"Είμαστε Αστρόσκονη": Είδαμε τη διαστημική σύμπραξη του Διονύση Σιμόπουλου και του Βαγγέλη Παπαθανασίου στο Πλανητάριο

Η νέα παράσταση του Πλανητάριου μάς παρασύρει σε ένα ταξίδι στην άκρη του σύμπαντος μέσα στον αναβαθμισμένο θόλο του Ιδρύματος Ευγενίδου και παρουσιάζει το τελευταίο έργο των Διονύση Σιμόπουλου και Βαγγέλη Παπαθανασίου.

Είμαστε αστρόσκονη

Διόλου παράξενο που Παρασκευή βράδυ η αίθουσα του Ψηφιακού Πλανητάριου έχει γεμίσει με ορδές ενθουσιασμένων παιδιών, τα οποία περιμένουν πως και πως να ζήσουν (ίσως και για πρώτη φορά) την ξεχωριστή εμπειρία που προσφέρει το Ίδρυμα Ευγενίδου. Οι προβολές που τρέχουν αυτήν την περίοδο στο Πλανητάριο δεν είναι και λίγες, όμως αυτή που τώρα τελευταία έχει τραβήξει την προσοχή είναι το κύκνειο άσμα του Διονύση Σιμόπουλου, "Είμαστε Αστρόσκονη".

Η παράσταση είναι μια πολύ φρέσκια προσθήκη στο πρόγραμμα του Πλανητάριου -ανακοινώθηκε μόλις στα τέλη Οκτωβρίου- αλλά φαίνεται πώς ήδη έχει γίνει το highlight της σεζόν. Το "Είμαστε Αστρόσκονη" του αστροφυσικού και επίτιμου διευθυντή του Ευγενιδείου Πλανηταρίου Διονύση Σιμόπουλου, άτομο που με το έργο του προσπάθησε να συστήσει τα μυστικά του διαστήματος και της επιστήμης στο ευρύ κοινό, αντλεί έμπνευση από προηγούμενες παραστάσεις του επιστήμονα και με τίτλο παρμένο από το ομότιτλο βιβλίο που ο ίδιος είχε δημοσιεύσει το 2017 (εκδόσεις Μεταίχμιο). Στις σελίδες του, ο Σιμόπουλος επιχειρεί να εξηγήσει τη λειτουργία του σύμπαντος με τρόπο απλοϊκό, περιγράφοντας το αέναο ταξίδι της υλοενέργειας που το συγκροτεί.

Είμαστε Αστρόσκονη

Τώρα, μετρώντας πάνω από έναν χρόνο από τον θάνατο του επίτιμου διευθυντή του, αλλά και του μεγάλου συνθέτη Βαγγέλη Παπαθανασίου (Vangelis), το Πλανητάριο εγκαινίασε μια νέα παράσταση που για χρόνια αποτελούσε κοινό όραμα των δύο φίλων. Η ιδέα για το "Είμαστε Αστρόσκονη" ξεκίνησε στα μέσα του 2000, σε σενάριο και σκηνοθεσία του Σιμόπουλου και μουσική του Παπαθανασίου, και ολοκληρώθηκε το 2020. Η παράσταση συμπίπτει με τους εορτασμούς για τα 20 χρόνια λειτουργίας του Ψηφιακού Πλανητάριου και προβάλλεται στον αναβαθμισμένο θόλο του κτιρίου, με νέα συστήματα ήχου, αναλυτικότερη ποιότητα εικόνας και περισσότερη φωτεινότητα, που κάνουν τη θέαση μία ακόμα πιο ιδιαίτερη εμπειρία.

Πράγματι, αν και έχουμε ταυτίσει το Πλανητάριο με τις μικρότερες ηλικίες σκεπτόμενοι κυρίως τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα των προγραμμάτων του, το "Είμαστε Αστρόσκονη" είναι μια παράσταση που θα ενθουσιάσει ακόμα και τους μεγάλους. Τρανταχτή απόδειξη ο κόσμος που ήρθε να τη δει το βράδυ της Παρασκευής: παιδιά, γονείς και ηλικιωμένοι μέχρι 20χρονοι που έμοιαζαν εντυπωσιασμένοι ακόμα και από τον ιδιαίτερο σχεδιασμό της αίθουσας. Αν και η παράσταση προβάλλεται 2-3 φορές την ημέρα, και μάλιστα αρκετές φορές μέσα στην εβδομάδα, τα καθίσματα είχαν γεμίσει, γεγονός που αποδεικνύει πόσο έχει εξάψει την περιέργεια του κοινού το συγκεκριμένο πρότζεκτ.

Με την επιβλητική φωνή του Διονύση Σιμόπουλου να μας καθοδηγεί, ξεκινάει ένα σύντομο ταξίδι στο διάστημα, με στάσεις σε πλανήτες, γαλαξίες, άστρα, ακόμα και το παρελθόν, καθώς στην οθόνη αντικρίζουμε τα πρώτα βήματα των πλασμάτων από τη θάλασσα στη στεριά, την εποχή των δεινοσαύρων και την αναγέννηση του πλανήτη μας. Ο εκσυγχρονισμός του τεχνικού εξοπλισμού στο Πλανητάριο αναμφίβολα βοήθησε να στηθεί ένα πολύ εντυπωσιακό έργο, με έντονα χρώματα, εκρήξεις και εικόνες να περνούν γρήγορα μπροστά από τα μάτια μας. Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για τις υπόλοιπες προβολές του Πλανητάριου, όμως παρακολουθώντας τη συγκεκριμένη νιώσαμε ότι βυθιζόμασταν σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο, μακριά από τον δικό μας. Καθοριστικό ήταν βέβαια και το τελευταίο αδημοσίευτο έργο του αείμνηστου Βαγγέλη Παπαθανασίου που "ντύνει" μουσικά την παράσταση, με τις συνθέσεις του να είναι άλλοτε κατευναστικές και άλλοτε τρομερά υποβλητικές. Ποιος καταλληλότερος, άλλωστε, να μας συνοδεύσει σ’ ένα ταξίδι στην άκρη του σύμπαντος, από τον Vangelis;

Πιθανόν η μαγεία του Πλανητάριου να μην διατηρεί την ισχύ της εάν δεν είσαι πια παιδί, όμως μέχρι και οι μεγαλύτεροι έμοιαζαν παρασυρμένοι από τις πολύχρωμες εικόνες που γέμιζαν τον θόλο του Ιδρύματος Ευγενίδου. Ολοκληρώνοντας το ταξίδι στο αχανές σύμπαν μας, ο Σιμόπουλος μάς λέει καθησυχαστικά ότι "κάποια μέρα όλοι θα ξαναγυρίσουμε στα άστρα" αφού, όπως διαρκώς τονίζει ο ίδιος, "είμαστε πραγματικά όλοι μας αστρόσκονη".

Info: Ίδρυμα Ευγενίδου | Η παράσταση προβάλλεται Τετάρτη-Κυριακή | Για άτομα +10 ετών | Είσοδος: €7, €5 (σχολικό €4)

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

"Dune, The Audiobook Experience": Η επική περιπέτεια του Φρανκ Χέρμπερτ πλέον στη συλλογή του JukeBooks

Το "α" βρέθηκε στο event του JukeBooks με αφορμή την κυκλοφορία του θρυλικού sci-fi βιβλίου σε ελληνικό audiobook.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΙΡΗΝΗ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ
20/11/2024

"Αντιμιλώντας στην anti-woke/anti-gender ατζέντα"

Αυτός είναι ο τίτλος της εκδήλωσης του Κέντρου Διοτίμα όπου θα συζητηθούν φεμινιστικές και διαθεματικές αντιστάσεις απέναντι στην άνοδο των alt-right ιδεολογιών.

"Είμαι άνθρωπος, όχι σκουπίδι": Η τέχνη της Ελλάδας Στασινόγλου συναντά την επαυξημένη πραγματικότητα

Η καλλιτέχνιδα δρόμου Ελλάδα Στασινόγλου επιστρέφει με τη νέα εκδοχή της αφίσας χρησιμοποιώντας την επαυξημένη πραγματικότητα (AR) για να θίξει τη σκληρή πραγματικότητα της σεξουαλικής εκμετάλλευσης ανηλίκων, μέσα από μια δυναμική καλλιτεχνική προσέγγιση.

Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να γράψει λογοτεχνία;

Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας διοργανώνει διαδικτυακή εισήγηση με θέμα "Τεχνητή Νοημοσύνη και Λογοτεχνία | Ιστορίες που γράφονται μόνες τους".

Athens Wine & Art Festival: Το μεγαλύτερο φεστιβάλ τέχνης και κρασιού στην Ελλάδα επιστρέφει ανανεωμένο

Οινικές και εικαστικές ανακαλύψεις θα βρεθούν σε πρώτο πλάνο για δύο μέρες στη καρδιά του κέντρου από τις 23-24 Νοεμβρίου 2024.

Απεργία στα ΜΜΜ: Πώς θα κινηθούν Μετρό και Τραμ

Πώς θα κινηθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς ενόψει της συμμετοχής σωματείων εργαζομένων στην απεργιακή κινητοποίηση.

Η Όλγα Κεφαλογιάννη επισκέφθηκε το κτήριο όπου φυλάσσεται το αρχείο του ΕΟΤ

Η Υπουργός Τουρισμού επισκέφθηκε το αρχείο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, το οποίο καταγράφει την εξέλιξη του ελληνικού τουρισμού από τη δεκαετία του '50 έως σήμερα.