Το PS4, το Xbox One και οι... σκληροί δίσκοι

Το ίδιο πρόβλημα, διαφορετικές προσεγγίσεις. Ποιά θα προτιμούσαμε;

Η προσέγγιση της Microsoft έχει τα δικά της υπέρ και κατά. Από τη μία πλευρά, αποφεύγει τη διαδικασία των backup και restore του PS3/PS4: ο αποθηκευτικός χώρος επεκτείνεται με τους εξωτερικούς σκληρούς δίσκους, δεν αντικαθίσταται ένας σκληρός δίσκος με κάποιον άλλο. Επίσης, με εξωτερικό σκληρό δίσκο USB 3.0 και χρήση της θύρας USB 3.0, η μεταφορά δεδομένων θα μπορούσε να είναι (θεωρητικά τουλάχιστον) κατά τι ταχύτερη απ' ότι μέσω SATA II - αν και παραμένει το πρόβλημα μιας π.χ. κατά λάθος αποσύνδεσης του καλωδίου, που θα μπορούσε να επιφέρει απώλεια δεδομένων. Η ποικιλία, μάλιστα, σε επιλογές εξωτερικών σκληρών δίσκων για Xbox One που έχει ο καταναλωτής είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη για εσωτερικούς δίσκους του PS4, τόσο σε χωρητικότητες όσο και σε κατασκευαστές.

Η προσέγγιση των εξωτερικών σκληρών δίσκων "αφήνει ανοιχτό" το σενάριο χρήσης πολλαπλών τέτοιων δίσκων σε βάθος χρόνου. Ο παίκτης θα μπορούσε να ξεκινήσει με έναν μικρής χωρητικότητας, να προσθέσει έναν ακόμη μεγαλύτερο όταν ο πρώτος γεμίσει κλπ. Έτσι δεν χρειάζεται να επενδύσει κανείς σε έναν μεγάλο εξωτερικό σκληρό δίσκο εξ αρχής για να είναι εξασφαλισμένος. Δεν γνωρίζουμε επακριβώς ακόμη πώς θα οριοθετήσει η Microsoft το σύστημα της εγκατάστασης games σε εξωτερικούς δίσκους, αλλά θεωρητικά δεν θα χρειαζόταν να έχει ο χρήστης συνδεδεμένο στο Xbox One κάθε δίσκο όπου έχουν εγκατασταθεί games, προκειμένου να παίξει π.χ. κάποιο από τα τελευταία - μόνο αυτόν όπου το συγκεκριμένο έχει αποθηκευτεί.

Όμως... κακά τα ψέματα: η χρήση των εξωτερικών σκληρών δίσκων είναι κάπως "άκομψη" ως λύση συνολικά, καθώς υποχρεώνει τον χρήστη να έχει συνδεδεμένα πράγματα γύρω από το Xbox One (τα οποία έχουν και δική τους τροφοδοσία συνήθως), δημιουργώντας το γνωστό ακαλαίσθητο θέαμα των καλωδίων. Συν τοις άλλοις, σε βάθος χρόνου θα προέκυπτε και το ζήτημα του... σε ποιό σκληρό δίσκο βρίσκεται ποιό video game για να παίξει κανείς - και θα καταλήγαμε να τα γράφουμε σε ετικέτες πάνω τους, όπως κάναμε κάποτε με τις δισκέτες. Κωμική σκέψη ακόμη και ως θέαμα, ναι, αλλά με 40GB-50GB ανά τίτλο, μερικές δεκάδες games θα δημιουργούσαν και τέτοιο ζήτημα!

Όπως υποθέτουμε ότι κάθε φίλος ή φίλη του Αθηνόραμα Digital καταλαβαίνει, ούτε η μία προσέγγιση ούτε η άλλη λύνουν... ιδανικά το πρόβλημα της αποθήκευσης των games επόμενης γενιάς στα PS4 και Xbox One - "ιδανικά" με την έννοια του "χωρίς καμία επιπλοκή". Σε πρώτη φάση το PS4 φαίνεται να έχει ένα πλεονέκτημα, αν μη τί άλλο επειδή η δική του προσέγγιση είναι διαθέσιμη από την αρχή, ενώ του Xbox One όχι. Όμως σε βάθος χρόνου κανείς δεν μπορεί, με τα παρόντα δεδομένα τουλάχιστον, να προδιαγράψει ποιά από τις δύο θα αποδειχθεί δημοφιλέστερη. Ίσως... του χρόνου τέτοιο καιρό, με τις βιβλιοθήκες τίτλων και των δύο συστημάτων εκτενείς και 10 μήνες συνεχούς χρήσης και των δύο, να έχουμε σαφή εικόνα. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ