Tomb Raider and the Guardian of Light

Αλλιώτικο, super!

Στα προαναφερθέντα - πολλά εκ των οποίων φυσικά θα θυμίσουν σε φίλους ή φίλες του Αθηνόραμα Digital άλλους ονομαστούς τίτλους δράσης από την πορεία του gaming στη δεκαετία του '90 - έρχεται να προστεθεί κάτι ακόμη. Πρόκειται για ένα σύστημα "στατιστικών" που παροτρύνει τον παίκτη να προσέχει ακόμη και την παραμικρή λεπτομέρεια στην κάθε τοποθεσία: συγκεκριμένα ένας μηχανισμός διαμαντιών, τα οποία ο παίκτης μπορεί να προσαρμόσει σε μία σειρά από ειδικές "θέσεις" και να βελτιώσει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της Lara, όπως την αντοχή στα χτυπήματα των αντιπάλων, την ενίσχυση του οπλισμού της και άλλα παρεμφερή. Το σύστημα αυτό προφανώς παίζει ρόλο γιατί, χωρίς τις βελτιώσεις αυτές, ο τίτλος γίνεται σημαντικά δυσκολότερος.

Η πιο σημαντική προσθήκη όμως που φέρνει το The Guardian of the Light στη σειρά των Tomb Raider, και μάλιστα για πρώτη φορά, είναι αυτή του συνεργατικού παιχνιδιού με δεύτερο παίκτη. Αυτό γίνεται είτε και με τους δύο παίκτες μπροστά στο ίδιο σύστημα, είτε μέσω Internet, και για το σκοπό αυτό αξιοποιείται ένας νέος χαρακτήρας, ο Totec. Είναι ο φύλακας του αρχαίου αντικειμένου και μπορεί να περάσει στον έλεγχο του δεύτερου παίκτη ώστε να βοηθήσει τη Lara τόσο στην αντιμετώπιση των εχθρών, όσο και στην επίλυση των γρίφων. Αν ο παίκτης θέλει να παίξει μόνος και όχι απαραίτητα με κάποιον άλλο παρέα, τον Totec αναλαμβάνουν να κατευθύνουν οι ρουτίνες τεχνητής νοημοσύνης του τίτλου. Ο τρόπος μάλιστα με τον οποίο το The Guardian of Light προσαρμόζει τους γρίφους αν ο πρωταγωνιστής είναι μόνος του ή έχει βοήθεια είναι εξαιρετικός.

Ο τεχνικός τομέας του τίτλου κινείται - παρά την φαινομενική απλοϊκότητά του - σε πολύ υψηλά επίπεδα. Οι τοποθεσίες είναι μεν μικρότερης κλίμακας, δεν υπολείπονται όμως ούτε όγκου οπτικής πληροφορίας ούτε λεπτομερειών στο σχεδιασμό. Οι εκρήξεις και οι πυροβολισμοί αποδίδονται με υπέροχα, κάτι που συμβαίνει και με όλα τα φυσικά στοιχεία, όπως π.χ. τα ποτάμια που πρέπει να διασχίσει ο παίκτες σε ορισμένες περιπτώσεις. Ο ήχος είναι λιτός, συνοδεύει όμως άριστα τη δράση χωρίς να κουράζει και χωρίς να προσδίδει ένταση... χωρίς να υπάρχει λόγος. Η κίνηση των χαρακτήρων είναι, δε, πάρα πολύ καλή, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πόσα περιθώρια για κάτι τέτοιο υπάρχουν από την οπτική που προσφέρει η ισομετρική κάμερα.

Συνολικά, το The Guardian of Light εκπλήσσει ευχάριστα. Δεν έχουμε να κάνουμε με ένα... καθαρόαιμο νέο Tomb Raider, ναι, αλλά αυτό αποδεικνύεται θετικότατο από τη στιγμή που ο τίτλος έχει το δικό του χαρακτήρα. Η παραγωγή καταφέρνει να συνδυάσει τον διαφορετικό τρόπο παιχνιδιού με όλα τα στοιχεία που έκαναν γνωστή τη σειρά και μηχανισμούς που έχει αγαπήσει το κοινό τα τελευταία χρόνια. Αν και παράτολμη ως εγχείρημα, η δημιουργία της Crystal Dynamics είναι εξαιρετική, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι κοστίζει μόλις €12.99, τόσο επειδή διατίθεται μόνο μέσω Internet - PlayStation Network, Xbox Live, Steam - όσο και επειδή δεν θα χρειαστεί κανείς πιθανώς πάνω από 8-9 ώρες για να το ολοκληρώσει. Είναι όμως ώρες ποιοτικές, που μπορεί κανείς να απολαύσει μόνος ή με παρέα. Χρειάζεται να πούμε περισσότερα; Ελπίζουμε όχι!

Βαθμολογία: 8 αστεράκια

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ