Το Φεστιβάλ της Άνοιξης ξεκίνησε για πρώτη φορά το 2022, ως μια εαρινή γιορτή μουσικής και χορού. Η επιτυχία που γνώρισε του επιτρέπει τώρα να επιστρέψει για δεύτερη χρονιά, με ένα πλούσιο, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα στηριζόμενο στον ίδιο συνδυασμό ηχητικών και κιντικών δρώμενων. Έτσι, για 8 βραδιές του Απρίλη (1-10/4), το Μέγαρο Μουσικής αναμένεται να φιλοξενήσει βραβευμένους καλλιτέχνες και διεθνούς φήμης σύνολα, υποσχόμενο νέες, ξεχωριστές εμπειρίες στο φιλοθεάμον κοινό.
Η έναρξη των φεστιβαλικών εκδηλώσεων θα γίνει το Σάββατο 1/4 στην αίθουσα "Χρήστος Λαμπράκης" του Μεγάρου, με μια βραδιά αφιερωμένη στην πολωνική μουσική κουλτούρα, υποστηριζόμενη από την Πρεσβεία της Πολωνίας στη χώρα μας.
Πρωταγωνιστής της θα είναι ο πιανίστας Rafał Blechacz (Ράφαλ Μπλέχατς), ο οποίος θα συμπράξει με την καταξιωμένη ορχήστρα Sinfonia Varsovia, σε διεύθυνση του Σέρβου μαέστρου Aleksandar Marković. Κάτοχος του λεγόμενου και "Νόμπελ του πιάνου" Gilmore Artist Award, ο Μπλέχατς θεωρείται κορυφαίος σολίστ της γενιάς του σε έργα Φρεντερίκ Σοπέν, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη που θα παίξει το "Κοντέρτο αρ. 2" του συνθέτη για πιάνο και ορχήστρα. Στο πρόγραμμα περιλαμβάνεται και η "Δεύτερη Συμφωνία" του Krzysztof Penderecki, όπως και η εισαγωγή στον "Ελεύθερο Σκοπευτή" του Carl Maria von Weber.
Τη Δευτέρα 3/4 η σκυτάλη περνάει στους βραβευμένους με Grammy (2014) Vox Clamantis από την Εσθονία. Ένα φωνητικό σύνολο ειδικευμένο στο γρηγοριανό μέλος και στην πρώιμη ευρωπαϊκή πολυφωνία, το οποίο θα παραταχθεί στη σκηνή της αίθουσας "Χρήστος Λαμπράκης" με τον Jaan-Eik Tulve ως μαέστρο, την Ene Salumäe στο εκκλησιαστικό όργανο και διάφορους ακόμα σολίστ, που θα παίξουν όμποε, βιολοντσέλο, φαγκότο και βιολί. Όλοι μαζί θα παρουσιάσουν το εξέχον "Passio" του Arvo Pärt (1982), το οποίο βασίζεται στο Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο και θεωρείται ένα από τα πιο συγκλονιστικά έργα θρησκευτικού περιεχομένου της μοντέρνας εποχής.
Η Τρίτη 4/4, κατόπιν, ανήκει στη συνάντηση κορυφής δύο νεαρών βιρτουόζων που υπηρετούν τη μουσική δωματίου. Η Νορβηγίδα βιολονίστα Vilde Frang (Βίλντε Φρανγκ) συμπράττει λοιπόν με τον Βέλγο πιανίστα Denis Kozhukhin (Ντένις Καζούχιν) στην αίθουσα "Δημήτρης Μητρόπουλος", όπου θα παρουσιάσουν έργα Béla Bartόk, Johannes Brahms και Edvard Grieg.
Στη συνέχεια, η Τετάρτη 5/4 έχει μια έκπληξη για το κοινό, αφού οι ιθύνοντες του φεστιβάλ αποφάσισαν, αντί για μία ακόμα συναυλία, να προβάλλουν μια ταινία. Όσοι έρθουν στην αίθουσα "Δημήτρης Μητρόπουλος", λοιπόν, θα δουν το "Janine Jansen: Eρωτευμένη με τον Στραντιβάρι" του Gerald Fox (με ελληνικούς υπέρτιτλους). Ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στην προσπάθεια της Ολλανδής βιολονίστας Τζανίν Γιάνσεν να ηχογραφήσει ένα άλμπουμ με 12 από τα καλύτερα βιολιά του περίφημου κατασκευαστή Αντόνιο Στραντιβάρι, όντας πλαισιωμένη από τον sir Antonio Pappano (πιάνο) και την Chamber Orchestra of Europe, μα έχοντας ελάχιστο χρόνο στη διάθεσή της ώστε να εξοικειωθεί με τα θρυλικά όργανα.
Το φεστιβάλ συνεχίζεται έπειτα την Πέμπτη 6/4 με τους Γάλλους Ensemble Intercontemporain, οι οποίοι έχουν χαιρετιστεί διεθνώς ως ένα από τα πιο καινοτόμα σύνολα σύγχρονης μουσικής των καιρών μας. Πρόκειται βέβαια για το σχήμα που ίδρυσε ο αξέχαστος πρωτοπόρος Pierre Boulez (1976), το οποίο θα εμφανιστεί στην αίθουσα "Δημήτρης Μητρόπουλος" σε διεύθυνση του μαέστρου, πολυοργανίστα, σκηνοθέτη και ηθοποιού Dylan Corley (Ντυλάν Κορλαί), παρουσιάζοντας 4 απαιτητικά έργα: το "A Hug To Die" της Σοφίας Αβραμίδου (2022), το "Entrelacs" του Jan Maresz (1998), το "Jalons" του Ιάννη Ξενάκη (1986) και το συζητημένο "Κοντσέρτο Δωματίου για Δεκατρείς Εκτελεστές" του György Ligeti (1970).
Την Παρασκευή 7/4, πάλι, το Φεστιβάλ της Άνοιξης συντονίζεται με τους διεθνείς εορτασμούς για τα 150 χρόνια από τη γέννηση του Σεργκέι Ραχμάνινοφ, προσκαλώντας στη σκηνή της αίθουσας "Χρήστος Λαμπράκης" τον Ρώσο Nikolay Lugansky. Έναν σολίστ, δηλαδή, που έχει επαινεθεί για την ευαισθησία και τις τεχνικές του δυνάμεις, ο οποίος θα συμπράξει για τη βραδιά με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών προκειμένου να ερμηνεύσει το φημισμένο "Τρίτο Κοντσέρτο για Πιάνο και Ορχήστρα" –το λεγόμενο και "Έβερεστ του πιάνου", λόγω της απαιτητικότητας και των δυσκολιών που παρουσιάζει για τους εκτελεστές. Η βραδιά, ωστόσο, φιλοξενεί και την πρώτη πανελλήνια εκτέλεση της "Ιουλιανής Σουίτας" του Φίλιππου Τσαλαχούρη (έναν φόρο τιμής στη βυζαντινολόγο Ιουλιανή Χρυσοστομίδου), αλλά και τη συμφωνία του Paul Hindemith "Ματθίας ο Ζωγράφος" (1934).
Η αυλαία του φεστιβάλ περιλαμβάνει δύο βραδιές αφιερωμένες στον χορό (Σάββατο 8 & Δευτέρα 10/4), με τον διάσημο Γάλλο χορογράφο Angelin Preljocaj (Ανζελέν Πρελζοκάζ) να προκαλεί/προσκαλεί το ελληνικό κοινό να φανταστεί την κλασική "Λίμνη των Κύκνων" του Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι αλλιώς –με καινούριες ενορχηστρώσεις (και επιπλέον μουσικά μέρη από το στούντιο 79D), με πινελιές προσαρμογής σε ένα πιο μοντέρνο κλίμα όσον αφορά το αμιγώς χορευτικό μέρος και με τη γνώριμη ιστορία να μεταφέρεται στη σύγχρονη κοινωνία. Την παραγωγή και την εκτέλεση της παράστασης αναλαμβάνει το Ballet Preljocaj του Preljocaj, το οποίο δρα από το 1984 και υπόσχεται ότι στη σκηνή της αίθουσας "Αλεξάνδρα Τριάντη" θα δούμε συνολικά 26 χορευτές.