Ποιο είναι το καλύτερο και ποιο το χειρότερο καμένο λογοπαίγνιο που υπάρχει;

Λίγο πριν την παράστασή τους στο Athens Comedy Festival, οι Άγγελος Σπηλιόπουλος, Πάρις Ρούπος, Ηλίας Φουντούλης και Αριστοτέλης Ρήγας ψάχνουν τα τεφτέρια τους.

Ποιο είναι το καλύτερο και ποιο το χειρότερο καμένο λογοπαίγνιο που υπάρχει;

Ενώ οι περισσότεροι stand up κωμικοί γράφουν μεγάλα κείμενα βασισμένα σε πράγματα που παρατηρούν γύρω τους ποντάροντας στη σύνδεση με το κοινό, υπάρχει μια διακριτή ομάδα που συνοψίζει όλη τη δομή ενός αστείου σε μία ή δύο γραμμές. Γνωστά και ως one-liners, τα σύντομα αστεία –αυτά που για να συνεννοούμαστε στην Ελλάδα αποκαλούμε «λογοπαίγνια»– είναι μια κατηγορία κωμωδίας από μόνα τους: έχουν τις δικές τους τεχνικές, απαιτούν εντελώς διαφορετικό περφόρμ από τον κωμικό και είναι αυτά που, κατά κοινή ομολογία όσων βλέπουν stand up, μπορούν ξαφνικά να ηλεκτρίσουν το μυαλό προκαλώντας ακατάπαυστο γέλιο. Στις αγγλόφωνες ειδικά χώρες, όπου η συντομία και πολυσημία της γλώσσας ευνοούν πολύ περισσότερο τα παιχνίδια με τις λέξεις, διοργανώνονται ολόκληρα φεστιβάλ αφιερωμένα στο συγκεκριμένο είδος (βλ. το ετήσιο International One-Liner Festival που ξεκίνησε πέρσι στο Τενεσί) και αναδεικνύονται συνεχώς νέα ταλέντα.

Έτσι και στη χώρα μας, όπως ήταν αναμενόμενο από την εξέλιξη της σκηνής τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν κωμικοί ορκισμένοι στα one-liners αλλά και κοινό που τους ακολουθεί πιστά. Τέσσερις κορυφαίοι του είδους, ο Άγγελος Σπηλιόπουλος (μοναδικός με ολόκληρο σπέσιαλ με σχεδόν μόνο σύντομα), ο Πάρις Ρούπος ο Ηλίας Φουντούλης, και ο Αριστοτέλης Ρήγας έρχονται στο Athens Comedy Festival και πέρα από το ότι συμμετέχουν στα comedy club του κυρίως σόου, παρουσιάζουν το «Logopaignia Fright Night»: ένα σόου αφιερωμένο στα σύντομα αστεία, που τις δύο προηγούμενες χρονιές έκανε τρελό χαμό στο φεστιβάλ. Θα έχει stand up κομμάτια, αυτοσχεδιασμό πάνω σε θεματικές που διαλέγει το κοινό, διαγωνισμό σε ατάκες όπου όποιος γελάσει χάνει αλλά και ένα team από εκλεκτούς (και εντελώς απρόσμενους) καλεσμένους: έρχονται Βύρωνας Θεοδωρόπουλος και Μιχάλης Μαθιουδάκης –ω, ναι!–, Αλέξανδρος Χαριζάνης –ένα δυναμικό όνομα από Θεσσαλονίκη που κατά τη γνώμη μου θα ανέβει τα επόμενα χρόνια–, Γιάννης Ρούσος και άλλοι.

Λίγο πριν ανέβουν στη σκηνή του φεστιβάλ και κάψουν κάθε εγκεφαλικό μας κύτταρο με τις αστειάρες τους, οι τέσσερις βασικοί stand up κωμικοί του «Logopaignia Fright Night» ψάχνουν τα τεφτέρια τους για τα καλύτερα και χειρότερα λογοπαίγνια που έχουν γράψει. Ποιο είναι το πιο ευφυές, πιο δουλεμένο και βαθύ αστείο που έχεις και, από την άλλη, ποιο το πιο καμένο, ελεεινό αλλά αγαπημένο; Οι απόψεις διίστανται αλλά πάμε να ακούσουμε τι λένε οι ίδιοι.

Ποιο είναι το καλύτερο και ποιο το χειρότερο καμένο λογοπαίγνιο που υπάρχει; - εικόνα 1

Άγγελος Σπηλιόπουλος

Καλύτερο (και αυτοσαρκαστικό): Μια μέρα φασωνόμασταν με την κοπέλα μου και μου λέει «πας στοίχημα ότι πάλι δεν θα καταλάβω τίποτα από το σεξ μαζί σου;» της λέω «είμαι μέσα».
Χειρότερο (και αρκετά μακάβριο): Δύο σιαμαίες δίδυμες ονομάζονταν Χαρά και Χαρά. Εγχειρήθηκαν για να χωριστούν αλλά η μια πέθανε. Η άλλη είναι μια Χαρά.

Πάρις Ρούπος

Καλύτερο (και αρκετά ψαγμένο): Μια φορά άραζα με τον παππού μου και μου κάνει «Αααχ, μα πώς περνούν τα χρόνια» . Οπότε του μίλησα για την περιστροφή της Γης γύρω από τον Ήλιο, τις ισημερίες και τα ηλιοστάσια.
Χειρότερο (και χωρίς καμιά προσπάθεια): Τράβηξα μια σέλφι πολύ πρωί αγουροξυπνημένος και την ανέβασα στο νύσταγκραμ.

Ηλίας Φουντούλης

Καλύτερο (και με σιρόπι): Το παλάτι της Αγγλίας μύριζε σαν ζαχαροπλαστείο... Τουλουμπάκινχαμ
Χειρότερο (ή μάλλον χείριστο): Βρήκα ένα σιροπιαστό γλυκό, το πέταξα και ξαναγύρισε, ήταν γαλακτομπούμερανγκ

Αριστοτέλης Ρήγας

Καλύτερο (και πιο βαθύ): Πολιτικός πήρε μίζες εκατομμυρίων. Αυτό είναι σκάνδαλο! Βρίσκεις μίζες από πενήντα ευρώ.
Χειρότερο (και τρισάθλιο τουλάχιστον): Μάθε να κάνεις σωστή διατροφή, χωρίς πιτογυρίσματα.


Χορηγοί Athens Comedy Festival: Schweppes, Pitatakia και efood.
Προπώληση εισιτηρίων από το www.viva.gr (ειδική προσφορά δύο εισιτήρια στην τιμή του ενός από το COSMOTE DEALS for YOU).

Περισσότερες πληροφορίες

Logopaignia Fright Night

  • Stand up Comedy
  • Διάρκεια: 120 '

Μια ομάδα κωμικών έμπειρη στην τέχνη των λογοπαιγνίων καταλαμβάνει τη σκηνή.

Logopaignia Fright Night 3.0

  • Stand up Comedy
  • Διάρκεια: 75 '

H παράσταση που έγινε θεσμός έρχεται για τρίτη συνεχή χρονιά στο φεστιβάλ. Φέτος το μενού περιλαμβάνει, εκτός από λογοπαίγνια και one-liners ατάκες, αυτοσχεδιαστικά παιχνίδια με τη συμμετοχή εξαιρετικών και τολμηρών καλεσμένων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Κατερίνα Γώγου: Το γαμώτο που δεν έζησα" για 4η χρονιά στο Θέατρο 2510

Η βραβευμένη θεατρική παράσταση του Ανδρέα Ζαφείρη, αφιερωμένη στη ζωή και το έργο της ποιήτριας Κατερίνας Γώγου, επιστρέφει για τέταρτη χρονιά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/09/2024

Λάμπρος Φισφής: "Το Ηρώδειο είναι ιδανικό για stand up comedy"

Λίγο πριν γίνει ο πρώτος Έλληνας κωμικός που θα παρουσιάσει δικό του σόλο στη σύγχρονη ιστορία του ρωμαϊκού ωδείου (1/10), ρωτήσαμε τον πολυσχιδή υπηρέτη του stand up, που εξειδικεύεται στο να βρίσκει την κωμωδία στις μικρές λεπτομέρειες της ζωής, ποια είναι τα μικρά πράγματα που δεν ξέρουμε για τη δική του καθημερινότητα.

Τι θα δούμε στο θέατρο Αργώ φέτος: "Κάθε Πέμπτη κύριε Γκρην", "Caveman", "Χόρεψέ με, πατέρα" και πολλά ακόμη

Μεγάλες επιτυχίες, έργα που έχουν γράψει ιστορία, ξεχωριστά σόλο και ντουέτα και θέατρο για παιδιά έρχονται τη νέα σεζόν 2024-25 στη σκηνή του θεάτρου Αργώ.

"Φθινοπωρινή ιστορία" για δύο ερμηνευτικά ντουέτα

Σε δύο θέατρα θα δούμε την τρυφερή "Φθινοπωρινή ιστορία" του Αλεξέι Αρμπούζοφ. Ποια θα είναι τα πρωταγωνιστικά ντουέτα;

Γεωργία Ζώη και Όλγα Βενέτη μοιράζονται τη σκηνή στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο σε μια "Τέλεια παράσταση"

Πρώτη αποκλειστική ματιά στη μουσικοθεατρική παράσταση της Τάνιας Χαροκόπου, όπου ερμηνεύουν ένα τρυφερό ντουέτο μάνας - κόρης, επενδεδυμένο με αξέχαστα τραγούδια.

Ποια είναι η "Αυτή που ονειρευόμουν" του Αντώνη Καλομοιράκη;

Μια κωμωδία για το μέλλον που ήρθε πιο γρήγορα απ’ ότι είχαμε υπολογίσει ανεβάζει στο θέατρο 2510 η ομάδα Νοκ Άουτ.

Περλιμπλίν και Μπελίσα

Ο Δημήτρης Τάρλοου προσεγγίζει το έργο του Λόρκα με τολμηρή, ερωτική διάθεση, προτείνοντας μια ανάγνωση που έχει σκηνικό και εικαστικό ενδιαφέρον, αλλά αφήνει μια διφορούμενη επίγευση. | Powered by Uber