Η Συλλογή Σωτήρη Φέλιου φτιάχνει βαλίτσες για το Ηράκλειο Κρήτης

Μία έκθεση με αφορμή την επιτυχημένη συνεργασία του Δήμου Ηρακλείου με το Ίδρυμα «Η άλλη Αρκαδία».

Μιχάλης Μανουσάκης Τόποι Αλμύρας σε Χρόνους Εσπέρας © Μιχάλης Μανουσάκης

Σε συνέχεια της μεγάλης επιτυχίας της προηγούμενης συνεργασίας του Δήμου Ηρακλείου με το Ίδρυμα "Η άλλη Αρκαδία", στην έκθεση που πραγματοποιήθηκε το 2019 με τίτλο "Η ματιά του Συλλέκτη", η Συλλογή Σωτήρη Φέλιου επιστρέφει στη Βασιλική του Αγίου Μάρκου στο Ηράκλειο με μια έκθεση που θα αγκαλιάσει το χώρο του μνημείου, καθώς και θα ενισχύσει σημαντικά το ψηφιακό του αποτύπωμα, προβάλλοντας διεθνώς την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας.

Η έκθεση "Ένα βλέμμα που σας λέει ότι όσα έχετε ακούσει για την ζωγραφική είναι αλήθεια", αποτελεί μία νέα παρουσίαση των έργων της συλλογής, αυτή την φορά σε επιμέλεια του ίδιου του συλλέκτη. Συγκεντρώνει 44 έργα ζωγραφικής που έχουν δημιουργηθεί από το 2000 και έπειτα από 32 καλλιτέχνες, ξετυλίγοντας το νήμα της πορείας της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής. 

Με οδηγό το βλέμμα και το ένστικτο του συλλέκτη, η έκθεση συστήνει στο κοινό μέσα σε έναν ελεύθερο αφηγηματικό ιστό, αντιπροσωπευτικά έργα της συλλογής, με τον κύριο κορμό να περιλαμβάνει έργα της σύγχρονης παραστατικής τέχνης. Μέσα από τον πλούτο των κατευθύνσεων και των τεχνοτροπιών των έργων, αναδεικνύεται το σημαντικό εύρος της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής, στον χώρο και στον χρόνο. 

Μάριος Σπηλιόπουλος Φαρμακείο
Μάριος Σπηλιόπουλος, "Φαρμακείο" 2015. μικτή τεχνική σε χαρτί 28,5 x 43,5 εκ.
Χρήστος Μποκόρος Κεραμεικός νύχτα
Χρήστος Μποκόρος, "Κεραμεικός – νύχτα" 2007. ψηφιακά επεξεργασμένη εικόνα, ψηφιακή εκτύπωση σε αλουμίνιο 98,5 x 64,8 εκ.

Ο Αλέκος Λεβίδης σημειώνει στο εισαγωγικό σημείωμα του δίγλωσσου καταλόγου που συνοδεύει την έκθεση: "στη συλλογή συναντιούνται υβριδικά ο ρεαλισμός, ο μαγικός ρεαλισμός, ο φωτογραφικός ρεαλισμός, ο εξπρεσιονισμός, ο σουρεαλισμός, ο συμβολισμός, η αναζήτηση της ιθαγένειας και της αλλοτρίωσης και πολλά άλλα στοιχεία. Κορμός παραμένει πάντως η ρεαλιστική αναπαράσταση και το ανθρωποκεντρικό στοιχείο. Ο Σωτήρης με το ερωτικό και απαιτητικό του "βλέμμα" και την ασίγαστη φροντίδα του, συναρμολογεί το δικό του αφήγημα πάντα μέσα στη ροή μιας παράδοσης που μπορεί και ανανεώνεται, δίχως να έχει σταματήσει στα διακόσια χρόνια ιστορίας της νεότερης ελληνικής ζωγραφικής".

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, η Συλλογή Σωτήρη Φέλιου σε συνεργασία με την διεθνή καλλιτεχνική πλατφόρμα Google Arts & Culture παρουσιάζει την ψηφιακή εκδοχή της, δίνοντας την δυνατότητα σε ένα ευρύτερο κοινό να την επισκεφθεί εικονικά, μέσω της 3D απεικόνισης Pocket Gallery. Η συλλογή στην Google Arts & Culture επιτρέπει σε όσους και όσες αισθάνονται πολίτες του κόσμου να παρατηρούν αυτό που γίνεται μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα. 

Καλλιόπη Ασαργιωτάκη Δάφνη
Καλλιόπη Ασαργιωτάκη, "Δάφνη" 2019. λάδι σε μουσαμά 30 x 20 εκ.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Ιώ Αγγελή, Τάσος Αριδάς, Καλλιόπη Ασαργιωτάκη, Μαριλίτσα Βλαχάκη, Στρατηγούλα Γιαννικοπούλου, Στέφανος Δασκαλάκης, Αλέξανδρος Ίσαρης, Χριστόφορος Κατσαδιώτης, Θεόφιλος Κατσιπάνος, Κωνσταντίνος Κερεστετζής, Ειρήνη Κομνηνού, Αλέξης Κυριτσόπουλος, Αλέκος Λεβίδης, Θανάσης Μακρής, Μιχάλης Μανουσάκης, Τάσος Μαντζαβίνος, Τάσος Μισούρας, Εμμανουήλ Μπιτσάκης, Χρήστος Μποκόρος, Χρόνης Μπότσογλου, Αχιλλέας Παπακώστας, Κωνσταντίνος Παπαμιχαλόπουλος, Βασίλης Παπανικολάου, Κώστας Παπανικολάου, Κώστας Παπατριανταφυλλόπουλος, Γιώργος Ρόρρης, Εδουάρδος Σακαγιάν, Παύλος Σάμιος, Μάριος Σπηλιόπουλος, Άννα - Μαρία Τσακάλη, Μαρία Φιλοπούλου, Δημήτρης Χαντζόπουλος

Από τον Μάρτιο του 2021 το Ίδρυμα "Η άλλη Αρκαδία" συνεργάζεται με το Google Arts & Culture αποκαλύπτοντας ένα μεγάλο μέρος της Συλλογής Σωτήρη Φέλιου μέσα από επιμελημένες εκθέσεις και παρουσιάσεις στο παγκόσμιο κοινό της ψηφιακή πλατφόρμας. Το 2022 το Ίδρυμα "Η άλλη Αρκαδία" σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιστορίας της Τέχνης, The Courtauld Institute of Art του Λονδίνου, υλοποίησε για πρώτη φορά "Πρόγραμμα Φιλοξενίας Ακαδημαϊκής και Επιμελητικής Έρευνας Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης". Το Πρόγραμμα λαμβάνει χώρα δύο φορές το χρόνο και απευθύνεται σε θεωρητικούς και ιστορικούς της τέχνης, καθώς και επιμελητές από το Πανεπιστήμιο Courtauld Institute of Art.

Εγκαίνια: 14/7 (8 μ.μ.)

Info: Δημοτική Πινακοθήκη Ηρακλείου - Βασιλική Αγίου Μάρκου (Πλατεία Λιονταριών, Ηράκλειο, 2813909228) | 14/7-2/9 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Παρ.: 9 π.μ. - 2 μ.μ. & 5-9 μ.μ., Σαβ.: 9 π.μ. -  2 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη 

© φωτογραφίας εξωφύλλου: Μιχάλης Μανουσάκης, "Τόποι Αλμύρας σε Χρόνους Εσπέρας", 2020. ακρυλικό και κάρβουνο σε ξύλο 70 x 100 εκ.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Η σύγχρονη γυναικεία δημιουργία συνομιλεί με την παράδοση στο "Υφαίνοντας το Μέλλον VII"

Στην Ύδρα η έκθεση "Υφαίνοντας το Μέλλον VII ή Παραδοσιακές Πρακτικές- Σύγχρονο Τραύμα" για τα δικαιώματα των γυναικών και την έμφυλη βία.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Δύο ιδιότυπες ηχητικές περφόρμανς στο Ηραίο Περαχώρας

Γλυπτά και έργα ηχητικής μυθοπλασίας συμβιώνουν στον αρχαιολογικό χώρο του Ηραίου Περαχώρας, με αφορμή την έκθεση "Otherlands".

Στη ζωγραφική του, ο Δημήτρης Εφέογλου εξερευνά το άγνωστο

Η έκθεση "On Vanishing Land" θα παρουσιαστεί στη Baraka Art Space, στο παλαιό λιμάνι των Σπετσών.

Ένα διαφορετικό σινεμά στήνεται στη μαγευτική ταράτσα του ΕΜΣΤ για την οποία μιλάει όλη η πόλη

Κορυφαία έργα βιντεοτέχνης επιχειρούν να μας κάνουν να γυρίσουμε την πλάτη μας στη φωτισμένη Ακρόπολη.

Στην έκθεση "Futures Garden" στα Ιωάννινα το παρελθόν διασταυρώνεται με το παρόν και τις υποσχέσεις του μέλλοντος

Ένα πλούσιο αισθητηριακό ταξίδι μέσω έργων από ποικίλα πεδία, όπως η γλυπτική, η μουσική, το σχέδιο, η φωτογραφία, η εγκατάσταση και οι νέες τεχνολογίες.

Ένα φωτογραφικό road trip μας κάνει να νοσταλγούμε τα ελληνικά καλοκαίρια

Η Ροζίτα Σπινάσα κάνει μια φωτογραφική διαδρομή περιπλάνησης και αυτογνωσίας στο νομό Ηλείας.