Το μόνο όπλο εναντίον του iPad; H τιμή.

Απόδειξη; Το καταδικασμένο αλλά... hot, TouchPad!

Οπαδοί της Apple, ψυχραιμία. Ναι, ναι, ξέρουμε πως τη στιγμή που διαβάσατε τον τίτλο του άρθρου το χέρι σας πήγε κατευθείαν στο mouse και ο pointer στο OS-X Mail, για να στείλετε ένα ακόμη μήνυμα διαμαρτυρίας ή ένα ακόμη διαφωτιστικό για κάτι που εσείς αντιλαμβάνεστε κι όλος ο άλλος κόσμος όχι. Ψυχραιμία, ωστόσο, καθώς το άρθρο δεν "βάλλει εναντίον του iPad": θα μπορούσε να είναι οποιοδήποτε άλλο προϊόν. Ας υποθέσουμε έστω για λίγο - κι ας ισχύει πρακτικά - πως υπάρχουν πολλές εκατοντάδες χιλιάδες, αν όχι εκατομμύρια, άνθρωποι εκεί έξω που θα ενδιαφέρονταν να αποκτήσουν το hot τεχνολογικό προϊόν του 2011, ένα tablet, χωρίς το λογότυπο του "μήλου". Τί θα τους παρακινούσε περισσότερο από κάθε τί να διαλέξουν άλλη πρόταση, άλλου κατασκευαστή, παρά το γεγονός ότι το iPad 2 είναι όντως το καλύτερο tablet της αγοράς;

Η απάντηση είναι μόνο μία και αποδείχθηκε έμπρακτα το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε: η τιμή πώλησης. Πιο πολύ απ' ο,τιδήποτε.

Μικρή περίληψη των τελευταίων τριών ημερών: η Hewlett Packard την Παρασκευή τα ξημερώματα ανακοινώνει πως αναστέλλει τη λειτουργία των τμημάτων της που κατασκευάζουν συσκευές βασισμένες στο WebOS της Palm. Την επόμενη μέρα το πρωί ανακοινώνει πως μειώνει θεαματικά την τιμή του TouchPad, του πρώτου και τελευταίου tablet βασισμένου στο WebOS, στην σχεδόν εξευτελιστική τιμή των $99 (!!!) για το βασικό μοντέλο των 16 GB. Το Internet παίρνει φωτιά, οι καταναλωτές μαθαίνουν για την ουσιαστική... εκποίηση των tablet αυτών μέσα σε λίγα λεπτά και... τί άλλο; Φυσικά, χαμός! Το ηλεκτρονικό κατάστημα της HP "γονατίζει" από την αυξημένη κίνηση, μεγάλες ουρές ανθρώπων εμφανίζονται στα καταστήματα Best Buy και το ηλεκτρονικό κατάστημα της ίδιας αλυσίδας εξαντλεί το απόθεμά του σε λιγότερο από 24 ώρες. Το "σαφάρι" για τα τελευταία TouchPad στις ΗΠΑ συνεχίζεται την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές.

Εδώ πρέπει να σημειώσουμε για τί ακριβώς μιλάμε: για ένα tablet που δεν απέσπασε καλές κριτικές όταν κυκλοφόρησε και που - στα $499 - εμπορικά πήγε τόσο άσχημα, ώστε να δώσει "τη χαριστική βολή" σε ένα ολόκληρο τμήμα μιας μεγάλης πολυεθνικής. Μιλάμε για ένα iPad wannabe που, σύμφωνα με τις δοκιμές που τού έγιναν, τα καταφέρνει ΟΚ στην καλύτερη περίπτωση, καθόλου καλά στη χειρότερη ακόμη και στα απλά - Web browsing, mail, Twitter, Facebook - επειδή το hardware της συσκευής δεν συνεργάζεται σωστά με το (κατά τα άλλα ενδιαφέρον) λειτουργικό. Μιλάμε για ένα προϊόν για το οποίο δεν πρόκειται να κυκλοφορήσουν πια άλλες εφαρμογές και για το οποίο η ίδια η HP είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν θα διαθέσει ενημερώσεις λειτουργικού ή θα προσφέρει υποστήριξη. Με άλλα λόγια, για ένα προϊόν που όχι απλώς "πλέει στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα", αλλά ένα προϊόν που είναι καταδικασμένο σε παροπλισμό τη στιγμή που αγοράζεται.

Κι όμως. Χαμός! Κάποιοι καταναλωτές, οι "μέσα στα πράγματα", ήξεραν πως η ανεξάρτητη κοινότητα των προγραμματιστών ανά τον κόσμο σχεδιάζει ήδη να "μεταφέρει" στο TouchPad το Android. Γι' αυτούς (με την προϋπόθεση ότι αυτό θα συμβεί) ήταν όντως "κελεπούρι". Κάποιοι άλλοι καταναλωτές ίσως... μπέρδεψαν το όνομα "TouchPad" με το όνομα "iPad" και το αγόρασαν νομίζοντας ότι το tablet της Apple έπεσε ξαφνικά ή "μαγικά" στα $99. Οι πιο πολλοί όμως, θεωρούμε, απλά έκριναν πως ακόμη και για το όχι ακριβώς μικρό του βάρος, το όχι ακριβώς θελκτικό design, τις όχι ακριβώς κορυφαίες επιδόσεις του TouchPad, τα $99 είναι ένα ποσό που επιτρέπει συμβιβασμούς και παραδοχές. Γιατί είναι (πώς να το θέσουμε;) ένα ποσό λογικό. Προσιτό. Σωστό στα μάτια τους.

Κι εκεί κρύβεται, εν τέλει, το μόνο "όπλο" οποιουδήποτε αντιπάλου του iPad 2. Όπως θα έπρεπε να είχαν καιρό τώρα διαπιστώσει οι κατασκευαστές tablet βασισμένων στο Android, απλώς δεν έχει νόημα να προσπαθείς να συναγωνιστείς τον κυρίαρχο της αγοράς ζητώντας τα ίδια χρήματα μ' αυτόν. Το iPad 2 έχει το brand, το design, την ποιότητα κατασκευής αλλά - σαφώς περισσότερο σημαντικό - έχει το ωριμότερο λειτουργικό και τη μεγαλύτερη γκάμα εφαρμογών. Έχει όλα όσα "μετρούν" πιο πολύ, κι ας θέτει τους δικούς του περιορισμούς. Αν θέλεις να αποσπάσεις από τον κυρίαρχο μερίδιο αγοράς, δεν ζητάς τα ίδια χρήματα με αυτόν. Ζητάς λιγότερα. Πολύ. Ειδάλλως θα σημειώσεις μεν πωλήσεις σε ένα ποσοστό του κοινού που δεν μπορεί να ζήσει μ' εκείνους τους περιορισμούς, αλλά δεν θα είναι πωλήσεις μαζικές αυτές. Γι' αυτό και φημολογείται πως το tablet του Amazon θα κοστίζει $99, γι' αυτό και όλοι περιμένουν να δουν πόσο θα τιμολογήσει η ZTE - μαέστρος στα φθηνά μα καλά κινητά - το 10ιντσο tablet της, γι' αυτό και περιμένουν από τις Asus και HTC να πιέσουν τις τιμές τους προς τα κάτω. Γιατί εν τέλει το κόστος είναι το πιο μεγάλο κίνητρο. Απόδειξη; Το... καταδικασμένο TouchPad!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ