Όπως φαίνεται μπορεί η τεχνολογία προβολής OLED να βρίσκεται σε αδιέξοδο από πλευράς τεχνολογικής εξέλιξης, όμως θα συνεχίσει ν' αποτελεί την κορυφαία επιλογή από πλευράς ποιότητας απεικόνισης και το 2020, αν κρίνουμε από το... πόσοι κατασκευαστές τελικά θα την αξιοποιήσουν το λιγότερο για δύο ή τρία χρόνια ακόμη. Έτσι μετά από την ίδια την (μοναδική) κατασκευάστρια των οθονών OLED, την LG, καθώς και τις ήδη συνεργάτιδές της που χρησιμοποιούν τις οθόνες αυτές σε δικά τους μοντέλα τηλεοράσεων - τις Sony, Philips και Panasonic - φέτος προστίθενται και δύο ακόμη κατασκευαστές στην λίστα αυτή: η αμερικανική Vizio, που επέδειξε μοντέλα τέτοια στην πρόσφατη έκθεση CES 2020, και εσχάτως η ιαπωνική... Sharp!
Πράγματι: η ιστορική κατασκευάστρια οθονών LCD και LED/LCD (που συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες της συγκεκριμένς κατηγορίας στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης) ανακοίνωσε πως σε λίγους μήνες θα ξεκινήσει την πώληση δικών της τηλεοράσεων με οθόνες OLED, διαγωνίου 55/65 ιντσών και ανάλυσης 4Κ. O λόγος για τον οποίο θα κάνει κάτι τέτοιο για πρώτη φορά είναι η μεγάλη πτώση στα μερίδια που είχε κατακτήσει στην αγορά: η Sharp δεν συγκαταλέγεται πλέον στην πρώτη τριάδα των δημοφιλέστερων κατασκευαστών στην Ιαπωνία και τα ποσοστά της στις άλλες ασιατικές χώρες έχουν μειωθεί επίσης θεαματικά.
Εταιρείες ερευνών, όπως η γνωστή IHS Markit, αποδίδουν αυτήν την "στροφή" της Sharp (και) στην εμπορική αποτυχία των μοντέλων τηλεοράσεων 8Κ στην Ιαπωνία το 2019 όχι μόνο από τα μοντέλα της συγκεκριμένης κατασκευάστριας, αλλά και όλων των άλλων κατασκευαστών που διέθεσαν αντίστοιχες προτάσεις στην Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Αυτό, δε, παρ' ότι η Ιαπωνία βρίσκεται μπροστά σε σχέση με οποιαδήποτε χώρα όσον αφορά στην προσφορά περιεχομένου 8Κ: το ειδικό κανάλι 8Κ του κρατικού NHK εκπέμπει εκεί εδώ και 14 μήνες, ενώ οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Tokyo το καλοκαίρι θα είναι το πρώτο μεγάλο αθλητικό γεγονός που θα μεταδοθεί εξ ολοκλήρου σε ανάλυση 8Κ στο κοινό. Παρ' όλα αυτά το καταναλωτικό κοινό της Ιαπωνίας δεν έδειξε να... συγκινείται από τα νέα αυτά μοντέλα τηλεοράσεων.
Η IHS Markit, πάντως, στην πιο πρόσφατη αναφορά της υποστηρίζει πως αυτό δεν είναι ίδιον της ιαπωνικής αγοράς μόνο: η ίδια εταιρεία ερευνών έχει περιορίσει τις εκτιμήσεις της για τις πωλήσεις τηλεοράσεων 8Κ σε 630.000 παγκοσμίως για το 2020 (από τα 2.000.000 που ήταν αρχικά), ενώ και για το 2019 που ολοκληρώθηκε θεωρεί πως οι πωλήσεις αυτές περιορίστηκαν σε λιγότερες από 150.000 παγκοσμίως (ενώ η εκτίμησή της η αρχική ήθελε σχεδόν 450.000 τέτοιες πωληθείσες τηλεοράσεις ως τον Δεκέμβριο). Αυτός είναι πιθανότατα και ο λόγος για τον οποίο η Sharp, που δεν είχε διαθέσει τις τηλεοράσεις της 8Κ σε Αμερική ή Ευρώπη το 2019, αναμένεται να μην το κάνει ούτε μέσα στο 2020. Την ίδια στάση αναμονής για τις τηλεοράσεις 8Κ - έχουν επιδείξει πειραματικά μοντέλα μα δεν έχουν σκοπό να τα προωθήσουν σε γραμμές κατασκευής - τηρούν ήδη οι Philips, Panasonic και Vizio.