Περιπλανήσεις της φαντασίας
Μινώταυροι και Σάτυροι, η Κάρμεν, η Μήδεια, σύμπαν και κβαντική, είναι μόνο μερικά από τα φαινομενικά αταίριαστα στοιχεία που συνθέτουν το αχανές εικαστικό περιβάλλον του Γιώργου Τόλη. Στη νέα του ζωγραφική παρουσίαση, ο καλλιτέχνης μιλά για όνειρα, σύμβολα και ασυνήθιστες αντιπαραθέσεις που προσκαλούν τον θεατή σε ένα αλλιώτικο ταξίδι γνώσης και αυτογνωσίας.
Εγκαίνια έκθεσης : 1/3 (6.30 μ.μ.)
Info: Πολιτιστικό Κέντρο "Μελίνα" | 1-11/3 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 11 π.μ.-7 μ.μ., Σαβ., Κυρ.: 10 π.μ.-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Ο αιωρούμενος χρόνος που τον βλέπεις
Ο ταλαντούχος Μανώλης Χάρος επιστρέφει στις σκοτεινές, τρομερά γοητευτικές εξερευνήσεις του, παρουσιάζοντας ζωγραφικά έργα με σκονισμένα φεγγάρια, λυκόφωτα, ορίζοντες και θάλασσες που μας απομακρύνουν από τα σύνορα της πραγματικότητας.
Εγκαίνια: 29/2 (6-9 μ.μ.)
Info: Γκαλερί Ζουμπουλάκη | 29/2-23/3 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πεμ., Παρ.: 11 π.μ. – 8 μ.μ., Τετ., Σαβ.: 11 π.μ. – 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Articulate
Η Μυρτώ Ψυχάκη μάς καλεί σε περισυλλογή με τα μυστηριώδη, διαισθητικά έργα της τα οποία επιδιώκουν την εμπειρία της μετάβασης και ταυτόχρονα αναπτύσσουν ένα παιχνίδι συνύπαρξης ανάμεσα στο κενό και το γεμάτο, την ένταση της πράξης και την ακινησία που την περιβάλει. Ο ίδιος ο τίτλος της έκθεσης, "Articulate", παραπέμπει στην αρχετυπική σχέση μεταξύ γραφής και ζωγραφικής, το σύμβολο, το σήμα και το ίχνος.
Εγκαίνια: 1/3 (8-11 μ.μ.)
Info: The Blender Gallery | 1-22/3 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.: 10 π.μ.-6 μ.μ., Τετ.-Παρ.: 10 π.μ.-8 μ.μ., Σαβ.: 12-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Αστικά σημεία
Αν και ο ζωγράφος δεν στοχεύει απαραίτητα σε ρεαλιστικές απεικονίσεις, με μια πρόχειρη ματιά, τα έργα του Γιώργου Κρανίου μπορεί να φανούν σαν πραγματικές φωτογραφίες της σημερινής Αθήνας. Οι περίπου 20 ελαιογραφίες που ο καλλιτέχνης παρουσιάζει στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών προβάλλουν αρχιτεκτονικά σημεία της ελληνικής πρωτεύουσας με έναν ποιητικά σπαρακτικό τρόπο, σε μια προσπάθεια να σκεφτούμε τρόπους αναβίωσής τους.
Εγκαίνια: 29/2 (7 μ.μ.)
Info: Αίθουσα Τέχνης Αθηνών | 29/2-30/3 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 11 π.μ.-2.30 μ.μ. & 6-9 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ.-2.30 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
άνδρα πολύτροπον, αφιέρωμα στον Γιάννη Κωστόπουλο
Τρία χρόνια μετά τον θάνατο του Γιάννη Κωστόπουλου, το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου τον τιμά διοργανώνοντας μια έκθεση χωρισμένη σε πέντε ενότητες, στην οποία προβάλλονται τα ενδιαφέροντα και άγνωστες πτυχές του γνωστού τραπεζίτη.
Εγκαίνια: 27/2 (8 μ.μ.)
Info: Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού | 28/2-12/5 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ., Τετ., Παρ., Σαβ.: 10 π.μ. – 6 μ.μ., Πεμ.: 10 – 12 π.μ., Κυρ.: 10 π.μ. – 4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.
Περισσότερες πληροφορίες
άνδρα πολύτροπον, αφιέρωμα στον Γιάννη Κωστόπουλο
Με αφορμή τη συμπλήρωση τριών ετών από τον θάνατο του Γιάννη Κωστόπουλου, το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου παρουσιάζει αφιέρωμα στη ζωή και το έργο του Γιάννη Κωστόπουλου, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να τιμήσει την παρουσία και τη συμβολή του Κωστόπουλου και σε άλλους τομείς, πέραν του τραπεζικού. To αρχιτεκτονικό περιβάλλον της έκθεσης είναι εμπνευσμένο από τον στίχο του Διονυσίου Σολωμού στους Ελεύθερους Πολιορκημένους "Με λογισμό και μ’ όνειρο", ο οποίος ήταν ιδιαίτερα αγαπητός στον Γιάννη Κωστόπουλο. Η έκθεση είναι δομημένη σε πέντε ενότητες, οι οποίες προβάλλουν με άρτιο τρόπο τα πολυσχιδή ενδιαφέροντα και τις πολλαπλές δραστηριότητες του Γιάννη Κωστόπουλου.
Μανώλης Χάρος. Ο αιωρούμενος χρόνος που τον βλέπεις
Έργα που δημιουργήθηκαν κατά την περίοδο 2017-2024 απεικονίζουν πανσέληνους, σκονισμένα φεγγάρια, λυκόφωτα, ορίζοντες, θάλασσες που μας απομακρύνουν από τα σύνορα της πραγματικότητας.
Μυρτώ Ψυχάκη. Articulate
Το έργο της Μυρτώς Ψυχάκη μάς καλεί σε περισυλλογή, καθώς πρόκειται για μία εσωτερική διαδικασία που προκαλεί ένα μυστήριο, διαισθητικό σχεδόν, άνοιγμα. Στόχος εδώ είναι η εμπειρία της μετάβασης, της αλλαγής, της πράξης. Η Μυρτώ Ψυχάκη ξετυλίγει στο έργο της ένα παιχνίδι συνύπαρξης ανάμεσα στο κενό και το γεμάτο, στην ένταση της πράξης και στην ακινησία που την περιβάλει. Το παιχνίδι αυτό, η εικαστικός το ενεργοποιεί επιλέγοντας να εμβαθύνει την αλληλεπίδραση ανάμεσα σε θεμελιώδη στοιχεία της ζωγραφικής τα οποία μετατρέπει σε υλικά: το φως και το σκοτάδι, τη γραμμή και τη φόρμα, την χειρονομία και την παύση της, την καθημερινότητα (τα στοιχεία του αστικού τοπίου) και την υπέρβασή της. Οι φαινομενικά απλές κινήσεις της, μοιάζουν να είναι αποτελέσματα μίας μόνο χειρονομίας. Η πυκνότητα και η ένταση όμως της εικόνας προδίδουν την έρευνα και το έργο που απαιτεί η δημιουργία της. Όπως στις παραδόσεις της ασιατικής καλλιγραφίας οι οποίες εμπεριέχουν μία πολύ σύνθετη διαδικασία διαπραγμάτευσης ανάμεσα στη γνώση, το τελετουργικό, την περισυλλογή και τη δημιουργία. Παραπέμποντας στην αρχετυπική σχέση ανάμεσα στη γραφή και τη ζωγραφική, ανάμεσα στο σύμβολο, το σήμα και το ίχνος, το σημάδι, αυτός ο διάλογος δίνει τον τίτλο της στην έκθεση, "Articulate".
Γιώργος Τόλης. Περιπλανήσεις της φαντασίας
Μινώταυροι και Σάτυροι, Κάρμεν και Αρχάγγελοι, Μήδεια και Αρλεκίνοι, σύμπαν και κβαντική συνθέτουν το εικαστικό περιβάλλον του Γιώργου Τόλη, όπου ξεχειλίζουν έντονα χρώματα, αμέτρητα σχήματα, πρόσωπα και γραμμές. Ο καλλιτέχνης ζωγραφίζει εικόνες, μορφές, τα βιώματά του, προτιμώντας να περιπλανιέται σε παράξενα μονοπάτια της τέχνης. Η ζωγραφική του Γιώργου Τόλη δεν είναι συμβατική. Όνειρα, σύμβολα, ασυνήθιστες αντιπαραθέσεις προτρέπουν το θεατή σε διαρκή εξερεύνηση, σ‘ ένα διαφορετικό και πολύ απαιτητικό ταξίδι γνώσης, εξομολόγησης και τελικά, αυτογνωσίας. Τα έργα του δίνουν μια άλλη προοπτική στη σύγχρονη ελληνική τέχνη: αντι-ακαδημαϊκή, ωμή και άμεση, εκφραστική, πολύπλοκη και πολυπολιτισμική, διεθνή και βαθιά ανθρώπινη.
Γιώργος Κρανίου. Αστικά σημεία
Μέσα από 20 περίπου ελαιογραφίες μεγάλων και μικρότερων διαστάσεων, ο καλλιτέχνης εστιάζει με το βλέμμα του σε όψεις και αρχιτεκτονικά στοιχεία της σημερινής Αθήνας, δημιουργώντας στη ζωγραφική επιφάνεια ποιητικά σπαράγματα ενός αστικού τοπίου. Η ζωγραφική του Γιώργου Κρανίου απομονώνει, σχεδόν φωτογραφικά, όψεις από κτίρια και πυλώνες με φόντο τον αττικό ουρανό, προτείνοντας διακριτικά μια ποιητική μεταμόρφωση των αστικών αυτών σημείων.