Η The Blender Gallery παρουσιάζει το group show σε επιμέλεια του Παναγιώτη Λάμπρου με τίτλο "ἅμαdeus". Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου στις 7 μ.μ. και η διάρκεια της θα είναι μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου 2024.
Η έκθεση "ἅμαdeus" αναπτύσσεται ως μια μετα-σύγχρονη σύνθεση, περιλαμβάνοντας έργα 17 Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών. Η έκθεση αποτελεί μια εξερεύνηση των μη αιτιακών αρχών σύνδεσης που ενώνουν τα παρουσιαζόμενα έργα με το project "D.E.U.S". Σχεδιασμένο από τον προορατικό καλλιτέχνη Παναγιώτη Λάμπρου το 2018, το "D.E.U.S." σηματοδοτεί μια διυποκειμενική πορεία στο ποιοτικό (qualitative) αμάγαλμα πληροφοριών που παρέχονται στην ανθρωπότητα. Επιδιώκοντας να εμβαθύνει στην πεμπτουσία των ανθρώπινων αισθήσεων καλλιεργεί παράλληλα την αγάπη και το πραγματικό συμπάσχειν.
Ο τίτλος "ἅμαdeus", απηχώντας τον αρχαίο ελληνικό όρο "ἅμα" που σημαίνει συγχρόνως, και συγκλίνοντας με τις λατινικές λέξεις "amare" και "deus," διαμορφώνει μια θεοφορική ταυτότητα που φέρνει στο νου την αγάπη—είτε είναι προς, είτε είναι από τον Θεό.
Η έκθεση διερευνά τις ποικίλες συνθήκες, όπου τα πεδία του φανταστικού και του πραγματικού, του ζωντανού και του άψυχου, διασταυρώνονται. Αυτή η μετασχηματιστική χαρτογράφηση μετατρέπει την αντίθεση μεταξύ της τέχνης και της πραγματικότητας σε μια κρίσιμη εκγύμναση που διασαλεύειτα όρια μεταξύ αντίληψης και εξαπάτησης, ενώ συνδυάζει επίγειες απολαύσεις με υπερφυσικές τοπιογραφίες.
Ξεκινώντας μια αναζήτηση αισθησιασμού και αισθητηριακών ερεθισμάτων, οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες βυθίζονται σκόπιμα σε καταστάσεις που διαταράσσουν τη διάκριση μεταξύ κυριολεξίας και αλληγορίας, απτού και φανταστικού. Αυτή η άσκηση, αμφισβητώντας τα όρια των εξαπατητικών λειτουργιών της αντίληψης, οδηγεί στην επαναστατική επαναδιαπραγμάτευση της ίδιας της πραγματικότητας. Τα όνειρα, οι ψευδαισθήσεις και οι προσομοιώσεις γίνονται πανίσχυροι αγωγοί που εξετάζουν τα ίδια τα όρια της ανθρώπινης αντίληψης, εμβαθύνοντας τα θεμέλια της πραγματικότητας. Μέσα από αυτή τη σκόπιμη εξαπάτηση, αναδύεται ένας νέος, τεχνητός τύπος του πραγματικού - μια έννοια που αμφισβητεί με τόλμη τα συμβατικά νοήματα και σηματοδοτεί μια βαθιά εξέλιξη στην καλλιτεχνική έκφραση.
Καθώς οι επισκέπτες περιηγούνται στην έκθεση, συναντούν την έννοια της Ετεροτοπίας. Υπό αυτό το φως, ο φυσικός χώρος της γκαλερί, γίνεται ο τόπος ενσωμάτωσης των πολλαπλών ασυμβίβαστων χώρων και διαφορετικών τοποθεσιών της εικονογραφίας των έργων, η καθεμία με το δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα. Ταυτόχρονα, η συσσώρευση χρόνου, που διευκολύνεται από νέες τεχνολογικές μεθόδους, αποτελεί μια εξαίσια μορφή τέχνης, υπερβαίνοντας τους πεπερασμένους περιορισμούς του εγκόσμιου χρόνου. Αυτή η ιδιόμορφη ετεροχρονία διαπλέκει το ουράνιο με το γήινο, αποζημιώνοντας για την περατότητα του θνητού χρόνου με τα αιθέρια οράματα της διαχρονικής ζωής - μια εξερεύνηση που αψηφά τα συμβατικά όρια της χρονικής ύπαρξης, προσφέροντας έναν στοχαστικό χώρο, όπου το παράδοξο συναντά το εμβριθές.
Ιστορικός Τέχνης: Άλια Τσάγκαρη
Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Christina Anid, Alex Boisseau, Dimitris Delinikolas, Christophoros Doulgeris, Evangelos-Papadopoulos, Marina Gergov, Ioannis Georgakakis, Constantinos Hadzinikolaou, Kapetan MYΓΑC, Georgia Kotretsos, Vasiliki Lefkaditi, Christina Negrepontis, Panolabrou, Giorgos Papasotiriou, Kai Richter, Socos, Lydia Venieri
© φωτογραφίας εξωφύλλου: Giorgos Papasotiriou, After the storm Dionysus marble with Nero Portoro marble (Italy) 48x24x11cm Base of black marble of Edessa 26x12x2cm
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.
Περισσότερες πληροφορίες
ἅμαdeus
Η έκθεση αναπτύσσεται ως μια μετα-σύγχρονη σύνθεση, περιλαμβάνοντας έργα 17 Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών. Πρόκειται για μια εξερεύνηση των μη αιτιακών αρχών σύνδεσης που ενώνουν τα παρουσιαζόμενα έργα με το πρότζεκτ «D.E.U.S», σχεδιασμένο από τον προορατικό καλλιτέχνη Παναγιώτη Λάμπρου το 2018. Το «D.E.U.S.» σηματοδοτεί μια διυποκειμενική πορεία στο ποιοτικό (qualitative) αμάλγαμα πληροφοριών που παρέχονται στην ανθρωπότητα. Ο τίτλος «ἅμαdeus», απηχώντας τον αρχαίο ελληνικό όρο «ἅμα» που σημαίνει συγχρόνως, και συγκλίνοντας με τις λατινικές λέξεις "amare" και "deus," διαμορφώνει μια θεοφορική ταυτότητα που φέρνει στο νου την αγάπη—είτε είναι προς, είτε είναι από τον Θεό. Η έκθεση διερευνά τις ποικίλες συνθήκες, όπου τα πεδία του φανταστικού και του πραγματικού, του ζωντανού και του άψυχου, διασταυρώνονται. Αυτή η μετασχηματιστική χαρτογράφηση μετατρέπει την αντίθεση μεταξύ της τέχνης και της πραγματικότητας σε μια κρίσιμη εκγύμναση που διασαλεύεται όρια μεταξύ αντίληψης και εξαπάτησης, ενώ συνδυάζει επίγειες απολαύσεις με υπερφυσικές τοπιογραφίες.