Η σπονδυλωτή έκθεση "Οι χαλκογραφίες του Αλέκου Φασιανού" συνεχίζεται στο ETCH INK

Το δεύτερο μέρος του αφιερώματος για τον Αλέκο Φασιανό εγκαινιάζεται σύντομα σε συνεργασία με το Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών.

Αλέκος Φασιανός © ΚΕΝΤΡΟ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ - PANDOLFINI & ΣΙΑΤΕΡΛΗ Α.Μ.Κ.Ε.

Το Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιάτερλη Α.Μ.Κ.Ε. εγκαινιάζει το δεύτερο μέρος της μεγάλης σπονδυλωτής αφιερωματικής έκθεσης χαρακτικής "Οι χαλκογραφίες του Αλέκου Φασιανού: Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών 1979-2008" την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου, στον χώρο τέχνης ETCH INK.

Σε συνέχεια της επιτυχημένης παρουσίασης του πρώτου σκέλους της έκθεσης που έλαβε χώρα κατά τους προηγούμενους μήνες, το δεύτερο μέρος παρουσιάζει τις χαλκογραφίες του Αλέκου Φασιανού που δημιουργησε ο καλλιτέχνης κατά την χρονική περίοδο 1988-2008. Μέσα από δύο διαδοχικά και οργανικά μέρη, το αφιερωματικό αυτό πρόγραμμα που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2023 αποσκοπεί στην εκτενή παρουσίαση του συνόλου των χαλκογραφιών του καλλιτέχνη, που φιλοτεχνήθηκαν και τυπώθηκαν σε συνεργασία με το εργαστήριο του Κέντρου Χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιάτερλη από το 1979 μέχρι το 2008.

Οι χαλκογραφίες του Αλέκου Φασιανού
© ΚΕΝΤΡΟ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ - PANDOLFINI & ΣΙΑΤΕΡΛΗ Α.Μ.Κ.Ε.
Αλέκος Φασιανός, Καβαλάρης, 1989, οξυγραφία και τονική οξυγραφία, 2 μήτρες ψευδαργύρου διαστάσεων 125 x 80 εκ.

Η πρώτη γνωριμία του Αλέκου Φασιανού με το Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών και τους εικαστικούς Pino Pandolfini και Δήμητρα Σιατερλή το 1978, αποτέλεσε έναυσμα για μια μακρόχρονη συνεργασία και φιλία. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 και έπειτα ο καλλιτέχνης φτάνει σε χαρακτικό απόγειο, δημιουργώντας μεγάλης κλίμακας έγχρωμες χαλκογραφίες και διερευνώντας τις προκλήσεις του μέσου. Η έκδοση του μεγαλύτερου μέρους των χαρακτικών που παρουσιάζονται στην έκθεση αποτέλεσαν πρωτοβουλία της Γκαλερί Ζουμπουλάκη, αλλά και άλλων διεθνών και τοπικών οργανισμών, καθώς και του Κέντρου Χαρακτικής Αθηνών. 

Διαβάστε Επίσης

Εκτός από τη ζωγραφική, ο Αλέκος Φασιανός ασχολήθηκε με τη χαρακτική, την εικονογράφηση, τη σκηνογραφία, αλλά και τη δημιουργία αφίσας. Όπως σημειώνει η ιστορικός τέχνης Έλλη Λεβεντάκη στον κατάλογο της έκθεσης: "Οι αναζητήσεις αυτές, καθώς και η τριβή του καλλιτέχνη με την ιαπωνική τέχνη, μαρτυρούν την ανάγκη του για μια μινιμαλιστική αισθητική με έντονες υφές και κυρίαρχο το στοιχείο της γραμμής, καθιστώντας τη χαρακτική ίσως το καταλληλότερο μέσο έκφρασης και πειραματισμού. Παρά την ενασχόλησή του με τεχνικές όπως η λιθογραφία, το λινόλεουμ και η μεταξοτυπία, η χαλκογραφία του δίνει τη δυνατότητα να δουλέψει με την ταχύτητα και την ένταση που επιθυμεί, όπως έκανε και στη ζωγραφική. Το γρήγορο σχέδιο που δεν επιτρέπει περιθώρια λάθους, όπως στην περίπτωση της ξηρής χάραξης, απελευθερώνει όλη τη ‘δύναμη της πρώτης κίνησης του καλλιτέχνη, η οποία για τον ίδιο ήταν ανεκτίμητη, καθώς πίστευε πως "δεν μπορεί να επαναληφθεί". Με την επιλογή τέτοιων τεχνικών ενισχύεται ο χειρονομιακός χαρακτήρας της γραφής του, καθιστώντας τη ταυτόχρονα κεντρική στη δομή, αλλά και απαραίτητη στην ανάδειξη του περιεχομένου".

Οι χαλκογραφίες του Αλέκου Φασιανού
© ΚΕΝΤΡΟ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ - PANDOLFINI & ΣΙΑΤΕΡΛΗ Α.Μ.Κ.Ε.
Αλέκος Φασιανός, Ο άνθρωπος και το άλογο, 2008, μελάνι με ζάχαρη και τονική οξυγραφία, 2 μήτρες ψευδαργύρου διαστάσεων 81 x 65 εκ.

Διαβάστε Επίσης

Οι πρώτες χαλκογραφίες που δημιούργησε ο Αλέκος Φασιανός με το Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών τοποθετούνται χρονικά στο 1979 και υπήρξαν η αφορμή για μια ουσιαστική και μακρόχρονη συνεργασία που θα διαρκέσει μέχρι το 2008. Κατά το διάστημα συνεργασίας του με το ΚΧΑ φιλοτέχνησε συνολικά περίπου ενενήντα πρωτότυπες χαλκογραφίες υψηλής ποιότητας. Η αφιερωματική αυτή έκθεση αποτελεί την πρώτη συνεπή και συστηματική προσπάθεια καταγραφής και ανάδειξης του χαρακτικού έργου του σπουδαίου δημιουργού, μετά τον θάνατο του, και υλοποιείται μέσα από μια ειδικά επιμελημένη σπονδυλωτή έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης Etch Ink, έναν δίγλωσσο κατάλογο, και την παρουσίαση μιας ταινίας ντοκιμαντέρ από το αρχείο του Κέντρου Χαρακτικής Αθηνών σε σκηνοθεσία του Νίκου Αναγνωστόπουλου. 

Οι χαλκογραφίες του Αλέκου Φασιανού
© ΚΕΝΤΡΟ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ - PANDOLFINI & ΣΙΑΤΕΡΛΗ Α.Μ.Κ.Ε.
Αλέκος Φασιανός, Ποδηλάτης σε πλακόστρωτο, 1989, οξυγραφία & τονική οξυγραφία, 2 μήτρες ψευδαργύρου διαστάσεων 50 x 32 εκ.

Το πολιτιστικό αυτό πρόγραμμα θα διαρκέσει μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου και αποσκοπεί στο να φωτίσει το πολύπλευρο έργο του δημιουργού αναδεικνύοντας την ικανότητά του να εκφράζεται και να δημιουργεί μέσα από τη χαρακτική, με την οποία καταπιάστηκε συστηματικά καθόλη τη διάρκεια της σπουδαίας καλλιτεχνικής του διαδρομής. 

Η έκδοση σε επιμέλεια της Έλλης Λεβεντάκη περιλαμβάνει χαιρετισμό της Βικτώριας Φασιανού, καθώς και κείμενα των εικαστικών Δήμητρας Σιατερλή και Pino Pandolfini, φωτίζοντας πτυχές του έργου του Αλέκου Φασιανού κατά το διάστημα της δημιουργικής τους συνεργασίας.

Εγκαίνια: 2/2 (6.30-10.30 μ.μ.)

Info: Χώρος τέχνης ETCH INK | 3-24/2 | Ώρες λειτουργίας: Τετ., Πεμ., Παρ.: 5-9 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ. – 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Η νύχτα που έφυγε ο Παύλος": Παρουσίαση του βιβλίου στο καφέ των εκδόσεων Εύμαρος

Οι εκδόσεις Εύμαρος και οι εκδόσεις Τόπος προσκαλούν το κοινό στην παρουσίαση του βιβλίου του Ξενοφώντα Κοντιάδη, που θα γίνει παρουσία της Μάγδας Φύσσα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Μόλις "έπεσε" η "Ύπουλη νύχτα" του Αντώνη Ζαΐρη

Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Ενύπνιο η νέα ποιητική συλλογή που είναι ντυμένη με λέξεις που πιθανόν να χάνονται με το φως της μέρας.

Το Hunny Bunny υποδέχεται το "Εκεί που σκάει το Ρήμα"

Το μπαρ θα φιλοξενήσει την παρουσίαση της ποιητικής συλλογής του Μιχάλη Τσιανίκα.

"Στην πόρτα": Αυτό είναι το νέο βιβλίο των εκδόσεων Ποταμός

Κυκλοφόρησε μόλις από τον εκδοτικό οίκο η νουβέλα του Κώστα Μίντζηρα.

ΑI Translation Slam: Τεχνητή νοημοσύνη Vs μεταφραστές στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Το Ινστιτούτο προσκαλεί το κοινό σε έναν πρωτότυπο διαγωνισμό λογοτεχνικής μετάφρασης. Είσοδος ελεύθερη.

Από τη χουντική βαρβαρότητα στην αδέσμευτη σκέψη: Νέα έκθεση στο Μέγαρο Εϋνάρδου του ΜΙΕΤ

Το αφιέρωμα συνδιοργανώνεται από το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, τα Γενικά Αρχεία του Κράτους και το Αρχείο της ΕΡΤ.

ΕΜΣΤ & Εθνική Πινακοθήκη τιμούν την ιστορική γκαλερίστα και ιδρύτρια του Πανελλήνιου Συλλόγου Αιθουσών Τέχνης, Τζούλια Δημακοπούλου

Το αφιέρωμα είναι η πρώτη κοινή δράση μεταξύ των δύο μουσείων στο πλαίσιο του δημοσίου προγράμματός τους.