Στις 5/12 (6-10 μ.μ.) εγκαινιάζεται η έκθεση "The negotiation of perspective" του Rabih Mroué (Λίβανος), στο cross section archive. Η έκθεση, ειδικά σχεδιασμένη για τον χώρο, δημιουργήθηκε για το πρόγραμμα Reconstructing Memories, μέρος του ετήσιου θεματικού κύκλου Post-Human Archaeology, υπό την επιμέλεια της Μαρίας Λάλου και του Skafte Aymo-Boot, και αποτελεί το δεύτερο κεφάλαιο #2 με τίτλο "On Media".
Ο Rabih Mroué παρουσιάζει μια συνύπαρξη διαφορετικών προοπτικών, επιχειρώντας να ενσαρκώσει ένα προσωπικό σύστημα συντεταγμένων (x, y, z) και την επίδρασή του στην σύγχρονη ιστορία. Η δύναμη του βλέμματος έναντι του ελέγχου της επιμελημένης εικόνας που προβάλλεται στον αμφιβληστροειδή έχει γίνει ένα στρατηγικό εργαλείο για την εξουσία των μέσων ενημέρωσης πάνω σε ορισμένες προκαθορισμένες αφηγήσεις, ενισχύοντας σημαντικά το αποπροσανατολιστικό αποτέλεσμα των μέσων. Η ελεγχόμενη κατάσταση μιας εικόνας έναντι της αναστατωμένης σταθερότητας μιας χρονολογικής γραμμής υποδεικνύει τα μέσα ενημέρωσης ως ένα αυταρχικό όργανο διατύπωσης της ιστορίας. Θεατής; Παρατηρητής; Μάρτυρας; Λέξεις που περιγράφουν πιθανές προοπτικές για τα κίνητρα πίσω από αυτή τη δύναμη του ελέγχου της εικόνας.
Η εγκατάσταση αμφισβητεί την ασφάλεια της θέσης του απλού θεατή-παρατηρητή, μετατρέποντάς τον σε ενεργό συμμετέχοντα στην αφήγηση, μέσω μιας χορογραφημένης ερμηνείας της δύναμης της εικόνας. Μια σειρά βίντεο του Rabih Mroué προσκαλούν τον θεατή σε μια πολυεπίπεδη εμπειρία θέασης. Μόνο ένας θεατής κάθε φορά μπορεί να εισέλθει στον συνήθως απρόσιτο χώρο του cross section archive για να παρακολουθήσει τα έργα. Η έκθεση αποτελεί μια μοναδική, προσωπική οπτική καταγραφή. Περιλαμβάνει τρία κουτιά προβολής με τα βίντεο "As If Seen By a Bird Standing On a Cow" (2018), "The Fall of a Hair, Part 4: "Eye” vs "Eye”" (2012), "The Mediterranean Sea" (2011). Το βίντεο "Too close but yet inaccessible" (2021) προβάλλεται συνεχώς στον δημόσιο χώρο των οδών Μαυρομιχάλη 102 & Ισαύρων, καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης.
Το πρόγραμμα Reconstucting Memories (Ανασκευάζοντας Αναμνήσεις) εξελίσσεται με την διαδοχή πέντε ατομικών εγκαταστάσεων, που μαζί συνθέτουν την έκθεση Ανασκευάζοντας Αναμνήσεις. Με μια αρχαιολογία που είναι μη κανονιστική και ανοιχτού τύπου ως μέθοδος, παίζοντας με την αντιληπτή εξουσία του ειδικού, επιτρέπει την ανατομία ενός θέματος με μια διαισθητική και προσωπική προσέγγιση. Το Ανασκευάζοντας Αναμνήσεις καλεί τον θεατή να αμφισβητήσει όχι μόνο το ίδιο το έργο και το σκηνοθετημένο περιεχόμενό του, αλλά και τη δική του αντίληψη για την πραγματικότητα. Την συγκυρία του Reconstructing Memomories υπογράφουν : On History, Βαγγέλης Βλάχος(GR), On Media, Rabih Mroue (LB), On Politics, η συλλογικότητα καλλιτεχνών/αρχιτεκτόνων [Πέγκυ Ζάλη, Παναγιώτης Λιανός, Χρήστος-Γ. Κρητικός] (GR),On Nature, Νίκος Αρβανίτης (GR) και On Language, Nicoline van Harskamp (NL).
Το Post-Human Archeology(Υστερα-Ανθρώπινη Αρχαιολογία) αποτελεί την ετήσια θεματική του cross section archive για το 2024-25. Είναι μια προσπάθεια παραγωγής εναλλακτικών αντιλήψεων της σχέσης μας με την ιστορία και την πόλη, εφαρμόζοντας μια ματιά έξω από τον εαυτό μας, μια μη- ή και μετα-ανθρώπινη ματιά θα λέγαμε. Ένα βλέμμα που δεν κοιτάζει απευθείας το αντικείμενο ενδιαφέροντος αλλά μάλλον μια εκδοχή της πραγματικότητας που καθρεφτίζεται, εκτός κλίμακας, αρνητική. Σε αυτήν την επεξεργασμένη πραγματικότητα μπορούμε να περιμένουμε να δούμε πράγματα που χρειαζόμαστε ως άγνωστα εργαλεία για να ερμηνεύσουμε. To πρόγραμμα Post-Human Archaeology επιμελούνται η Μαρία Λάλου και ο Skafte Aymo-Boot.
Info: cross section archive | 5-21/12 | Ώρες λειτουργίας: 6 μ.μ. – 12 π.μ. (τα κουτιά προβολής είναι προσβάσιμα ένα άτομο τη φορά, 6-9 μ.μ.) | Είσοδος ελεύθερη
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.