Project Spark: άδοξο τέλος, προβληματισμός

Η Microsoft κάνει ευθανασία σε ακόμη έναν τίτλο για Xbox One/PC, ίσως δικαιολογημένα

Τον Ιούνιο του 2013, όταν τo Xbox One είχε μόλις αποκαλυφθεί και οι υποσχέσεις για το μέλλον του ήταν ακόμη πολλές, η Microsoft είχε ανακοινώσει τις προθέσεις της για την κυκλοφορία και ενός ιδιόρρυθμου τίτλου με το όνομα Project Spark ( αυτό προφανώς ήταν κωδικό και όχι τελικό αλλά... παρέμεινε έτσι μέχρι τέλους). Το Project Spark περιείχε υλικό με το οποίο μπορούσαν να παίξουν οι gamers, μεν, αλλά η βασική του ιδέα στρεφόταν γύρω από την δημιουργία mini-games από τους ίδιους τους παίκτες με τα μέσα και τα εργαλεία που αυτός ο τίτλος θα προσέφερε. Μετά από παρατεταμένη δοκιμαστική περίοδο το Project Spark έγινε διαθέσιμο το 2014 τόσο για το Xbox One όσο και για PC βασισμένα σε Windows 8.1. Και πριν από λίγες μέρες η Microsoft ανακοίνωσε την πρόθεσή της να το εγκαταλείψει οριστικά στο τέλος Αυγούστου, σταματώντας επίσημα και την υποστήριξή της σε αυτό.

Ο λόγος φυσικά δεν μπορεί να είναι άλλος από τον... προφανή: το Project Spark απέτυχε να συγκεντρώσει το είδος του ενδιαφέροντος που άλλα δημιουργικά games, όπως τα LittleBigPlanet της Media Molecule στο PlayStation3, είχαν καταφέρει. Το γεγονός ότι δεν θα σημείωνε καμία εμπορική επιτυχία έγινε αντιληπτό από νωρίς, σε λιγότερους από έξι μήνες μετά από την διάθεσή του τον Μάρτη του 2014, όμως η Microsoft - προς τιμήν της - το διέθεσε από ένα σημείο και πέρα δωρεάν και συνέχισε να το υποστηρίζει με αναβαθμίσεις και πρόσθετο υλικό έως αυτές τις μέρες. Στο ολοφάνερο... "ξεκαθάρισμα" ωστόσο που κάνει ο αμερικανικός κολοσσός αυτόν τον καιρό - οι αναμνήσεις εγκατάλειψης του Fable Legends και αναστολής λειτουργίας της Lionhead είναι ακόμη νωπές - κρίθηκε πως το Project Spark δεν έχει πλέον νόημα να συντηρείται, εξ ου και η σχετική ανακοίνωση. Τουλάχιστον αυτήν την φορά δεν χάθηκαν θέσεις εργασίας, καθώς οι υπάλληλοι της Microsoft που δούλεψαν στο Project Spark έχουν ήδη μετακινηθεί ή θα μετακινηθούν άμεσα σε άλλες θέσεις.

Με... "αυτά και με κείνα" πάντως έχει αρχίσει να διαφαίνεται μία ανησυχητική αδιαφορία της αγοράς της ηλεκτρονικής διασκέδασης για αυτά τα ιδιαίτερα games που προσφέρουν στους παίκτες την δυνατότητα να δημιουργήσουν δικό τους υλικό και περιεχόμενο. Ας μην ξεχνάμε πως μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες παραγωγές που επιδείχθηκαν στην συνέντευξη Τύπου της Sony στο πλαίσιο της Ε3 2015 για το PlayStation4 ήταν αυτού του στυλ: αναφερόμαστε στο Dreams της Media Molecule, η οποία αυτή τη φορά ολοφάνερα είχε θέσει τον πήχυ πολύ υψηλότερα από το επίπεδο του LittleBigPlanet3 για το PS3. Για το Dreams δεν έχουμε ακούσει τίποτε νεότερο από την έκθεση της Paris Games Week πέρυσι τον Οκτώβριο. Ας ελπίσουμε πως η Sony - που έχει επενδύσει πολύ περισσότερο σε αυτά τα... cult ίσως, ιδιαίτερα αλλά εν τέλει σημαντικά games που είναι απαραίτητα για την εξέλιξη αυτής της μορφής ψυχαγωγίας - θα υποστηρίξει και θα προωθήσει το το Dreams περισσότερο απ' όσο η Microsoft το Project Spark. Όπως πάντα, ίδωμεν.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ