Τρεις καλλιτεχνικές εξερευνήσεις στην "The Breeder"

Η γκαλερί μάς προσκαλεί σε μια καλλιτεχνική εμπειρία με τρεις ξεχωριστές εκθέσεις που φωτίζουν διαφορετικές πτυχές της σύγχρονης τέχνης και της ανθρώπινης εμπειρίας.

Natsuko Kiura VISTAS Natsuko Kiura, Park, 2024, Oil on canvas, 44.5 x 53 cm

Η γκαλερί The Breeder παρουσιάζει τρεις καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες, οι οποίες αναδεικνύουν την ποικιλία και την βάθος της σύγχρονης τέχνης. Από την εξερεύνηση της γυναικείας ταυτότητας και της πολυπλοκότητας της θηλυκότητας στην έκθεση της Deborah Segun, μέχρι την αίσθηση της νοσταλγίας και της φύσης μέσω της τέχνης της Natsuko Kiura, και την προσωπική και πολυδιάστατη προσέγγιση του Δημήτρη Γκέτσι στην εγκατάσταση του στο Studyroom, η γκαλερί προσφέρει μια ευκαιρία να εμβαθύνουμε στις σύγχρονες καλλιτεχνικές αναζητήσεις και να ανακαλύψουμε τις διαφορετικές όψεις της καλλιτεχνικής έκφρασης.

"Letting Yourself Be", Deborah Segun

Deborah Segun Letting Yourself Be
Deborah Segun, Unpleasant truths, (detail),  2024, acrylic on canvas, 160 x 140 cm

Η νέα έκθεση της Νιγηριανής καλλιτέχνιδας Deborah Segun, "Letting Yourself Be", αποτελεί την δεύτερη ατομική της παρουσία στον χώρο της γκαλερί The Breeder. Το έργο της Segun εστιάζει στην κοριτσίστικη και γυναικεία πραγματικότητα, χρησιμοποιώντας τη τέχνη ως μέσο για να εξερευνήσει τις κοινωνικές και οπτικές κατασκευές που περιβάλλουν τη θηλυκότητα.

Τα έργα της διαπνέονται από μια αίσθηση ηρεμίας, η οποία ωστόσο δεν υποδηλώνει αδυναμία. Αντίθετα, τα σώματα που απεικονίζονται στους πίνακες της καλλιτέχνιδας εκφράζουν μια αδιάσπαστη γαλήνη και αυτοπεποίθηση, απαιτώντας το χώρο τους σε έναν κόσμο που συχνά υπονομεύει και παραγνωρίζει τις θηλυκές εμπειρίες. Με τα ζωντανά και πολύχρωμα έργα της, η Segun προβάλλει την πολυπλοκότητα της γυναικείας πραγματικότητας, υπογραμμίζοντας την αρμονική φύση αυτής.

Οι νέοι πίνακές της Segun εκφράζουν την εμπειρία του να ζεις σε ένα plus-sized σώμα. Μέσα σε μια κοινωνία που είναι δομημένη γύρω από αυστηρά αισθητικά πρότυπα, τα οποία συχνά υπαγορεύουν τον τρόπο με τον οποίο κάποιος αντιμετωπίζεται, η καλλιτέχνιδα αναδεικνύει την απομόνωση και την αποξένωση που μπορεί να βιώνουν οι plus-sized γυναίκες. Αντιμέτωπη με αυτή την έμφυλη ντροπή, η Segun προσεγγίζει την πραγματικότητα όχι μόνο της γυναίκας, αλλά και της κοινότητας στην οποία ανήκει. Μέσα από αυτήν τη διερεύνηση, οι ανθρώπινες σχέσεις αποκτούν νέο βάθος, ενθαρρύνοντας την αυθεντικότητα και τον διάλογο.

Η καλλιτεχνική προσέγγιση της Segun, η οποία συνδυάζει ζωγραφική και σχεδόν γλυπτικές τεχνικές, δημιουργεί συνθέσεις γεμάτες συναισθηματική ένταση. Οι φιγούρες που απεικονίζονται στους πίνακές της ξεπερνούν τα δυτικά πρότυπα, προσφέροντας μια πολυεπίπεδη απεικόνιση της ανθρώπινης εμπειρίας, όπου το σώμα και το περιβάλλον συνυπάρχουν και αλληλοεπηρεάζονται, αναδεικνύοντας τη σημασία της συντροφικότητας και της κοινότητας.

Με αυτή την έκθεση, η Segun καταφέρνει να επαναπροσδιορίσει την καλλιτεχνική απόδοση της γυναικείας εμπειρίας, δημιουργώντας έργα που αντηχούν τη σύνθετη και πολυδιάστατη φύση της θηλυκότητας.

"VISTAS", Natsuko Kiura

Η γκαλερί The Breeder φιλοξενεί την πρώτη ατομική έκθεση της Γιαπωνέζας καλλιτέχνιδας Natsuko Kiura, με τίτλο "VISTAS" στο χώρο του Feeder. Η Kiura επιχειρεί να αποτυπώσει την αίσθηση της φευγαλέας όψης ενός τοπίου, με την τέχνη της να αντλεί έμπνευση από προσωπικές στιγμές, όπως αυτές που περνά με τα παιδιά της. Αυτές οι καθημερινές εμπειρίες, όπως μια μέρα στη θάλασσα ή η θέα των λόφων δίπλα στο δρόμο, γίνονται η βάση των έργων της, τα οποία καταγράφει αρχικά μέσω φωτογραφιών.

Η καλλιτέχνιδα επιλέγει να αφαιρέσει κάθε περιττή λεπτομέρεια από τις συνθέσεις της, διατηρώντας μόνο την ουσία και την πρώτη εντύπωση. Το αποτέλεσμα είναι έργα που αποπνέουν ένα αίσθημα οικειότητας και ηρεμίας, επιτρέποντας στον θεατή να συνδεθεί με τη στιγμή που η Kiura μοιράζεται, αλλά και να αναγνωρίσει την ουδετερότητα και την απεραντοσύνη της φύσης. Οι τίτλοι των έργων της, αποτελούμενοι από μεμονωμένες λέξεις, ενισχύουν αυτή την απλότητα και την οικουμενικότητα που χαρακτηρίζει το έργο της.

Η Kiura προσεγγίζει την τέχνη της με μια οπτική μεταμόρφωσης, εξερευνώντας τη σύνδεση μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Οι πίνακές της χαρακτηρίζονται από μια απαλότητα τόσο στο ύφος όσο και στην χρωματική παλέτα, ενώ τα τοπία που παρουσιάζονται συχνά είναι θολά, υπογραμμίζοντας την απόσταση ανάμεσα στον θεατή και στην ανάμνηση που αποδίδεται μπροστά του. Οι πινελιές της Kiura δημιουργούν ένα αιθέριο περιβάλλον, προσδίδοντας στα έργα της μια αίσθηση νοσταλγίας και οικειότητας.

Η καλλιτέχνιδα αντλεί έμπνευση από το ρεύμα Yōga της Ιαπωνίας, το οποίο γεφυρώνει τα όρια ανάμεσα στη Δύση και την Ανατολή. Αυτό το στοιχείο διατρέχει όλη τη δουλειά της, όπου οι ανθρώπινες μορφές είναι είτε απούσες είτε ενσωματώνονται στο φυσικό περιβάλλον. Η τέχνη της Kiura προκαλεί στους θεατές μια αίσθηση νοσταλγίας, ανακαλώντας μνήμες και συναισθήματα που όλοι έχουν βιώσει μέσα από τη δική τους εμπειρία της φύσης.

Από την κλειδαρότρυπα, Δημήτρης Γκέτσις

Δημήτρης Γκέτσις Από την κλειδαρότρυπα

Από τις 12 Σεπτεμβρίου, το The Breeder Studyroom φιλοξενεί τον καλλιτέχνη Δημήτρη Γκέτσι, ο οποίος παρουσιάζει μια εγκατάσταση που εμβαθύνει στην καλλιτεχνική του διαδικασία και το δημιουργικό του σύμπαν. Η έκθεση αυτή μετατρέπει το Studyroom σε έναν καθηλωτικό χώρο, όπου ο Γκέτσις αποκαλύπτει τα θέματα που τον εμπνέουν και τον απασχολούν, προσφέροντας μια προσωπική αφήγηση μέσα από τα έργα του και τα υλικά που χρησιμοποιεί. Το κοινό έχει την ευκαιρία να εξερευνήσει στιγμιότυπα από την έρευνα, την προετοιμασία και την παραγωγή που χαρακτηρίζουν το διακριτό ύφος του καλλιτέχνη.

Επηρεασμένος από τα Αναγεννησιακά studiolo, ο Γκέτσις δημιουργεί έναν χώρο που θυμίζει το προσωπικό του εργαστήριο, γεμάτο με αντικείμενα που σχετίζονται με την καλλιτεχνική του πρακτική. Στην εγκατάσταση αυτή περιλαμβάνονται καλούπια, σημειώσεις, αναφορές, ηχητικά αποσπάσματα, καθώς και ολοκληρωμένα έργα, όπως τα επιτοίχια μεταλλικά γλυπτά που είναι χαρακτηριστικά της δουλειάς του. Ο Γκέτσις δομεί το έργο του γύρω από επαναλαμβανόμενα θέματα όπως η μυθολογία, η αλχημεία, η αφήγηση και τα φανταστικά υβριδικά σώματα, ενώ παράλληλα εξετάζει σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα, με έμφαση στο μετα-αποικιακό και πατριαρχικό πλαίσιο.

Το The Breeder Studyroom είναι μια πρωτοβουλία της γκαλερί The Breeder, που προσκαλεί καλλιτέχνες να δημιουργήσουν έναν προσωπικό χώρο μέσα στο κτίριο της γκαλερί, όπου μπορούν να μοιραστούν την καλλιτεχνική τους διαδικασία με το κοινό. Αυτός ο διαμορφωμένος χώρος λειτουργεί ως ένα "παράθυρο" στο στούντιο του καλλιτέχνη, επιτρέποντας στους επισκέπτες να δουν αναφορές, αντικείμενα, παράλληλα projects και πειραματισμούς που συνήθως παραμένουν πίσω από τις κλειστές πόρτες του εργαστηρίου.

Η εγκατάσταση του Δημήτρη Γκέτσι στο The Breeder Studyroom αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για το κοινό να έρθει σε επαφή με τις πτυχές της καλλιτεχνικής του πορείας, ανακαλύπτοντας τη σύνδεση ανάμεσα στις ιδέες, τα υλικά και τα τελικά του έργα. Μέσα από αυτήν την έκθεση, ο καλλιτέχνης προσφέρει μια ουσιαστική ματιά στο πώς γεννιούνται και εξελίσσονται τα έργα του, ενώ παράλληλα εξερευνά τις ευρύτερες θεματικές που καθορίζουν τη δημιουργική του έκφραση.

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Deborah Segun. Letting Yourself Be

  • Ζωγραφική

Η κοριτσίστικη και γυναικεία πραγματικότητα και η σημασία τους κυριαρχούν στην πρακτική της Deborah Segun, επιτρέποντάς της να σχολιάζει επιδέξια θεματικές οπτικών και κοινωνικών κατασκευών. Η καλλιτέχνιδα μας υπενθυμίζει την αρμονική πολυπλοκότητα της γυναικείας πραγματικότητας, όπως αυτή παρουσιάζεται μέσω από τις ζωηρές και πολύχρωμες συνθέσεις της. Η Segun αμφισβητεί τα υπάρχοντα πρότυπα οπτικών αποδόσεων, καθώς τα έργα της βασίζονται στην σημασία της αντίληψης και ενοποιούν τις ενέργειες της αποκάλυψης και της απόκρυψης σε μία. Οι καινούργιοι πίνακές της εκφράζουν την εμπειρία του να ζεις σε ένα plus-sized κορμί. Η κοινωνία είναι δομημένη γύρω από αισθητικά πρότυπα, τα οποία συχνά καθορίζουν πως κάποιος αντιμετωπίζεται. Αν ένα σώμα δεν εμπίπτει στα όρια αυτού που η κοινωνία ορίζει ως σωστό, μπορεί να υποστεί απομόνωση και αποξένωση. Για να το αντιμετωπίσει αυτό, η καλλιτέχνιδα δεν σκέφτεται μόνο την πραγματικότητα του να είσαι γυναίκα, αλλά και αυτή της γυναίκας σε μια κοινότητα.

Natsuko Kiura. VISTAS

  • Ζωγραφική

Η Natsuko Kiura επιχειρεί να αναδημιουργήσει το συναίσθημα που μας προκαλεί η φευγαλέα όψη ενός τοπίου. Η διαδικασία της ξεκινά με φωτογραφίες που τραβάει η ίδια. Οι σκηνές της είναι έντονα συναισθηματικές, αφού προέρχονται από προσωπικές στιγμές, όταν περνάει χρόνο με τα παιδιά της. Οι εικόνες καταγράφουν καθημερινά γεγονότα, όπως μια μέρα στην θάλασσα ή τους λόφους δίπλα στο δρόμο. Αφού εγγράψει τα βασικά στοιχεία, αφαιρεί κάθε περιττή λεπτομέρεια από την σύνθεση, διατηρώντας την πρώτη της εντύπωση. Η εικαστικός δημιουργεί τα έργα της από μια οπτική μεταμόρφωσης, ενώ ερευνά την σύνδεση μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Τα τοπία παρουσιάζονται θολά, αναδεικνύοντας έτσι την απόσταση ανάμεσα στο κοινό και στην ανάμνηση που εμφανίζεται μπροστά τους. Οι προσεγμένες πινελιές δημιουργούν ένα αιθέριο περιβάλλον. Το έργο της φέρνει κάτι στο νου από το Ιαπωνικό ρεύμα Yōga που εξυμνεί το όριο ανάμεσα στη Δύση και την Ανατολή.

Δημήτρης Γκέτσις. Από την κλειδαρότρυπα

  • Εγκαταστάσεις

Το The Breeder Studyroom φιλοξενεί τον Δημήτρη Γκέτσι, ο οποίος παρουσιάζει μια εγκατάσταση που εμβαθύνει στην καλλιτεχνική του διαδικασία και ευρύτερα στο δημιουργικό του σύμπαν. Ο καθηλωτικός αυτός χώρος λειτουργεί ως μια προσωπική αφήγηση, όπου ο Γκέτσις διερευνά θέματα που τον απασχολούν και τον εμπνέουν, προβάλλοντας έργα και υλικά από διάφορα στάδια της πορείας του. Επηρεασμένος από τα Αναγεννησιακά studiolo, ο Γκέτσις δημιουργεί έναν χώρο με προσωπικά υλικά που σχετίζονται με την καλλιτεχνική του πρακτική. Αυτή η προσομοίωση ή ακόμα και ερμηνεία του εργαστηρίου του περιλαμβάνει καλούπια, σημειώσεις, αναφορές, αντικείμενα, ηχητικά αποσπάσματα αλλά και ολοκληρωμένα έργα, όπως τα χαρακτηριστικά επιτοίχια μεταλλικά γλυπτά του. Το έργο του δομείται γύρω από επαναλαμβανόμενα θέματα μυθολογίας, αλχημείας, αφήγησης και φανταστικών υβριδικών σωμάτων, επεκτείνοντας την αναζήτηση του σε σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα, ιδιαίτερα μέσα στο μετα-αποικιακό και πατριαρχικό περιβάλλον.

The Breeder

Ιάσονος 45, Μεταξουργείο
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Η νύχτα που έφυγε ο Παύλος": Παρουσίαση του βιβλίου στο καφέ των εκδόσεων Εύμαρος

Οι εκδόσεις Εύμαρος και οι εκδόσεις Τόπος προσκαλούν το κοινό στην παρουσίαση του βιβλίου του Ξενοφώντα Κοντιάδη, που θα γίνει παρουσία της Μάγδας Φύσσα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Μόλις "έπεσε" η "Ύπουλη νύχτα" του Αντώνη Ζαΐρη

Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Ενύπνιο η νέα ποιητική συλλογή που είναι ντυμένη με λέξεις που πιθανόν να χάνονται με το φως της μέρας.

Το Hunny Bunny υποδέχεται το "Εκεί που σκάει το Ρήμα"

Το μπαρ θα φιλοξενήσει την παρουσίαση της ποιητικής συλλογής του Μιχάλη Τσιανίκα.

"Στην πόρτα": Αυτό είναι το νέο βιβλίο των εκδόσεων Ποταμός

Κυκλοφόρησε μόλις από τον εκδοτικό οίκο η νουβέλα του Κώστα Μίντζηρα.

ΑI Translation Slam: Τεχνητή νοημοσύνη Vs μεταφραστές στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Το Ινστιτούτο προσκαλεί το κοινό σε έναν πρωτότυπο διαγωνισμό λογοτεχνικής μετάφρασης. Είσοδος ελεύθερη.

Από τη χουντική βαρβαρότητα στην αδέσμευτη σκέψη: Νέα έκθεση στο Μέγαρο Εϋνάρδου του ΜΙΕΤ

Το αφιέρωμα συνδιοργανώνεται από το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, τα Γενικά Αρχεία του Κράτους και το Αρχείο της ΕΡΤ.

ΕΜΣΤ & Εθνική Πινακοθήκη τιμούν την ιστορική γκαλερίστα και ιδρύτρια του Πανελλήνιου Συλλόγου Αιθουσών Τέχνης, Τζούλια Δημακοπούλου

Το αφιέρωμα είναι η πρώτη κοινή δράση μεταξύ των δύο μουσείων στο πλαίσιο του δημοσίου προγράμματός τους.