Το ολογραφικό σύμπαν "Olon Gramma" της Ανδρονίκης Χειλά εγκαινιάζει ο νέος χώρος τέχνης artworx

Η νέα ατομική έκθεση της Ανδρονίκης Χειλά μάς μεταφέρει σε ένα ζωγραφικό σύμπαν όπου ο χρόνος και ο χώρος δεν μπορούν να θεωρούνται θεμελιώδη στοιχεία.

Ανδρονίκη Χειλά

Με τη νέα, εντυπωσιακή ατομική έκθεση της Ανδρονίκης Χειλά, που έχει τίτλο "Olon Gramma", εγκαινιάζει στις 27/9, ο νέος χώρος τέχνης artworx, που δημιούργησαν τον φετινό Μάιο στην Κηφισιά η Μαρία Ξανθάκου και η Ιζαμπέλα Φρανσές.

Ανδρονίκη Χειλά

Στα έργα αυτής της έκθεσης, η καλλιτέχνιδα διαλέγεται δημιουργικά με τον εξπρεσιονισμό. Η ματιά της θυμίζει την ολογραφία. Οι μορφές της χάνουν τα περιγράμματα και τα χαρακτηριστικά τους. Στο ζωγραφικό ολογραφικό σύμπαν της Ανδρονίκης Χειλά, ακόμα και ο χρόνος και ο χώρος δεν μπορούν να θεωρούνται πια ως θεμελιώδη στοιχεία. Όσο κι αν διαιρέσεις ένα μοτίβο, ένα στοιχείο, το όλον παραμένει ακόμα και στο μικρότερο κομμάτι του έργου της. Αυτός μοιάζει να είναι ο στόχος της ζωγράφου: στο στιλπνό τετράγωνο του μουσαμά αποζητά την πέμπτη του πλευρά, τη ριζικώς άλλη προοπτική.

Ανδρονίκη Χειλά

Η δυναμική πινελιά της και η αδρότητα της γραφής της σωματοποιούν τις ιδιότητες του φωτός που ορίζει τις μορφές ή δίνει την αίσθηση του φευγαλέου. Για τη Χειλά η αδρότητα δεν είναι ύφος, αλλά χώρος. Είναι ο χώρος στον οποίο εκπτύσσεται η μορφή. Δεν είναι ακριβώς πίνακας, αλλά μάλλον μια τοιχογραφία της αγωνίας μας για τη μοίρα μας, για το εάν και γιατί έχουμε σημασία.

Ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάς στο κείμενό του για την έκθεση, γράφει ανάμεσα σε άλλα για τα έργα της Ανδρονίκης Χειλά: "Η ζωγράφος μετατρέπει σε γλώσσα εκφραστική όλες τις τεχνικές του πινέλου - τη βίαιη βουρτσιά, αλλά και την πλαστική κίνηση των δακτύλων, του καρπού, του χεριού και εν τέλει του σώματος, για να αποκαλύψει όχι μια λαμπερή φιγούρα, αλλά μια παρουσία μυστηριακή που κεντρίζει το βλέμμα με τον υπερβατικό της χαρακτήρα. Μία φιγούρα συνήθως μοναχική - σπάνια και μια δεύτερη μαζί - διακρίνεται υπαινικτικά παρά τις επανειλημμένες επεμβάσεις του πινέλου στο περίγραμμα και τα εντός της φόρμας. Η ορμητικότητα της πινελιάς της παραπέμπει στην πάλη της ζωγράφου με το υλικό της κι απηχεί την αμφίθυμη στάση της απέναντι στη ρεαλιστική απεικόνιση του οπτικού ερεθίσματος. Εδώ η ζωγράφος δεν καθαρίζει την εικόνα από την πατίνα του χρόνου. Μέσα από επάλληλες στρώσεις χρώματος, επιχειρεί να φανερώσει το κρυμμένο, το κλειστό και η αναπαράσταση γίνεται εφικτή μέσα από την ενστικτώδη οριοθέτησή του. Το στοιχείο αυτό, στα δικά μου μάτια, φέρνει τη δημιουργό πολύ κοντά στον Μπουζιάνη, σε μία ζωγραφική με πνευματικότητα".

Ανδρονίκη Χειλά

Εγκαίνια: 27/9 (7-10 μ.μ.

Info: artworx | 27/9-27/10 | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

artworx

Κολοκοτρώνη 1, Κηφισιά
  • Εικαστικά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Δύο ιδιότυπες ηχητικές περφόρμανς στο Ηραίο Περαχώρας

Γλυπτά και έργα ηχητικής μυθοπλασίας συμβιώνουν στον αρχαιολογικό χώρο του Ηραίου Περαχώρας, με αφορμή την έκθεση "Otherlands".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Στη ζωγραφική του, ο Δημήτρης Εφέογλου εξερευνά το άγνωστο

Η έκθεση "On Vanishing Land" θα παρουσιαστεί στη Baraka Art Space, στο παλαιό λιμάνι των Σπετσών.

Ένα διαφορετικό σινεμά στήνεται στη μαγευτική ταράτσα του ΕΜΣΤ για την οποία μιλάει όλη η πόλη

Κορυφαία έργα βιντεοτέχνης επιχειρούν να μας κάνουν να γυρίσουμε την πλάτη μας στη φωτισμένη Ακρόπολη.

Στην έκθεση "Futures Garden" στα Ιωάννινα το παρελθόν διασταυρώνεται με το παρόν και τις υποσχέσεις του μέλλοντος

Ένα πλούσιο αισθητηριακό ταξίδι μέσω έργων από ποικίλα πεδία, όπως η γλυπτική, η μουσική, το σχέδιο, η φωτογραφία, η εγκατάσταση και οι νέες τεχνολογίες.

Ένα φωτογραφικό road trip μας κάνει να νοσταλγούμε τα ελληνικά καλοκαίρια

Η Ροζίτα Σπινάσα κάνει μια φωτογραφική διαδρομή περιπλάνησης και αυτογνωσίας στο νομό Ηλείας.

Τη διπλή όψη της "Urban Life" αποτυπώνει στα έργα του ο Κωστής Δαμουλάκης

Η έκθεση προσδοκά να φέρει το κοινό σε επαφή με μία ολοκληρωμένη παρουσίαση της έως τώρα πορείας του καλλιτέχνη, από τα χρόνια της μαθητείας του στην Σχολή Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης έως σήμερα.