"Prizing Eccentric Talents III": Είναι η συμμετοχή σε μια έκθεση σαν να παίρνεις βραβείο;

Η σειρά εκθέσεων «Prizing Eccentric Talents» του P.E.T. Projects συνεχίζεται διερευνώντας νέα ερωτήματα που αφορούν τον κόσμο της τέχνης.

Prizing Eccentric Talents III

Το P.E.T. Projects παρουσιάζει στις 12 Ιουνίου την ομαδική έκθεση "Prizing Eccentric Talents III".

Η σύλληψη της έκθεσης περιστρέφεται γύρω από τον τίτλο της. Οι επιμελητές της, Γιώργος Μπεκιράκης και Άγγελος Πλέσσας, εξηγούν: "Αφεθήκαμε αυθόρμητα για να δούμε τι θα μας φέρει στο νου αυτός ο τίτλος, σαν μία δημιουργία προτροπών. Αρχικά, φανταστήκαμε την έννοια της βράβευσης, ως σενάριο σχετικά με το πως σχετίζονται και συνδέονται μεταξύ τους άτομα και ομάδες. Τι μπορεί να είναι ένα βραβείο σήμερα; Η βράβευση είναι μία τελετουργική πράξη που προσδίδει κοινωνική αξία σε ένα άτομο. Είναι μία μορφή συναλλάγματος που δίνει στα υποκείμενα νέες ταυτοποιήσεις και αναγνώριση. Η σύγχρονη τέχνη είναι ένα από τα πιο ορατά παραδείγματα όπου η δημιουργικότητα και η αξία της αποτελούν τη βάση του κινήτρου. Ο κόσμος της τέχνης είναι ένα μόνιμο αρχείο από διαφορετικές μορφές αριστείας, διακρίσεων, αποκλειστικότητας και σπανιότητας.

Διαβάστε Επίσης

Οι εκθέσεις τέχνης προσφέρουν μία φιλόδοξη προοπτική ως δοχεία και ταυτόχρονα εργαλεία αυτού του επαναλαμβανόμενου αναχρονιστικού κανονισμού, αλλά επιπλέον συγκροτούν - κάποιες φορές, ένα κοινοτικό μυαλό μεταξύ καλλιτεχνών και επιμελητών, για την επιθυμία να ειπωθεί κάτι καινούργιο για τον πολιτισμό. Η συμμετοχή σε μία έκθεση είναι σχεδόν σαν να παίρνεις βραβείο - άκουσα πρόσφατα να λέει ένας καλλιτέχνης, μία δήλωση που ακούγεται αρκετά έγκυρη. Η επιμελητική μεθοδολογία έχει επιτρέψει στους καλλιτέχνες να επιτύχουν μεγαλύτερη αναγνώριση και επέκταση, μερικές φορές όμως αποτυγχάνει να αναγνωρίσει τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούν αυτές οι βραχύβιες αναγνωρίσεις. Με αποτέλεσμα μία αίσθηση λανθασμένης υπερεξουσίας, αυταπάτης, μία έλλειψη αίσθησης σκοπού ή διαδικασίας κλπ.

Τελικά, οι επιμελητές εξ’ ορισμού αναλαμβάνουν τον μύθο εγκαθιδρύοντας αυτά τα συστήματα μέσα από υπερ-επιλογές, υπερ-κρίσεις, υπερ-εκτιμήσεις ανθρώπων και αντικειμένων; Μήπως κοιτάζουμε όλοι την καλλιτεχνική κοινότητα μέσα σε μία ευρύτερη προοπτική; Οι καλλιτέχνες τείνουν να συμφιλιώνονται με αυτές τις αντιφάσεις: Τι είδους μορφή παίρνει μία επιβράβευση στην κοινωνία της υπερ-συνδεσιμότητας και υπερκορεσμού της εικόνας και πληροφορίας σήμερα; Ας δούμε για παράδειγμα την πρόσφατη μανία με την τεχνητή νοημοσύνη και τις πλατφόρμες της. Τι είδους έκθεση και περιεχόμενα θα "αποκαλυφθούν” αν κάποιος βάλει μία τυχαία λίστα με ονόματα καλλιτεχνών σε μία από τις πλατφόρμες κειμένου ή εικόνας τεχνητής νοημοσύνης. Φανταστείτε αυτό μπορεί να γίνει ήδη με τα απλά εργαλεία που έχουμε! Η έκθεση αυτή θα μοιάζει περισσότερο με μία αναρχική και πολυδιάστατη πρόταση ή θα είναι απλά μία μηχανική αντιγραφή του ανθρώπινου νου; Παρά την ολοένα αμφιλεγόμενη στροφή στην εικόνα και στο λόγο, αναδύονται νέες διαδικασίες επιμέλειας και εμπειρίας εκθέσεων; Ο κόσμος μας πάντως επαφίεται αυξανόμενα στην τεχνολογία ώστε να επιλύσει τα άμεσα προβλήματα αισθητικής, εννοιολογίας και φυσικά ιεραρχίας.

Καλώς ήρθατε στον κόσμο του Punk Καπιταλισμού και της Αλγοριθμικής Επιμέλειας! Οι καλλιτέχνες και τα έργα τους στην έκθεση δεν αναφέρονται ρητά στα παραπάνω επιχειρήματα. Η επιλογή τους είναι προσωπική και αυθόρμητη. Η σειρά εκθέσεων με τον αντιφατικό τίτλο "Prizing Eccentric Talents" κάνει την εμφάνισή της σε μία έντονη και ανήσυχη εποχή. Η έκθεση φιλοδοξεί να αναπροσαρμόσει τις πρώην δογματικές ιεραρχίες και να ανατρέψει τις υφιστάμενες συνομαδώσεις της επιμελητικής ομογενοποίησης.

Η έκθεση εξετάζει πως τέτοιες διαφοροποιημένες φωνές αλληλεπιδρούν ως μία νεοσυσταθείσα κοινότητα. Τα έργα τους στέκονται ως ελεύθερα κινούμενες προτάσεις, δίχως αλληλουχία, που δοκιμάζουν σωματικές και κοινοτικές σχέσεις. Αποτελούν δοχεία ιδεών που αναζητούν περιεχόμενα και ενδέχεται να αναδυθεί μία ενοποιημένη διάθεση".

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Νίκη Αναλύτη, Αθανάσιος Αργιανάς, Βύρων Καλομαμάς, Μιχάλης Κατζουράκης, Όλγα Μηλιαρέση-Φωκά, Μαρίνα Ξενοφώντος, Τζάνις Ραφαηλίδου, Ντόρα Οικονόμου, Μαρία Παπαδημητρίου, Ariana Papademetropoulos, Lynda Benglis, Λουκάς Σαμαράς, Γαβριέλλα Σίμωσι

Εγκαίνια: 12/6 (6-10 μ.μ.)

Info: P.E.T. Projects | 12/6-29/9 | Η έκθεση είναι επισκέψιμη κατόπιν ραντεβού | Είσοδος ελεύθερη

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

P.E.T. Projects

Κερκύρας 87, Κυψέλη
  • Εικαστικά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Πομπή προς την πόλη": Ξεναγήσεις για την έκθεση της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη στο Κολλέγιο Αθηνών

Η έκθεση διοργανώθηκε στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την ίδρυση του κολλεγίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/01/2025

Ένα απόγευμα με παραμύθια από τους λαούς του κόσμου στην Κυψέλη

Η πολυγλωσσική βιβλιοθήκη και πολυπολιτισμικό κέντρο We Need Books διοργανώνει μία εκδήλωση με ιστορίες από διάφορες γωνιές της Γης.

"Πάντα η Αλεξάνδρεια": Παρουσίαση της συνέχειας του βιβλίου "Μέρες Αλεξάνδρειας" του Δημήτρη Στεφανάκη

Το βιβλιοπωλείο Monogram στον Χολαργό θα φιλοξενήσει την εκδήλωση, με τον συγγραφέα να απαντά σε ερωτήσεις και να υπογράφει αντίτυπα.

Το φαράσι.ζιν #3 είναι online κι έχει θέμα το "πέθνος"

Πένθος και έθνος ενώνονται στον τίτλο του νέου ζιν που κυκλοφορεί από το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σε επιμέλεια της Προσωρινής Ακαδημίας Τεχνών.

"Χειροτεχνίες με έμπνευση από τα Μουσεία μας" στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς

Νέος κύκλος εργαστηρίων δημιουργικής απασχόλησης στο ίδρυμα.

5 λόγοι για να μη χάσεις το Athens Photo World 2024

Οι ιθύνοντες του φεστιβάλ μιλούν στο "α" για τα must-see της φετινής διοργάνωσης.

Oliviero Toscani: Πέθανε ο διάσημος Ιταλός φωτογράφος μόδας

Ο οραματιστής φωτογράφος που καθόρισε την έννοια της προκλητικής διαφήμισης και έδωσε φωνή σε σημαντικά κοινωνικά ζητήματα μέσα από τον φακό του, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 82 ετών.