Steam, με πάνω από 65 εκατομμύρια χρήστες

Θεαματική άνοδος, ανατροπή... μύθων από τη Valve

Είναι γνωστή σε όλους πλέον η... "τσίχλα" που αναμασά σημαντικό τμήμα των τεχνολογικών μέσων ενημέρωσης τα τελευταία χρόνια όσον αφορά στα PC και τα games, ειδικά μάλιστα μετά την έλευση και άνοδο των smartphones και των tablets: "το PC gaming θα πεθάνει/πεθαίνει/έχει πεθάνει και δεν το ξέρει", με διάφορες παραλλαγές αλλά πανομοιότυπα κάθε φορά επιχειρήματα. Είναι ουκ ολίγες οι περιπτώσεις στις οποίες έχουμε εξηγήσει για ποιούς λόγους κάτι τέτοιο στην πραγματικότητα δεν ισχύει, προτιμούμε ωστόσο αυτή τη φορά να μιλήσουν... οι αριθμοί από μόνοι τους και μία από τις πλέον αξιοσέβαστες εταιρείες παγκοσμίως, η Valve, για λογαριασμό μας.

Ο σημαντικός αριθμός είναι ένας: περισσότερα από 65 εκατομμύρια χρήστες. Τόσοι είναι, σύμφωνα με τη Valve, οι άνθρωποι που αξιοποιούν την Steam, το Δικτυακό κατάστημα PC games της αμερικανικής εταιρείας που φέτος συμπληρώνει 10 χρόνια λειτουργίας. Ο αριθμός είναι εντυπωσιακός ούτως ή άλλως. Eπιδέχεται όμως και άμεσης σύγκρισης με τα 48 εκατομμύρια εγγεγραμμένων χρηστών του Xbox Live της Microsoft (δωρεάν και επί πληρωμή μαζί), αλλά και με τα 110 εκατομμύρια εγγεγραμμένων χρηστών του PlayStation Network (κυρίως δωρεάν), ακριβώς επειδή είναι πολύ πιθανό το ενεργό ποσοστό των χρηστών της Steam να είναι περισσότερο "δραστήριο", εμπορικά και συμμετοχικά, από αυτό των Live και PSN. Η Valve δεν ορίζει - όπως και οι Microsoft και Sony - πόσα από αυτά τα 65 εκατομμύρια χρηστών είναι ενεργά σε τακτική βάση, αναφέρει ωστόσο πως μόνο το τελευταίο 12μηνο οι ενεργοί χρήστες αυξήθηκαν κατά 30%. Το άλμα είναι τόσο εντυπωσιακό όσο και η συνδρομητική βάση της Steam αυτή καθ' αυτή, κατά μία έννοια.

Στην επιτυχία της Steam είναι απόλυτα βέβαιο ότι δεν συνεισέφερε μόνο η μεγάλη ποικιλία από PC games - άνω των 3000 όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές - που προσφέρονται, αλλά και οι εκπληκτικές μαζικές εκπτώσεις που γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και συγκεκριμένες περιόδους κάθε χρόνο. Το γεγονός ότι ένας αριθμός από PC games απαιτεί πλέον τη σύνδεση με την Steam για επικύρωση αυθεντικού αντιτύπου (ειδικά μετά από την αποτυχία της υπηρεσίας Games for Windows...), καθώς και το ευκολίες όπως η προμεταφορά games στο PC του χρήστη πριν την επίσημη κυκλοφορία τους, σαφώς βοήθησαν. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Valve σε αυτήν ακριβώς την τεράστια επιτυχία της Steam θα προσπαθήσει να στηριχθεί το 2014 για να προσφέρει τον "αντίλογο" στα PS4 και Xbox One με τα Steam Machines και το λειτουργικό της, το Steam OS. Δεν είναι και η... ευκολότερη αποστολή ακριβώς, αλλά αν υπάρχει μία εταιρεία που μπορεί να την φέρει σε πέρας, αυτή είναι η Valve. Η Steam παραμένει... τρανή απόδειξη!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ