Judas Priest, Bruce Dickinson & Accept: Η μεταλλική "τρίαινα" του Release Athens 2024

Βγαλμένη από hard & heavy όνειρο μοιάζει η προτελευταία μέρα του φεστιβαλικού μαραθώνιου στην Πλατεία Νερού (Κυριακή 21/7), αφού ενώνει δύο θρυλικές φωνές της βρετανικής ατσάλινης εποποιίας των 1980s με το γκρουπ που προσωποποίησε τη γερμανική σχολή.

JpBdA_front

Αν ήταν καλοκαίρι του 1984 κι οδεύαμε να δούμε Judas Priest, Bruce Dickinson και Accept την ίδια μέρα –σερί– θα μιλάγαμε για συναυλιακό γεγονός κολοσσιαίας σημασίας, "καταδικασμένο" να μνημονεύεται σαν θρύλος. Θα βρισκόμασταν, άλλωστε, στα πιο χρυσά χρόνια της heavy metal κουλτούρας, έτοιμοι να υποδεχτούμε την αφρόκρεμά της: τους μεγάλους πρωταγωνιστές σε Βρετανία και Γερμανία, δηλαδή, που όχι μόνο τη διαμόρφωναν, μα εξόπλιζαν και τη φαρέτρα της με τα πιο κλασικά της βέλη. 

Λαμβάνοντας τη θέση του Paul Di'Anno, o υπερηχητικός Bruce Dickinson πλοηγούσε τους Iron Maiden σε ένα νέο, πιο πλατύ πεδίο, αλλά και στην κορυφή της μαζικής αποδοχής, στο μεταίχμιο των δίσκων "Piece Of Mind" (1983) και "Powerslave" (Σεπτέμβριος 1984), ενώ οι Judas Priest περιόδευαν για το περίοπτο, πλέον, "Defenders Of The Faith" (Ιανουάριος 1984). Οι δε Accept διήνυαν την πιο συζητημένη τους εποχή, καθώς το παγοθραυστικό "Balls To The Wall" (1983) προσωποποίησε τη γερμανική metal σχολή εκείνων των καιρών: οι Helloween θα φαίνονταν λίγο πιο μετά.

JpBdA_01
Οι Judas Priest με την πιο πρόσφατη σύνθεσή τους

Τέσσερις δεκαετίες αργότερα, αυτές οι κομβικές φιγούρες παραμένουν ενεργές, επιτρέποντας στο Release Athens να τις γκρουπάρει μαζί για την προτελευταία ημέρα του φετινού φεστιβαλικού μαραθωνίου στην Πλατεία Νερού (Κυριακή 21/7). Κι αν τα χρόνια έχουν –αναντίρρητα– περάσει, η αίγλη τους παραμένει σχεδόν αλώβητη, έχοντας υποστεί μικρές μόνο γρατζουνιές· με αποτέλεσμα η σχεδιαζόμενη βραδιά να (εξακολουθεί να) μοιάζει βγαλμένη από hard & heavy όνειρο. Για την πλήρη ιστορία, βέβαια, να αναφέρουμε ότι τα δρώμενα θα ανοίξουν οι Saturday Night Satan: μια αθηναϊκή μπάντα, που κάνει τα πρώτα της βήματα στο heavy metal στερέωμα. 

Εντωμεταξύ και οι Judas Priest με τους Accept, αλλά και ο Bruce Dickinson, έρχονται στην Ελλάδα φορτωμένοι με καινούριους δίσκους, που έχουν ήδη προξενήσει τις δικές τους συζητήσεις (ίσως και μικροαψιμαχίες) στην εγχώρια metal κοινότητα. Σαφώς κερδισμένοι στον άτυπο αυτόν συναγωνισμό αναδείχθηκαν οι Judas Priest, αφού το άλμπουμ "Invincible Shield" και τραγούδια σαν το "Panic Attack" –το οποίο αναμένεται να εγκαινιάσει το σόου τους στην Πλατεία Νερού– επιβεβαίωσαν την καινούρια ζωή που βρήκαν από το "Redeemer Of Souls" (2014) και μετά, χάρη στην αγέρωχη φόρμα του Rob Halford και στην επιτυχημένη έλευση νέων μελών. 

JpBdA_02
Ο Bruce Dickinson κινήθηκε φέτος σε σόλο μονοπάτια

Αντιθέτως, το "The Mandrake Project" –πρώτο σόλο άλμπουμ του Bruce Dickinson εδώ και 19 χρόνια– επιβεβαίωσε τις μάλλον χαμηλές πτήσεις στις οποίες έχει κινηθεί όλη του η προσωπική πορεία: μπορεί η έξοδός του από τους Iron Maiden στη δεκαετία του 1990 να απέδειξε το αναντικατάστατό του ακόμα και στον Steve Harris, όμως ούτε εκείνος κατάφερε να πατήσει γερά στα πόδια του έξω από το πλαίσιο του συγκροτήματος που τον καθιέρωσε. Οι Accept, πάλι, βρέθηκαν κάπου στο ενδιάμεσο με το "Humanoid", αφού ούτε απογοήτευσαν, μα ούτε κι ενθουσίασαν. Διατηρούν, βέβαια, την αναπάντεχη εμπορική και καλλιτεχνική δυναμική που κατόρθωσαν να βρουν μετά την οριστική αποχώρηση του εμβληματικού τραγουδιστή Udo Dirkschneider, χάρη στην έλευση του χαρισματικού Αμερικανού Mark Tornillo (2009). Τούτη τη φορά, ωστόσο, σε σύγκριση με δίσκους σαν τα "Blood Of The Nations" (2010) ή "Blind Rage" (2014), κινήθηκαν στο ρελαντί.  

JpBdA_03
Οι Accept στην εποχή του Mark Tornillo 

Όχι πως έχουν τόση βαρύτητα αυτά τα πράγματα, εν τέλει. Το metal κοινό, ό,τι κι αν πιστεύει για τις επιμέρους κινήσεις των διαχρονικών του ινδαλμάτων, τείνει –σε αντίθεση με τον σπαραγμό που διακρίνει άλλες μουσικές "φυλές"– να μένει αφοσιωμένο, δίχως να διαπραγματεύεται την αγάπη του: ακόμα και σε περιόδους διάστασης ή απογοήτευσης, θα στηρίξει δισκογραφία, συναυλίες, merchandise, κρατώντας την όποια άποψή του κι ελπίζοντας σε καλύτερες ημέρες. Οι οποίες συνήθως έρχονται, ειδικά για καλλιτέχνες σαν τους υπό συζήτηση, που δεν βίωσαν και λίγα σκαμπανεβάσματα στο διάβα των δεκαετιών. Ποιος ξεχνά, λ.χ., την κρίση των Judas Priest χωρίς τον Rob Halford, στα χρόνια όπου δοκίμασαν να τον αντικαταστήσουν με τον Tim "Ripper" Owens (στο διάστημα από το 1996 ως το 2003); Ή την πασίδηλη αστάθεια των δίσκων των Accept, που μάστιζε ήδη την περίοδο με τον Udo, παραμένοντας παρούσα και στην εποχή του Tornillo; 

Και, φυσικά, μέσα σε όλα αυτά ανθεί και η δεδομένη, πολλάκις δοκιμασμένη ζωντανή τους δυναμική. Ο Bruce Dickinson, αν και δεν τον βλέπουμε συχνά, αν κι έχει υποστεί αισθητές φωνητικές φθορές, είναι ένας λατρεμένος metal τραγουδιστής –παρά την ιστορία που δημιουργήθηκε με το καπνογόνο και τη φρασεολογία της αντίδρασής του στην προπέρσινη έλευση των Iron Maiden. O Mark Tornillo, επίσης, παρότι δεν είναι Udo Dirkschneider, πήρε επ' ώμου τη βαριά κληρονομιά των Accept κι έχει πετύχει να δώσει νέα πνοή με τη "φορτηγατζίδικη", σχεδόν AC/DC δυναμική του στο μικρόφωνο, η οποία δεν ηλεκτρίζει μόνο τους δίσκους, μα και τα επί σκηνής. Όσο για τους Judas Priest, τα λόγια σίγουρα περιττεύουν μετά την τελευταία τους έλευση στο Release Athens Festival του 2022, όπου θριάμβευσαν σε πείσμα του πανδαμάτορα χρόνου, οδηγώντας το πλήθος σε αφηνιασμένες αντιδράσεις.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τον Λεωνίδα Καβάκο και το Apollωn Ensemble μας έδωσε μια γεύση από το πώς η αρχαία Μεσσήνη μπορεί να εμπνεύσει αξέχαστα πολιτιστικά δρώμενα

Ακούγοντας στο Εκκλησιαστήριο/Ωδείο της Αρχαίας Μεσσήνης, το εξαιρετικής βιρτουοζιτέ και χημείας ενσάμπλ να παιζει τα κοντσέρτα για βιολί του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, ήξερα ότι αυτή θα ήταν μια ανάμνηση ζωής.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
15/07/2024

Οι Duran Duran υποδέχονται τον JC Stewart στο Release Athens 2024

Η διασκευή του στο "I’ll Be There For You", της θρυλικής σειράς "Friends", έγινε viral σε ολόκληρο τον πλανήτη και τον ανέδειξε σε έναν ανερχόμενο τραγουδοποιό.

Ο δικός μας σοφός, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης

Ο φετινός Ιούλιος ξεκίνησε με Αλκίνοο Ιωαννίδη και την ιστορική μπάντα του στον Λυκαβηττό, είκοσι τέσσερα χρόνια μετά τις πρώτες κοινές τους εμφανίσεις και την ηχογράφηση του live album "Εκτός τόπου και χρόνου". Άλλη μια βραδιά με τη σοφία, την αξιοπρέπεια, και τη δύναμη της μουσικής και του λόγου του Αλκίνοου. Άραγε τον ακούει κανείς;

Μπορεί μια playlist με nature sounds από την Greenpeace να βοηθήσει τη φύση;

Η Greenpeace έφτιαξε την ιδανική, natured themed playlist για να αποδράσουμε από το άγχος της καθημερινότητας.

"Majesty Queen": Το αφιέρωμα στους θρυλικούς Queen επιστρέφει στην Αθήνα

Ο Σέθ Ντάνιελς εμφανίζεται ως ένας μικρός Φρέντι Μέρκιουρι στη σκηνή του City Garden Festical.

Η Ελεωνόρα Ζουγανέλη περπατά "Σε άλλα μονοπάτια"

Η σημαντική ερμηνεύτρια έρχεται για δύο συλλεκτικές συναυλίες στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου.

Charles Lloyd: "Ο Μίκης Θεοδωράκης μπόρεσε κι άγγιξε το οικουμενικό"

Λίγο πριν τον νέο του ερχομό στην Αθήνα (Ηρώδειο, Πέμπτη 18/7), ο σπουδαίος τζαζίστας θυμάται τις συνομιλίες του με τον Έλληνα συνθέτη, αλλά κουβεντιάζει και για τον καινούριο του δίσκο, τη βαθιά του φιλία με τη Μαρία Φαραντούρη, τον Thelonious Monk, και τον καιρό που πέρασε πλάι στους Beach Boys.