαουδικής Αραβίας, προς τιμήν του Βαγγέλη Παπαθανασίου, όπου 3.000 θεατές κατέκλυσαν τον εντυπωσιακό χώρο για να αποχαιρετήσουν τον συνθέτη "του σύμπαντος", αποθεώνοντας όλους τους χορευτές και συντελεστές της παράστασης.

Το σημείωμα του Βαγγέλη Παπαθανασίου

"Πάντα έδινα και δίνω την πρώτη θέση στη μνήμη. Όποιος κατορθώνει να εμβαθύνει, όσο το δυνατόν περισσότερο, στον χώρο που ονομάζουμε μνήμη, τόσο δύναται να εκτοξευθεί στο μέλλον με εντυπωσιακή συνέπεια και αποτελεσματικότητα. Με άλλα λόγια, όσο ένας άνθρωπος ή ένας λαός γνωρίζει το παρελθόν του και την ιστορία του, τότε μπορεί να ενεργήσει πιο θετικά για το παρόν και για το μέλλον. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που προέρχεται από έναν τόπο, ο οποίος, μέσα από τα βάθη των αιώνων, δεν στερήθηκε ποτέ πολιτιστικού και πνευματικού πλούτου. Γνωρίζοντας όσο τίποτα άλλο τη δύναμη της μουσικής ως Θείας Δύναμης που προϋπήρχε του ανθρώπου και συνδυάζοντάς τη με μια αρχέγονη ανθρώπινη έκφραση που είναι ο χορός, ήταν το βασικό ερέθισμα που με έκανε να ασχοληθώ με αυτό το εγχείρημα. Τη συνύπαρξη αυτών των δύο στοιχείων του πολιτιστικού θησαυρού του τόπου μου, σήμερα. Μια ολιστική προσέγγιση της εξέλιξης του ανθρώπου.

Διαβάστε Επίσης

Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

The thread

  • Μουσικοχορευτική
  • Διάρκεια: 80 '

Πάνω σε μια ιδέα της Γ. Ηλιοπούλου βασίζεται η μουσικοχορευτική παράσταση, που συνενώνει τον παραδοσιακό με το σύγχρονο χορό με φαντασία, ενέργεια και σπάνια ευαισθησία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Κατερίνα Λέχου: " Δεν σκηνοθετώ τη ζωή μου· τη ζω"

Η Κατερίνα Λέχου μας μιλά για την ηρωίδα που ενσαρκώνει στο έργο "Linda", αναδεικνύει τη δύναμη της τέχνης να μετακινεί, να εμπνέει και να θέτει ερωτήματα για τη ζωή, ενώ μοιράζεται προσωπικές σκέψεις για την ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική επιτυχία και την προσωπική ευτυχία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
23/11/2024

Υπάρχει συνταγή για την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων";

Η Βίλη Σωτηροπούλου επανέρχεται με την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων", μια κωμωδία που συνδυάζει το χιούμορ με τη βαθύτερη ανάλυση των δυναμικών που αναπτύσσονται ανάμεσα στις σχέσεις.

Όσα μάθαμε για τον χορογράφο Δημήτρη Μυτιληναίο

Ο χορογράφος Δημήτρης Μυτιληναίος μας μιλά για τον χορό, τη φιλοσοφία και τα σχέδια του με αφορμή την νέα του δουλειά "REDUNDANCes" ένα χορογραφικό κολάζ από διασκευασμένες variations που παρουσιάζεται στο ΠΛΥΦΑ.

Αποκλειστικό: Ποιο είναι το νέο θεατρικό της Ηρώς Μπέζου που έρχεται το 2025 στο Θέατρο Τέχνης;

Οι έννοιες της μεταμόρφωσης και της ελευθερίας αποτελούν τον βασικό κορμό του δεύτερου θεατρικού της νέας και αγαπημένης ηθοποιού, που αυτή τη φορά παίρνει ρόλο συγγραφέα και σκηνοθέτη.

Η θεατρική "Αίθουσα αναμονής" επιστρέφει στο Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής

Στο Σ.Ο.Τ.Α. συνεχίζει για δεύτερο κύκλο φέτος η δραματική κωμωδία που ξετυλίγει το πολυσύνθετο και αντιφατικό ζήτημα της γυναικείας αφήγησης σήμερα.

Η Ταμίλα Κουλίεβα μάς μεταφέρει στο 2028 με ένα θεατρικό "Απόρρητο"

Το αριστούργημα του Ιβάν Βιριπάγιεφ διερευνά τα πιο φλέγοντα ερωτήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα και τη δύναμη της αλήθειας σε έναν κόσμο που ορίζει η τεχνητή νοημοσύνη, μέσα από την ιστορία τριών επιστημόνων.

"Αν ήμουν κόκκινο": Μια παράσταση για τα 50 χρόνια Πολυτεχνείο στο θέατρο Σημείο

Η αιρετική δραματουργός Λούλα Αναγνωστάκη και τα πενήντα χρόνια Μεταπολίτευσης ενέπνευσαν ένα σύγχρονο ελληνικό έργο κατά παραγγελία του θεάτρου Σημείο, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Διαμαντή.