Με μία ανακοίνωση... "κεραυνό εν αιθρία", καθώς δεν είχαν υπάρξει σχετικές ενδείξεις που θα πρόδιδαν μία τόσο σημαντική και καθοριστική επιλογή εκ μέρους της Oppo, η εταιρεία ανακοίνωσε πως σταματά την ανάπτυξη νέων προϊόντων και πως, στην ουσία, εγκαταλείπει οριστικά την αγορά της εικόνας και του ήχου. Τα προϊόντα αυτά περιλαμβάνουν τόσο τα κορυφαία DVD player, Blu-ray player και Ultra HD Blu-ray player που έχει διαθέσει για πάνω από μία δεκαετία συνολικά, όσο και τα φορητά player ήχου, ακουστικά αξιώσεων και ηχητικούς ενισχυτές που προωθούσε τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία διαβεβαιώνει πως οι εγγυήσεις των προϊόντων που έχει πωλήσει συνεχίζουν να ισχύουν, και πως ορισμένα από αυτά θα συνεχίσουν να υποστηρίζονται με αναβαθμίσεις λογισμικού "από καιρό σε καιρό", είναι δύσκολο ωστόσο να φανταστεί κανείς πως αυτό θα ισχύσει πέραν του 2018.
Η Oppo επικαλείται αυξημένα κόστη κατασκευής εξαιτίας απαιτήσεων των προμηθευτών στων οποίων τα υποσυστήματα βασίζεται για τα προϊόντα της, προκειμένου να δικαιολογήσει αυτήν την απόφαση. Είτε, πάντως, αυτός ο λόγος ευσταθεί ή είναι ο μόνος, είτε όχι, η αλήθεια είναι πως το κοινό στο οποίο κατ' εξοχήν απευθύνεται η Oppo - τους καταναλωτές που απαιτούν την απολύτως κορυφαία ποιότητα αναπαραγωγής εικόνας/ήχου και μπορούν να καταβάλλουν υψηλά ποσά γι' αυτήν - συρρικνώνεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια. Στην αναπαραγωγή ταινιών, για παράδειγμα, η Oppo ήταν από τις πρώτες κατασκευάστριες που προσέφερε UHD BD players και η πρώτη που τα κατέστησε συμβατά με το πρότυπο απόδοσης χρώματος Dolby Vision. Όμως το κοινό που μπορεί να εκτιμήσει την ποιότητα εικόνας των δίσκων UHD BD (και να πληρώσει), αριθμητικά ωχριά μπροστά στα δεκάδες εκατομμύρια καταναλωτών που δηλώνουν ικανοποιημένοι με την ποιότητα εικόνας 4Κ των Netflix και Amazon Video. Η επιλογή της Oppo, με άλλα λόγια, από ορισμένες απόψεις δυστυχώς ήταν θέμα χρόνου να γίνει.
Στην Ελλάδα ομολογουμένως το κοινό δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα καθώς η Oppo αφενός είχε αναιμική έως ανύπαρκτη εκπροσώπευση και υποστήριξη, αφετέρου λόγω του αυξημένου κόστους όλων των προϊόντων της πολύ, πολύ συγκεκριμένο target group. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ωστόσο, δεν είναι υπερβολή να πει κανείς πως η κατηγορία των δισκοπαικτικών στερείται τον κορυφαίο της κατασκευαστή: δεν ήταν τόσο η διαφορά στην ποιότητα απόδοσης εικόνας και ήχου ανάμεσα στα player της Oppo και τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού αυτή που διαχώριζε τα πρώτα και σε έναν βαθμό δικαιολογούσε το κόστος τους (που υπήρχε όντως τέτοια), αλλά η διαφορά στην συμβατότητα με δύσκολους τύπους αρχείων πολυμέσων και την λειτουργικότητα της διαχείρισής τους. Τα player των Sony, Panasonic, LG και Samsung που παραμένουν στην αγορά κινούνται σε πολύ κατώτερο επίπεδο ικανοτήτων συνολικά. Ας ελπίσουμε πως η τεχνογνωσία της Oppo δεν θα χαθεί και πως με κάποιον τρόπο θα εμφανιστεί σε νέα προϊόντα κάποια στιγμή στο μέλλον.