Μια ενδιαφέρουσα ομιλία για τη λευκότητα και την ορατότητα στο ΕΜΣΤ

Η Candice Breitz, μία από τις συμμετέχοντες καλλιτέχνιδες στην έκθεση «Modern Love», μιλάει στο κοινό με αφορμή το έργο της «TDLR».

Modern Love ΕΜΣΤ

Η Candice Breitz (Γιοχάνεσμπουργκ, 1972) τα τελευταία είκοσι χρόνια έχει την έδρα της στο Βερολίνο. Το έργο της -εγκαταστάσεις με βάση την κινούμενη εικόνα - έχει παρουσιαστεί διεθνώς. Κατά τη διάρκεια της καριέρας της έχει εξερευνήσει τη δυναμική με την οποία το άτομο γίνεται ο εαυτός του σε σχέση με μια ευρύτερη κοινότητα, είτε αυτή είναι η άμεση κοινότητα που συναναστρέφεται μέσα στην οικογένειά της/του, είτε οι πραγματικές ή φανταστικές κοινότητες που διαμορφώνονται όχι μόνον από την ένταξή του/της σε ένα έθνος, φυλή, κοινωνικό φύλο και θρησκεία αλλά επίσης από την αδιαμφισβήτητη και ολοένα και πιο μεγάλη επιρροή πάνω του/της των κυρίαρχων μέσων, όπως είναι η τηλεόραση, ο κινηματογράφος και άλλοι φορείς λαϊκού πολιτισμού. Πιο πρόσφατα, το έργο της Breitz έχει εστιαστεί στους μηχανισμούς με τους οποίους παράγεται η ενσυναίσθηση και εξετάζει πώς, σε μια παγκόσμια κουλτούρα κορεσμένη από τα μέσα ενημέρωσης, η ισχυρή ταύτιση με πλασματικούς χαρακτήρες και διασημότητες συνυπάρχει με την αδιαφορία για τα δεινά όσων ζουν υπό αντίξοες συνθήκες στον πραγματικό κόσμο. Την περίοδο αυτή, εργάζεται σε ένα καινούριο έργο, το τρίτο μέρος μιας τριλογίας βίντεο με θέμα την οικονομία της προσοχής, η οποία περιλαμβάνει επίσης τα κεφάλαια Love Story (2016) και TLDR (2017).

Modern Love ΕΜΣΤ

Στην ομιλία της αυτή, η Breitz θα επικεντρωθεί στο "TDLR", την πολυκάναλη εγκατάσταση που περιλαμβάνεται στην έκθεση "Modern Love. Η αγάπη στα χρόνια της ψυχρής οικειότητας". Το TDLR είναι οιονεί μιούζικαλ, αλλά επίσης και το πορτρέτο μιας κοινότητας σεξεργατών που ζουν και εργάζονται στο Κέηπ Τάουν. Το έργο έχει ως αφετηρία του μια σειρά από συνεντεύξεις με τους σεξεργάτες της κοινότητας και δομείται γύρω από έναν δωδεκάχρονο πρωταγωνιστή ο οποίος αφηγείται μια αληθινή ιστορία από το πρόσφατο παρελθόν. Θέμα της ιστορίας είναι η ιδεολογική διαμάχη που έφερε αντιμέτωπες φεμινίστριες με φεμινίστριες και την οργάνωση ανθρωπίνων δικαιωμάτων Διεθνής Αμνηστία με μια αμήχανη συμμαχία που την αποτελούσαν προβεβλημένες ηθοποιοί του Χόλυγουντ και υπέρμαχοι της κατάργησης της σεξεργασίας. Η ιστορία, την οποία ακούμε με τα λόγια και την αφοπλιστική ειλικρίνεια ενός παιδιού, δείχνει με τον πιο δραματικό τρόπο πως πίσω από τον διεθνή αγώνα των σεξεργατών για βασικά ανθρώπινα δικαιώματα κρύβονται ζητήματα ζωής και θανάτου.

Αυτό το πορτρέτο μιας επισφαλούς κοινότητας, συνεχίζει την θεματική της τριλογίας εκεί που την άφησε το Love Story και μας καλεί να αναλογιστούμε τις σχέσεις μεταξύ λευκότητας, προνομίου και ορατότητας και πόσο η διάρκεια της προσοχής μας έχει μειωθεί μέσα μια οικονομία της πληροφορίας η οποία φετιχοποιεί τη διασημότητα και γιγαντώνει τη βιομηχανία της διασκέδασης. Επιπλέον, το TDLR πραγματεύεται την συχνά τεταμένη σχέση μεταξύ τέχνης και ακτιβισμού και θίγει την ίδια του τη λειτουργία ως έργο, ρωτώντας ευθέως αν καλλιτέχνες που ζουν προνομιούχες ζωές μπορούν με επιτυχία να βοηθήσουν να ακουστούν δυνατότερα οι εκκλήσεις για κοινωνική δικαιοσύνη και να εκπροσωπήσουν υπεύθυνα και αποτελεσματικά τις περιθωριοποιημένες κοινότητες.

Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά.

Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου που θα διανεμηθούν μισή ώρα πριν την εκδήλωση.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Modern Love. Η αγάπη στα χρόνια της ψυχρής οικειότητας

  • Μεικτά Μέσα

Μια ομαδική έκθεση που εξερευνά την «H αγάπη στα χρόνια της ψυχρής οικειότητας». Η ψηφιακή τεχνολογία και το διαδίκτυο απασχολούν εδώ τους καλλιτέχνες: η επιρροή τους στις σύγχρονες κοινωνίες, η σχέση τους με τον εργασιακό τομέα, το σώμα και το λόγο. Ο υπότιτλός της έκθεσης είναι δανεισμένος από το βιβλίο της Eva Illouz, «Cold Intimacies: The Making of Emotional Capitalism», που αναλύει πώς οι σύγχρονες στενές, οικείες σχέσεις καθορίζονται όλο και περισσότερο από οικονομικά και πολιτικά μοντέλα διαπραγμάτευσης και ανταλλαγής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Οι The Callas στήνουν ένα αυτοσχέδιο post punk cabaret στην Ύδρα

Mε αφορμή την έκθεση "Magic Mirror", το δίδυμο Λάκης και Άρης Ιωνάς κάνουν αναφορά στη Νέα Υόρκη των 70s και τον Leonard Cohen.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Overloaded": Μπορεί η υπερπληροφόρηση να οδηγήσει σε αμφισβήτηση του εαυτού μας;

Ένα νέο πρότζεκτ από το Cream Athens εγκαινιάζεται στο T.A.F. The Art Foundation με τη συμμετοχή 20 εικαστικών.

Η σύγχρονη γυναικεία δημιουργία συνομιλεί με την παράδοση στο "Υφαίνοντας το Μέλλον VII"

Στην Ύδρα η έκθεση "Υφαίνοντας το Μέλλον VII ή Παραδοσιακές Πρακτικές- Σύγχρονο Τραύμα" για τα δικαιώματα των γυναικών και την έμφυλη βία.

Δύο ιδιότυπες ηχητικές περφόρμανς στο Ηραίο Περαχώρας

Γλυπτά και έργα ηχητικής μυθοπλασίας συμβιώνουν στον αρχαιολογικό χώρο του Ηραίου Περαχώρας, με αφορμή την έκθεση "Otherlands".

Στη ζωγραφική του, ο Δημήτρης Εφέογλου εξερευνά το άγνωστο

Η έκθεση "On Vanishing Land" θα παρουσιαστεί στη Baraka Art Space, στο παλαιό λιμάνι των Σπετσών.

Ένα διαφορετικό σινεμά στήνεται στη μαγευτική ταράτσα του ΕΜΣΤ για την οποία μιλάει όλη η πόλη

Κορυφαία έργα βιντεοτέχνης επιχειρούν να μας κάνουν να γυρίσουμε την πλάτη μας στη φωτισμένη Ακρόπολη.

Στην έκθεση "Futures Garden" στα Ιωάννινα το παρελθόν διασταυρώνεται με το παρόν και τις υποσχέσεις του μέλλοντος

Ένα πλούσιο αισθητηριακό ταξίδι μέσω έργων από ποικίλα πεδία, όπως η γλυπτική, η μουσική, το σχέδιο, η φωτογραφία, η εγκατάσταση και οι νέες τεχνολογίες.