Soul Calibur: Lost Swords, δωρεάν

Μάχες σώμα με σώμα δίχως (αρχικό) κόστος, αποκλειστικά για PS3 μέσω PlayStation Network

Με κάποια καθυστέρηση - αν και όχι... δραματική ακριβώς - σε σχέση με την Ιαπωνία, όπου πρωτοεμφανίστηκε το Φεβρουάριο, είναι από σήμερα διαθέσιμο και στο ευρωπαϊκό PlayStation Store το Soul Calibur: Lost Swords της Namco. Πρόκειται για την δεύτερη προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρείας στα δωρεάν fighting games με επιλογή αγοράς extra περιεχομένου (free to play) μετά από το Tekken Revolution και την πρώτη τέτοια στη φημισμένη σειρά των Soul Calibur - η οποία, μετά από τα SC IV και SCV, έχει ομολογουμένως δει καλύτερες μέρες όχι μόνο εμπορικά, αλλά και γενικότερα. Το Soul Calibur: Lost Swords δεν έχει τη φιλοδοξία να αλλάξει τη φθίνουσα πορεία της σειράς, αλλά πιθανώς να προσφέρει στη Namco την ευκαιρία να πειραματιστεί με το μοντέλο free to play και ίσως να αξιοποιήσει τον τίτλο αυτό ως "γέφυρα" προς ένα ενδεχόμενο Soul Calibur VI για τα PlayStation4 και Xbox One.

Όπως προαναφέραμε, το Soul Calibur Lost Swords προσφέρεται δωρεάν - αποκλειστικά στο PS3, μόνο μέσω PlayStation Network - και για τη συγκέντρωση εσόδων θα στηρίζεται στην πώληση όπλων, διακοσμητικών και άλλων αντικειμένων (microtransactions). Είναι το εμπορικό μοντέλο που έχουν υιοθετήσει πολλές εταιρείες δημιουργίας games για smartphones ή/και tablets, προσφέροντας μόνο τον "σκελετό" ενός τίτλου και έμμεσα "υποχρεώνοντας" το κοινό να αγοράσει στοιχεία της αρεσκείας του ξεχωριστά αντί μικροποσών, ώστε να τον απολαύσει όπως θα έκανε με έναν τίτλο που αγόρασε σε πλήρη τιμή εξ αρχής. Στα smartphones και στα tablets το μοντέλο αυτό έχει πιθανότητες ν΄αποφέρει θετικά αποτελέσματα - δεν έχει παρά ν' ανακαλέσει κανείς την τεράστια πρόσφατη επιτυχία του HearthStone της Blizzard στα iPhone και iPad - στο περιβάλλον των οικιακών συστημάτων ψυχαγωγίας ωστόσο παραμένει ριψοκίνδυνο: το σχετικό κοινό αφενός δεν έχει συνηθίσει την προσέγγιση αυτή, αφετέρου τείνει να είναι αρνητικό ως προς την καταβολή χρημάτων για στοιχεία ενός video game... "σε δεύτερο χρόνο", αν κρίνει πως αυτά θα έπρεπε να βρίσκονται εκεί εξ αρχής.

Ακριβώς αυτός ο κίνδυνος είναι ο λόγος για τον οποίο η Namco επέλεξε να ελαχιστοποιήσει το ρίσκο χρησιμοποιώντας αναλλοίωτα πάρα, μα πάρα πολλά στοιχεία από τα γραφικά, τους χαρακτήρες, τις κινήσεις, τα περιβάλλοντα και τον ήχο του Soul Calibur V. Σε αυτά προσέθεσε τους μηχανισμούς που απαιτούνται για να στηρίξει τη διαφορετική φιλοσοφία λειτουργίας της συγκεκριμένης έκδοσης - δηλαδή την αγορά νέων όπλων, νέων στοιχείων που επηρεάζουν τα χαρακτηριστικά κάθε όπλου κλπ. - και... ορίστε ένα νέο Soul Calibur, με σημαντικά λιγότερη δουλειά απ' όση θα χρειαζόταν για την ανάπτυξη ενός καινούργιου "κεφαλαίου" στη σειρά των SC.

Υπάρχουν και θετικά στην όλη πρωτοβουλία της Namco, φυσικά. Όντας δωρεάν, ο τίτλος ενθαρρύνει τη δοκιμή από οποιονδήποτε κάτοχο PS3: αν δεν τού/της αρέσει το νέο SC, μπορεί πολύ απλά να μην ξανασχοληθεί με αυτό. Επίσης, παρόντες και επιλέξιμοι θα είναι πολλοί από τους γνωστούς χαρακτήρες της σειράς - από τον Νightmare, τον Astaroth και τον Siegfried, μέχρι τον Mitsurugi, την Ivy και την Pyrrha - ενώ επιστρέφουν μετά από την απουσία τους στο SCV οι Sophitia, Taki και Hilde. Σε συνολικά 16 αναμένεται να ανέλθουν οι διαθέσιμοι χαρακτήρες, καθώς η Namco υπόσχεται πως εκτός από τους παραπάνω, περισσότεροι θα προστίθενται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Οι αλλαγές στον τρόπο παιχνιδιού έχουν να κάνουν κυρίως με την αξιοποίηση των extra όπλων, αξεσουάρ και των ιδιοτήτων τους, αν και υπάρχουν ορισμένες που δεν σχετίζονται με αυτά (όπως π.χ. η απουσία "εξοστρακισμού" ενός παίκτη εκτός των ορίων της εκάστοτε αρένας).

Όσον αφορά στην επιτυχία του Lost Swords συνολικά, όμως; Όλα θα εξαρτηθούν από τον τρόπο με τον οποίο "ζητά" τα μικροποσά στα οποία στηρίζεται και από το πόσο επιθετικά θα "επιβάλλει" στους gamers να τα... "καταθέσουν". Αν ο τίτλος αυτός καθ' αυτός είναι αρκετά ενδιαφέρων ώστε να τους παρακινήσει να το κάνουν "με την καρδιά τους", το νέο Soul Calibur μπορεί να επιτύχει εκεί που ελάχιστα άλλα "οικιακά" video games έχουν να επιδείξουν εμπορικά αποτελέσματα ενθαρρυντικά. Αν όχι... η Namco θα χρεωθεί μία αποτυχία σε ένα πείραμα - και όλοι θα συνεχίσουμε να περιμένουμε ένα Soul Calibur για τα PS4 κι Xbox One, αντάξιο της ιστορικής σειράς. Όπως πάντα, θα δείξει!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ