Μέσα στην εβδομάδα που ολοκληρώνεται είχαμε την κυκλοφορία ενός αριθμού από ενδιαφέροντα games που ποικίλλουν από το Subnautica: Below Zero μέχρι το Mass Effect: Legendary Edition - αλλά η διάθεση του Days Gone σε PC έχει ιδιαίτερη σημασία για τον κόσμο της ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας συνολικά. H κυκλοφορία αυτή όχι μόνο παγιώνει πλέον το σχέδιο της Sony να φέρει πολλούς από τους διάσημους τίτλους της για PlayStation σε μία νέα αγορά, αλλά είναι και περισσότερο προσεγμένη από την πρώτη της τέτοια κυκλοφορία, αυτή του Horizon: Zero Dawn πέρσι τον Αύγουστο. Το Days Gone αυτήν την στιγμή φιλοξενείται με βαθμολογία 78/100 στο Metacritic όσον αφορά τις αξιολογήσεις κριτικών αλλά και με βαθμολογία 9/10 από τις αξιολογήσεις κοινού, κάτι που σημαίνει πως οι ίδιοι οι PC gamers είναι άκρως ικανοποιημένοι με αυτό (σε αντίθεση με το Horizon το οποίο βρίσκεται ακόμη στο 6.2/10 σχεδόν έναν χρόνο μετά την διάθεσή του παρά το σκορ του 84/100 από τους κριτικούς). Από κάθε άποψη, λοιπόν, η εμπορική πρεμιέρα του Days Gone για PC δείχνει επιτυχημένη.
Η γενική αίσθηση όσον αφορά αυτήν την στρατηγική επιλογή της Sony να φέρει πολλά από τα "μεγάλα ονομάτά" της απότο PlayStation στους προσωπικούς υπολογιστές, ωστόσο, είναι αυτή του δισταγμού ή έστω της εξαιρετικά μεγάλης προσοχής. Η εταιρεία δεν προώθησε διαφημιστικά καθόλου αυτήν την έκδοση του Days Gone (είχε κάνει το ίδιο και με το Horizon: Zero Dawn), δεν αφιέρωσε τους πόρους ανάπτυξης που χρειάζονταν ώστε να φέρει την μεταφορά του αρχικού τίτλου στην τεχνολογική αιχμή των PC games (ο τίτλος δεν υποστηρίζει τεχνικές όπως οι DLSS και raytracing) ενώ, ας... είμαστε ειλικρινείς, το Days Gone δεν είναι ο τίτλος που εξ αρχής θα προτιμούσαν οι PC gamers ανάμεσα στα άλλα αριστουργήματα της Sony για μεταφορά στους Η/Υ τους, αν είχαν την σχετική δυνατότητα επιλογής. Τί συμβαίνει, λοιπόν;
Αυτή είναι μία ερώτηση που μόνο ο Jim Ryan, ο επικεφαλής της Sony Interactive Entertainment, μπορεί να απαντήσει ξεκάθαρα - όμως, ενδεικτικά ίσως, σε κάθε του συνέντευξη μέσα στο τρέχον έτος το μόνο που προσέφερε ως πληροφόρηση ήταν μία απροσδιόριστη πως θα δούμε περισσότερες μεταφορές σε PC "τίτλων του PlayStation που κυκλοφόρησαν στο δεύτερο μισό της διαδρομής του PS4". Από αυτά μπορεί κάλλιστα να αποκομίσει κανείς την εντύπωση πως η Sony δεν έχει ακόμη προχωρήσει σε πλήρη δέσμευση όσον αφορά στην κυκλοφορία των υπερπολύτιμων αποκλειστικών παραγωγών της στους προσωπικούς υπολογιστές. Ίσως ακόμη και να μην το επιθυμεί να δείξει αποφασισμένη, καθώς τα... fanboys του PlayStation εξέφρασαν στο παρελθόν απογοήτευση ή και θυμό για το ενδεχόμενο οι αγαπημένες τους σειρές games να παίζονται πια και από άλλους gamers εκτός από τους ίδιους.
Στην πραγματικότητα, ωστόσο, ακριβώς αυτό πρέπει να κάνει η Sony: να δείξει και να αποδείξει δέσμευση. Πρέπει να ανακοινώσει περισσότερες εκδόσεις για PC των πλέον επιτυχημένων της games, πρέπει να κάνει την καλύτερη δυνατή μεταφορά τους σε τεχνικό επίπεδο και πρέπει να τις προωθήσει ως τις κορυφαίες, ξεχωριστές παραγωγές που δικαιούνται να χαρακτηρίζονται. Ναι, και όλες τις "ιερές αγελάδες": τα Gran Turismo, God of War, The Last of Us, Ghost of Tsushima, τα Spider-man. Ακόμη και μικρότερους, αλλά σαφώς ασυνήθιστους για τον κόσμο των PC, τίτλους όπως τα Dreams ή Concrete Genie. Αυτές είναι όλες παραγωγές που πανελάχιστα αντίστοιχα έχουν στον χώρο των Η/Υ και το Days Gone είναι απόδειξη του γεγονότος ότι οι ποιοτικές μεταφορές είναι εφικτές. Οι προσδοκίες θα είναι αντίστοιχα υψηλές, ναι, αλλά η Sony διαθέτει τους απαραίτητους πόρους για να ανταποκριθεί σε αυτές.
Τα ημίμετρα δεν είναι ποτέ η καλύτερη προσέγγιση στα πράγματα (και στέλνουν συχνά το λάθος μήνυμα). Αν η Sony εννοεί να επεκτείνει το κοινό των δημοφιλέστερων "μεγάλων ονομάτων" στα games της, πρέπει να το κάνει αποφασιστικά και με όλα τα όπλα που διαθέτει. Ναι, μπορεί να κρατήσει τις νεότερες και καλύτερες παραγωγές της αποκλειστικές στα PlayStation αρχικά - δεν περιμένει κανείς κάτι διαφορετικό. Αλλά ο,τιδήποτε άλλο μπορεί να μεταβεί στα PC χωρίς "δεύτερες σκέψεις" και, σε βάθος χρόνου, κάθε μεγάλη παραγωγή της άξια προώθησης.
Τα... fanboys του PlayStation θα κρατήσουν έτσι την αίσθηση της προνομιακής μεταχείρισης που δείχνουν να χρειάζονται, οι PC gamers θα αποκτήσουν πρόσβαση σε μερικά από τα κορυφαία games της αγοράς και η Sony θα μεγιστοποιήσει τα έσοδά της από τα ίδια (περίπου) κόστη ανάπτυξης, "χτίζοντας" παράλληλα το ευρύτερο δυνατό κοινό στο οποίο μπορεί μελλοντικά ν' απευθύνεται. Είναι μία εξέλιξη που έχει νόημα για όλους και, μακροπρόθεσμα, θ' αποδειχθεί και πρακτικά. Όχι, λοιπόν, ημίμετρα!