Η τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου και η πρώτη του Σεπτεμβρίου είναι πολύ πιθανό να αποδειχθούν αυτές που περιμέναν περισσότερο οι gamers φέτος, καθώς αναμένουμε την (αναπόφευκτη πια) αποκάλυψη του Xbox Series S και τις πολυπόθητες σημαντικές πληροφορίες για το PS5, δηλαδή την τιμή πώλησης και την ημερομηνία κυκλοφορίας (αν όχι και μερικές εκπλήξεις στον τομέα των games). Η Sony "κρατά κλειστά τα χαρτιά της" για την ώρα, όμως ξεκίνησε και επίσημα την σταδιακή προώθηση του νέου PlayStation με διαφημιστικό video (και σχετική προωθητική καμπάνια) που εστιάζει σε ένα από τα όντως ξεχωριστά χαρακτηριστικά του συστήματος: το χειριστήριό του, το λεγόμενο DualSense και τις νέες λειτουργίες που ενσωματώνει.
Αυτές τις έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, αξίζουν ωστόσο υπενθύμισης. Η ανάδραση μέσω επαφής (haptic feedback), πρώτον, αντικαθιστά την απλή ανάδραση με δόνηση (rumble feedback) που φέρουν τα χειριστήρια των προηγούμενων PlayStation αξιοποιώντας νέο υποσύστημα που δεν αποδίδει με μία απλώς γενική "δόνηση για όλα" ερεθίσματα από την δράση του εκάστοτε παιχνιδιού, αλλά την μεταβάλλει με διάφορους τρόπους για διαφορετικές περιπτώσεις. Δεύτερον, η μεταβλητή αντίσταση (adaptive feedback) στα δύο "πλήκτρα-σκανδάλες" του νέου χειριστηρίου προσφέρει πολλαπλά "επίπεδα πίεσης" και παράλληλα "αντίσταση" στο καθένα από αυτά, προσθέτοντας έτσι αληθοφάνεια στον χειρισμό σε ποικιλία σεναρίων χρήσης. Και τα δύο επιδεικνύονται στο νέο προωθητικό video της Sony με τρόπο... κινηματογραφικό, βέβαια, μα αναμένουμε υλοποίηση των λειτουργιών αυτών σε σημαντικό ποσοστό των αρχικών games του PS5 αν κρίνουμε απ' όσα αναφέρονται σε διάφορες συνεντεύξεις ως τώρα.
Οι δημιουργοί αυτών των games δεν περιορίζονται, μάλιστα, μόνο σε αυτούς που ανήκουν στην Sony. Oι διευθυντές ανάπτυξης των Deathloop, Ghostwire Tokyo και Godfall εξηγούν στην σχετική ανάρτηση του επίσημου blog της Sony για το PlayStation πώς θα αξιοποιήσουν τις νέες αυτές λειτουργίες του DualSense. Στην ίδια ανάρτηση το ίδιο επεξηγούν φυσικά και οι αντίστοιχοι διευθυντές δημιουργικών ομάδων της ίδιας της Sony ή εταιρειών συνεργαζόμενων με αυτήν, όπως οι Polyphony Digital, Guerilla Games, Japan Studio, Insomniac Games και Sumo Digital.
Πέραν των εξελιγμένων λειτουργιών αυτών του DualSense, στο ίδιο video γίνεται και πάλι επίδειξη του τρισδιάστατου, αντικειμενοστρεφούς ήχου που θα προσφέρει το PS5 (με ακουστικά το εφέ είναι σαφέστερα αντιληπτό) μέσω του λεγόμενου συστήματος Tempest που έχει αναπτύξει η Sony. Το Xbox Series X ενσωματώνει υποσύστημα με παρόμοιες δυνατότητες (είναι τμήμα της αρχιτεκτονικής της AMD στην οποία βασίζονται και τα δύο νέα συστήματα) αλλά η Microsoft δεν δείχνει να ενδιαφέρεται ή να μπορεί να αναδείξει με τον ίδιο τρόπο την απόδοση ήχου στην δική της πρόταση. Οι λειτουργίες του DualSense είναι, σε κάθε περίπτωση, ολοφάνερα ευκολότερο να αναχθούν σε συγκριτικό πλεονέκτημα του PS5 καθώς το χειριστήριο των νέων Xbox είναι απλή μετεξέλιξη των υπαρχόντων χωρίς νέες λειτουργίες πέραν των γνωστών.
Θα κατορθώσει η Sony να προωθήσει το DualSense ως λόγο απόκτησης ενός PS5 βάσει του πώς αυτό θα χρησιμοποιείται στα games που θα το συνοδεύσουν στα ράφια των καταστημάτων (παραδοσιακών και ψηφιακών); Σε 100 ημέρες πάνω-κάτω πλέον, θα ξέρουμε! Έως τότε...