Σχέδια, ξυλογραφίες και τα βότσαλα
Τη σημαντική χαράκτρια Βάσω Κατράκη τιμά ο Δήμος Αθηναίων παρουσιάζοντας ένα αφιέρωμα που αφηγείται τις αέναες αναζητήσεις και τις καινοτόμες μεθόδους της, οι οποίες υπήρξαν καθοριστικές για την εξέλιξη της μεταπολεμικής χαρακτικής στην Ελλάδα.
Εγκαίνια: 8/11 (7 μ.μ.)
Info: Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων | 7-22/11 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ. 11 π.μ. – 7 μ.μ., Σαβ., Κυρ. 10 π.μ. – 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
2nd Nature
Το καταξιωμένο αρχιτεκτονικό γραφείο Pieris.Architects επιμελείται μία έκθεση που ερευνά τη συνάντηση τέχνης, design και βιωσιμότητας στο έργο του, προβάλλοντας παράλληλα την ένδοξη πορεία του τα τελευταία πενήντα χρόνια.
Εγκαίνια (με πρόσκληση): 7/11
Info: Ωδείο Αθηνών, Πολυχώρος Ω2 | 8-16/11 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ., Τετ, Πεμ., Παρ. 11 π.μ. - 8 μ.μ., Τρ. 10 π.μ. - 6 μ.μ., Σαβ., Κυρ. 11 π.μ. – 7 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Ένα εύθραυστο θαύμα
Συνδυάζοντας δύο κλασικά είδη, την προσωπογραφία και την τοπιογραφία, ο φωτογράφος Χάρης Κακαρούχας αναζητά την αφτιασίδωτη ομορφιά της καθαρής ψυχής και του παρθένου τοπίου. Την τελευταία εικοσαετία, ο Κακαρούχας ταξίδεψε σε Ελλάδα και εξωτερικό και τράβηξε φωτογραφίες που στην έκθεση δεν παρουσιάζονται με αφηγηματική πληρότητα ή χρονική αλληλουχία.
Εγκαίνια: 7/11 (7-10 μ.μ.)
Info: Πολιτιστικό Κέντρο "Μελίνα" Δήμου Αθηναίων | 7-24/11 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ. 11 π.μ. – 7 μ.μ., Σαβ., Κυρ. 10 π.μ. – 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
DIVA! Italian Glamour in Fashion Jewellery
Όλοι γνωρίζουμε την επιρροή των Ιταλών σχεδιαστών στην ιστορία της διεθνούς μόδας. Το Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη εστιάζει σε μια σημαντική πτυχή της ιταλικής μόδας και τέχνης, το κόσμημα, φιλοξενώντας την έκθεση "DIVA! Italian Glamour in Fashion Jewellery". Διακόσια περίτεχνα κοσμήματα ένδυσης που κατασκευάστηκαν από το 1950 μέχρι σήμερα κοσμούν την αίθουσα περιοδικών εκθέσεων του μουσείου. Η ιδιαιτερότητα των συγκεκριμένων κοσμημάτων δεν αφορά μόνο την υψηλή αισθητική τους, αλλά και το γεγονός ότι φορέθηκαν από σπουδαίες ντίβες.
Εγκαίνια: 6/11
Info: Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη | 6/11-31/12 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ., Τρ., Πεμ., Παρ. 9 π.μ. – 3 μ.μ., Τετ., Σαβ. 10 π.μ. – 6 μ.μ. | Είσοδος: €10, €5
Γιάννης Φωκάς: Έργα 1985 – 2024
Η εικαστική πορεία του Γιάννη Φωκά, από τις αρχές του ’80 μέχρι σήμερα, σε ένα μεγάλο αφιέρωμα που προβάλλει το ενδιαφέρον του για θεματικές όπως όνειρο και πραγματικότητα, ομιλία και σιωπή, και ένταση και ηρεμία.
Εγκαίνια: 7/11 (7 μ.μ.)
Info: Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, Κτίριο Β | 7/11/24-5/1/25 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Σαβ. 11 π.μ. – 7 μ.μ., Κυρ. 10 π.μ. – 4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.
Περισσότερες πληροφορίες
Pieris.Architects. 2nd Nature
Η έκθεση ερευνά τη συνάντηση τέχνης, design και βιωσιμότητας στο έργο του αρχιτεκτονικού γραφείου Pieris.Architects. Στον πολυχώρο Ω2 στο Ωδείο Αθηνών, η "2nd Nature" προσκαλεί τον επισκέπτη σε ένα βιωματικό ταξίδι μέσα από επιλεγμένα έργα που έρχονται να αποκαλύψουν τις αρχές και τις προθέσεις της γνωστής ομάδας αρχιτεκτόνων. Σε έναν κόσμο στον οποίο τα περιβαλλοντικά ζητήματα απασχολούν ολοένα και πιο ηχηρά τη δημόσια σφαίρα και, φυσικά, την αρχιτεκτονική κοινότητα, η δουλειά των Pieris.Architects εμφορείται από "οικο-συναισθηματική νοημοσύνη", μια έννοια που προωθούν διεθνώς από το 2002. Προσεγγίζουν την πρακτική της δόμησης βάσει των αρχών της αειφορίας, επιδιώκοντας ταυτόχρονα με τις προτάσεις τους να αφυπνίσουν αισθήσεις και συναισθήματα, να αναδείξουν τόσο τα υλικά χαρακτηριστικά όσο και την επιρροή του χώρου στην ψυχολογία του ανθρώπου. Οι αρχές της οικολογίας διέπουν τις κατασκευές τους. Τα κτίρια που σχεδιάζουν "εμπεριέχουν" νόημα, αναπνέουν, "αγκαλιάζουν" το φως της ημέρας, ενσωματώνονται στο φυσικό ή το αστικό τους περιβάλλον, σέβονται τη φύση και συνδιαλέγονται με την απείρως "αισθησιακή" δυναμική του χώρου.
Χάρης Κακαρούχας. Ένα εύθραυστο θαύμα
Συνδυάζοντας δύο κλασικά είδη, την προσωπογραφία και την τοπιογραφία, ο φωτογράφος Χάρης Κακαρούχας αναζητά την αφτιασίδωτη ομορφιά της καθαρής ψυχής και του παρθένου τοπίου. Οι φωτογραφίες του δεν διεκδικούν το βλέμμα σου για να υπάρξουν, ούτε επιδεικνύουν το φυσικό τους κάλλος. Είναι φωτογραφίες χαμηλών τόνων, διακριτικές και ήρεμες, όπως τα πρόσωπα και τα τοπία που καταγράφουν. Εδώ οι άνθρωποι και οι τόποι μοιάζουν πραγματικοί, αυθεντικοί, χωρίς ίχνος εξιδανίκευσης, χωρίς τη χρήση φλας και βελτιωτικών φίλτρων. Οι 71 φωτογραφίες του αποτελούνται από 28 πορτρέτα και 43 τοπία που έχει τραβήξει την τελευταία εικοσαετία, από το 2003 έως το 2024, σε 32 διαφορετικούς τόπους, στην Ελλάδα και διεθνώς, οι οποίες παρουσιάζονται χωρίς αφηγηματική πληρότητα και χρονική αλληλουχία.
DIVA! Italian Glamour in Fashion Jewellery
Όλοι γνωρίζουμε την επιρροή των Ιταλών σχεδιαστών στην ιστορία της διεθνούς μόδας. Το Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη εστιάζει σε μια σημαντική πτυχή της ιταλικής μόδας και τέχνης, το κόσμημα, φιλοξενώντας την έκθεση «DIVA! Italian Glamour in Fashion Jewellery». Διακόσια περίτεχνα κοσμήματα ένδυσης που κατασκευάστηκαν από το 1950 μέχρι σήμερα κοσμούν την αίθουσα περιοδικών εκθέσεων του μουσείου. Η ιδιαιτερότητα των συγκεκριμένων κοσμημάτων δεν αφορά μόνο την υψηλή αισθητική τους, αλλά και το γεγονός ότι φορέθηκαν από σπουδαίες ντίβες.
Γιάννης Φωκάς: Έργα 1985 – 2024
Η έκθεση παρουσιάζει την εικαστική πορεία που έχει διαγράψει ο Γιάννης Φωκάς από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, η οποία τον ανέδειξε ως έναν σημαντικό εκπρόσωπο της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής. Η ζωγραφική του Φωκά ταλαντεύεται ανάμεσα στην ομιλία και τη σιωπή, στην ένταση και την ηρεμία, στο ονειρικό και το πραγματικό, εντέλει ανάμεσα στην αναπαράσταση -στο αναγνωρίσιμο- και την αφαίρεση, καθότι τα έργα του δεν ήταν ποτέ παραστατικά, ούτε όμως και αμιγώς αφαιρετικά. Κατά βάθος, στο επίκεντρο της ζωγραφικής αυτής βρίσκονται ο άνθρωπος και τα ζητήματα που τον απασχολούν.
Βάσω Κατράκη. Σχέδια, ξυλογραφίες και τα βότσαλα
Η Βάσω Κατράκη, μια από τις σημαντικότερες χαράκτριες του 20ού αιώνα, σφράγισε με τις αέναες αναζητήσεις της και τις καινοτόμες μεθόδους της το ύφος της μεταπολεμικής χαρακτικής στην Ελλάδα. Στην έκθεση παρουσιάζεται ένα σημαντικό, αν και όχι τόσο γνωστό μέρος της έμπνευσης και των πρώτων σταδίων μέχρι την υλοποίηση της δουλειάς της Κατράκη. Το πρώιμο στάδιο του σχεδίου που στη συνέχεια οδηγεί μέχρι την τελική σύνθεση, την χάραξη και τελευταία στο ανάτυπο, το τελικό αποτέλεσμα.