Όπως και σε άλλες χιπ χοπ συναυλίες του φετινού καλοκαιριού, το σκηνικό για τη βραδιά του Buzz στην Τεχνόπολη είχε στηθεί όσο ο απογευματινός ήλιος ήταν ακόμα ψηλά. Δύο μεγάλα, κάθετα μπάνερ κρέμονταν δεξιά κι αριστερά της σκηνής, με το ένα να γράφει "Respect the West" και το άλλο "Street Business" –το όνομα του νέου δίσκου του Περιστεριώτη ράπερ, που θα παρουσιαζόταν ζωντανά για πρώτη φορά. Παράλληλα, κόσμος ποικίλων ηλικιών ερχόταν στο Γκάζι με χαλαρούς ρυθμούς (ένα φάσμα από έφηβους μέχρι τριανταπεντάρηδες), με τους νεότερους να λανσάρουν καινούρια μπλουζάκια Buzz, παλαιότερα Zoro & Buzz ή στάμπες Bloody Hawk, Social Waste, Στίχοιμα κτλ. Στη δε σκηνή υπήρχε ένας DJ, ο οποίος κρατούσε καλή συντροφιά στο πλήθος, με ρυθμικά κομμάτια σε σωστές εντάσεις.
Αυτό που ξάφνιασε την Τεχνόπολη, λίγο μετά την ανακοίνωση της διοργάνωσης για ρητή απαγόρευση στυλό και ναυτικών φωτοβολίδων, ήταν ότι στη σκηνή δεν βγήκε ο Buzz, αλλά μια τετράδα πιτσιρικάδων που ρίχτηκε σε μαχητικό ραπάρισμα, υπό δυναμικά beats. Οι μπροστινές σειρές δεν άργησαν να τους αναγνωρίσουν: ήταν οι UnderTheCity, από το χιπ χοπ underground των Δυτικών προαστίων της Αθήνας. Οι οποίοι φάνηκαν το 2022, έχουν ακουστεί αρκετά μέσω social media και τώρα πρόσφατα προχώρησαν και στην έκδοση του πρώτου τους ολοκληρωμένου άλμπουμ.
Οι UnderTheCity ευτύχησαν να βρουν και αφοσιωμένους, οι οποίοι έστησαν την απαραίτητη κερκίδα, σιγοντάροντας το άγουρο, αθυρόστομο, μα οπωσδήποτε φλογισμένο κι έντονα πολιτικοποιημένο τους χιπ χοπ: ειδικά όταν ακούστηκε το "Κατωπολίτες", ας πούμε, έγινε αισθητός χαμός σε ένα τμήμα της πλατείας. Στα δικά μου μάτια και αφτιά, βέβαια, ο ενθουσιασμός και η διάθεση για αντισυστημικές βολές περίσσευαν, σέρνοντας ένα ρεπερτόριο που χρειάζεται πολλή δουλειά –και σε στίχο και σε ερμηνεία– ώστε να σταθεί με αξιώσεις. Δεν μπόρεσα, πάντως, να μη θυμηθώ τους Kris Kross βλέποντας τους UnderTheCity. Κι αυτό θα δείξει αν ήταν για καλό ή όχι.
Λίγο μετά, ένα μακρόστενο λευκό πανό απλώθηκε απ' άκρη σ' άκρη στη σκηνή, αναγράφοντας με μαύρα γράμματα "Buzz Capitano" –ιαχή που άρχισε να επαναλαμβάνει ρυθμικά και μέρος του πλήθους– μέχρι που αποκαλύφθηκε η σκηνή, με τον Buzz να αναφωνεί "Αθήηναα!" και να ξεκινά να ραπάρει τα ολοκαίνουρια "Κεριά" και "Street Dogs" μέσα σε κραυγές και χειροκροτήματα, με φόντο τα πρώτα καπνογόνα της βραδιάς. Στο δε "Πετάει Η Ομάδα", το οποίο προλογίστηκε με το sample από Dido που μάθαμε κάποτε από τον Eminem (επί "Stan"), δεν ήταν λίγοι όσοι τραγούδησαν τους στίχους σε αποθεωτικό κλίμα, δείχνοντας το γκελ που έχει ήδη κάνει το φρέσκο υλικό.
Φανερά ευχαριστημένος από την υποδοχή, ο Buzz ζήτησε λίγη φασαρία και για τους συνεργάτες του στα decks, τον DJ Marvel και τον Dolos, πριν ριχτεί στο "Φιλέτο", πάνω από ένα beat του Dof Twogee, στο οποίο πάτησαν ωραία οι στίχοι για τα "νέα παιδιά, που το κάναν καλά και γουστάραν οι νέες γενιές": ίσως η πιο ωραία ρίμα-σούμα για τα όσα αρθρώνουν οι επίκαιροι πρωταγωνιστές του εγχώριου χιπ χοπ, η οποία δόθηκε επιβλητικά, με τρόπο καλύτερο και από αυτόν της στούντιο εκτέλεσης.
Η ροή της βραδιάς, βέβαια, έμελλε να διακοπεί ξαφνικά καθώς τελείωνε το "Δάφνες", αφού ο Buzz είδε ότι κάποιος χρειαζόταν πρώτες βοήθειες, οπότε πραγματοποίησε το σχετικό κάλεσμα. Το θέμα πήρε λίγη ώρα να τακτοποιηθεί, είδαμε μάλιστα κι ένα άτομο να απομακρύνεται με φορείο. Όση ώρα κρατούσε η αναγκαστική παύση, πάντως, ο κόσμος προσπάθησε να διατηρήσει το κλίμα αναφωνώντας ρυθμικά "Περιστέρι, ολέ!". Και το κατάφερε: ως το "Βιτρίνες", που αποδόθηκε εκρηκτικά, μέσα σε μπλε φώτα –με έξοχα scratches εκ μέρους του DJ Marvel και με τον Περιστεριώτη ράπερ να ζητάει λίγο θόρυβο και για τη μάνα του, η οποία ήρθε πρώτη φορά να τον δει ζωντανά– το νήμα της βραδιάς ξαναπιάστηκε, τόσο στη σκηνή, όσο και στην πλατεία της Τεχνόπολης. Κι ας χάθηκε λίγο η περπατησιά του κομματιού στην εκκίνηση, με τον Buzz να σταματά και να το ξαναρχίζει, λέγοντας "να το κάνουμε σωστά ή καθόλου".
Το άτυπο πέρασμα από την παρουσίαση του Street Business στο δεύτερο μέρος της συναυλίας πραγματοποιήθηκε κατόπιν με την έλευση του Lobo Amarillo, ο οποίος έγινε δεκτός με ενθουσιώδεις "Lobo Lobo" επικλήσεις, προσφέροντας μια δυναμική performance. "Πόσοι ήταν στην Πέτρα;", ρώτησε στη συνέχεια ο Buzz, αναφερόμενος στη συναυλία του Οκτωβρίου 2021 στην Πετρούπολη –και δεν ήταν λίγα τα χέρια που σηκώθηκαν, δίνοντας πάσα για το "Λόφος Αξιωματικών", με τον κόσμο να τρελαίνεται απέναντί του και τον DJ Marvel να δίνει νέο ρεσιτάλ στα scratches.
Δεν ήταν παρά η σπίθα για ένα φοβερό σερί, με τον Buzz να ανεβάζει επιδόσεις και ραπ ποιότητες στις "Χειροβομβίδες" και τους παριστάμενους να ξεσπούν σε εκ νέου χαμό στο "Flow Νεοϋορκέζου", τραγουδώντας εκστασιασμένα "Λίγο από το θράσος του Γλέζου, flow Νεοϋορκέζου" –να πόσο έχουν αγαπηθεί τα τραγούδια του δίσκου Λεωφόρος Καβάλας (2021). Τα γκάζια τσίτωσαν ακόμα περισσότερο στην "Κοινή Γνώμη", με τις ρίμες "Αυτή είναι η πόλη μου και ζω στην καρδιά του γκραφίτι/Αυτός ο δίσκος πάει Σαλόνικα, Λάρισα, Κρήτη" να αντηχούν ολόγυρα στην Τεχνόπολη, η οποία εξερράγη έπειτα σαν μαινόμενο ηφαίστειο μόλις αντίκρισε μπροστά της τον Bloody Hawk. Ο οποίος ζήτησε ακόμα περισσότερη ενέργεια από τον κόσμο, πριν παραδώσει ένα απαράμιλλο δείγμα της ραπ τέχνης του, λέγοντας παρέα με τον Buzz το καινούριο "Εκείνα Τα Μέρη" κι έπειτα το δικό του καινούριο "Μαχαλάς", με το πλήθος να κοχλάζει, δείχνοντας τη λατρεία του.
Κι ακόμα δεν τα είχαμε δει όλα, όπως απέδειξε η συνέχεια. Η οποία έφερε επί σκηνής τον Δημήτρη Κουφουδάκη των Fer De Lance για ένα πυρακτωμένο ντουέτο με τον Buzz στο "Κάμερες" και λίγο μετά τον Anser, που άναψε τη δική του φωτιά με το επιβλητικό του flow, τραγουδώντας το φρέσκο "Όσοι Αγάπησα" παρέα με τον πρωταγωνιστή της βραδιάς, αλλά και το "Ίσως Να Μη Γεράσουμε", με το κοινό να απαντά χοροπηδώντας κι ανάβοντας καπνογόνα.
Ακολούθως ο Buzz περιποιήθηκε το "Scooby" και ύστερα το "Κέντρο Του Κόσμου", με τον κόσμο να στήνει νέο πανηγύρι στη ρίμα "Κρατήσαμε το rap όπως οι Κουβανοί το ρούμι". Ο Περιστεριώτης ράπερ απευθύνθηκε στη συνέχεια στο πλήθος, ρωτώντας "Ποιον σας φέρνω; Πείτε!". Οι περισσότεροι, βέβαια, πίστευαν ότι θα έβλεπαν πια τον Zoro σε εκείνο το σημείο, αφού –ως γνωστόν στους φίλους της σκηνής– όλα ξεκίνησαν με τους δυο τους ως δίδυμο Zoro & Buzz, ακριβώς 10 χρόνια πριν (2013).
Αντ' αυτού, όμως, βγήκε ενώπιόν μας ο Εθισμός, ο οποίος τήρησε έτσι την υπόσχεση που έδωσε στη δική του συναυλία στη Νίκαια, μία εβδομάδα πριν, γενόμενος δεκτός με ιαχές και καινούριο κύμα καπνογόνων, με την πώρωση να βαράει νέα κόκκινα στο άκουσμα του "Face Control". Τόσο κόκκινα, βέβαια, ώστε έγινε πάλι διακοπή για να πάνε κάπου οι πρώτες βοήθειες, με τη ροή να αποκαθίσταται σύντομα, όμως, επιτρέποντας έτσι να παιχτεί και το "Grammy".
Ο κόσμος μπριζώθηκε, φυσικά, ότι με τόσους καλεσμένους, δεν μπορεί, θα ερχόταν και ο Zoro, οπότε άρχισαν να ηχούν χορωδιακές "Zoro Buzz" ιαχές. Αλλά όταν δεν φάνηκε ούτε στο "Όλα Επιστρέφουν", ούτε στον φόρο τιμής προς τον ΔΠΘ –ο Buzz καλούσε το όνομά του, με το κοινό να βροντοφωνάζει "παρών", σε ένα ακόμα στιγμιότυπο που μαρτυρά πόσο επηρέασε το νέο ραπ ο πρόσφατα θανών MC των Ψυχόδραμα 07– πίστεψαν ότι δεν θα συνέβαινε. Και ότι η συναυλία θα τελείωνε με μια εμπρηστική εκτέλεση του "Λεωφόρος Καβάλας", με την Τεχνόπολη να ξανατρελαίνεται ομαδικά.
Αλλά ο Zoro ήταν όντως εκεί. Και δημιούργησε παραλήρημα με το που βγήκε, για μια απαράμιλλη εκτέλεση του "Η Δύναμη Που Δεν Υπολογίζανε" –πιο επιθετική και τσαμπουκαλεμένη από τη στούντιο εκδοχή της.
Η βραδιά, λοιπόν, θα τελείωνε βουτηγμένη στο κοινό Zoro & Buzz παρελθόν, με τραγούδια σαν τα "Whiskey Bar", "Εδώ Σταθερά", "Η Πιο Δύσκολη Χρονιά" και "Το Χρώμα Της Δύσης" να φανερώνουν δύο πράγματα κομβικής σημασίας για το νέο ελληνικό ραπ, που ζει και βασιλεύει: ότι οι Zoro & Buzz γαλούχησαν την εφηβεία μιας φουρνιάς ακροατών που πλέον βρίσκεται στα 25 προς 30· και ότι ο Buzz του Λεωφόρος Καβάλας και του φετινού Street Business μπόρεσε να υπερβεί αυτό το καλλιτεχνικώς άγουρο παρελθόν, γενόμενος ένας από τους πιο ενδιαφέροντες ράπερ που έχει τη δεδομένη στιγμή η Ελλάδα. Τελικά, λοιπόν, μάλλον ήταν αυτός η δύναμη που δεν υπολογίζαμε.