Το PS4, το Xbox One και οι... σκληροί δίσκοι

Το ίδιο πρόβλημα, διαφορετικές προσεγγίσεις. Ποιά θα προτιμούσαμε;

Καθώς τα PlayStation4 και Xbox One έχουν μπει πλέον στην τελική ευθεία για την κυκλοφορία τους στις ΗΠΑ και αμέσως μετά στην Ευρώπη (στην Ελλάδα θα αργήσουν ακόμη για κάποιους μήνες να συγκρουστούν επίσημα), είναι πρακτικά αναπόφευκτη η αντιπαραβολή όλων ανεξαιρέτως των όσων προσφέρουν ή δεν προσφέρουν στο επίδοξο κοινό τους. Υπάρχει ωστόσο ένα χαρακτηριστικό και των δύο που δεν θα επηρεαστεί από μελλοντικές αναβαθμίσεις στο λειτουργικό τους: είναι η διαχείριση του αποθηκευτικού χώρου που θα προσφέρουν με σκληρούς δίσκους. Κι αυτό γιατί οι Sony και Microsoft έχουν εντελώς διαφορετική φιλοσοφία - και άρα προσέγγιση - στο συγκεκριμένο.

Για ποιούς λόγους είναι σημαντικό το θέμα του αποθηκευτικού χώρου στα PS4 και Xbox One; Το έχουμε ως προβληματισμό θέσει και μετά την επιβεβαίωση του δίσκου 500 GB για τα δύο συστήματα, και σε ξεχωριστό άρθρο αναλυτικά αργότερα. Όμως επιγραμματικά η κατάσταση είναι η εξής: τόσο το σύστημα της Sony όσο και αυτό της Microsoft έχουν θέσει ως υποχρεωτικό μηχανισμό λειτουργίας των games τους την εγκατάσταση των τελευταίων σε σκληρό δίσκο. Το έχουν κάνει τόσο για λόγους επιδόσεων (η ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων από σκληρό δίσκο είναι κατα πολύ υψηλότερη από αυτήν που επιτυγχάνει ένα Blu-ray drive), όσο και για λόγους ασφαλείας, αφού προφανώς τα εγκατεστημένα games επικοινωνούν με τους κεντρικούς servers των δύο εταιρειών, ταυτοποιείται ο νόμιμος χαρακτήρας τους και συνδέονται άρρηκτα με το εκάστοτε προφίλ στο PSN ή το Xbox Live.

Το πρόβλημα είναι πως τα games των PS4 και Xbox One, λόγω του υψηλής ανάλυσης υλικού, του πολυκάναλου ήχου κλπ. ανέρχονται σε μεγέθη αρχείου πολλαπλάσια των PS3 και Xbox 360. Το Call of Duty Ghosts απαιτεί 49 GB αποθηκευτικού χώρου στα νέα συστήματα, το Killzone Shadowfall στο PS4 45 GB, το Battlefield 4 38 GB και... πάει λέγοντας. Τα νέα PlayStation και Xbox φέρουν ενσωματωμένους σκληρούς δίσκους των 500 GB έκαστο, κάτι που σημαίνει ότι πρακτικά...9-10 games θα μπορούν να φιλοξενήσουν σε κάθε δεδομένη στιγμή, καθώς το λειτουργικό των συσκευών σίγουρα θα χρειάζεται και αυτό κάποιο χώρο. Και ακόμη δεν έχουμε αναφέρει τίποτε για διορθωτικές αναβαθμίσεις, extra υλικό (DLC), μικρότερα games από τα PS Store και Xbox Live Marketplace κλπ.

Και οι δύο εταιρείες έχουν συνειδητοποιήσει το μέγεθος του προβλήματος και έχουν να προτείνουν λύσεις. Η Sony θα ακολουθήσει την προσέγγιση που είχε υιοθετήσει και στο PS3: ο σκληρός δίσκος του PS4, τοποθετημένος σε ειδική θήκη κάτω από το περίβλημα της συσκευής, είναι αποσπώμενος και αντικαταστάσιμος με τη συντριπτική πλειοψηφία των τυπικών σκληρών δίσκων 2.5 για laptop PC. Η Microsoft, από την άλλη, ολοφάνερα δεν... ενθουσιάζεται ακριβώς με την ιδέα ενός καταναλωτή που απλώς αφαιρεί από το περίβλημα του Xbox One το κάλυμμα, υπογραμμίζοντας πως ο εσωτερικός σκληρός δίσκος δεν είναι ούτε αποσπώμενος ούτε αντικαταστάσιμος. Αντιθέτως, η αμερικανική εταιρεία θα δώσει - όχι από την πρώτη μέρα, αλλά σχετικά σύντομα - τη δυνατότητα εγκατάστασης games και σε εξωτερικούς σκληρούς δίσκους.

Ποιός τρόπος, λοιπόν, από τους δύο είναι ο καλύτερος για τους gamers;

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ