PlayStation VR: πωλήσεις... εκπληκτικές!

Ανέλπιστα μεγάλη επιτυχία για την Sony, πρόκληση τώρα τα games του

Μέχρι και πριν από λίγο καιρό η Sony φαινόταν σαν να αποφεύγει να δώσει στην δημοσιότητα ακριβή στοιχεία για την εμπορική πορεία του PlayStation VR, του περιφερειακού της εικονικής πραγματικότητας για τα PS4/PS4 Pro που διέθεσε στην αγορά τον Οκτώβριο: ενώ είχαμε, για παράδειγμα, αναλυτική ενημέρωση για τις εξαιρετικές πωλήσεις των συστημάτων PlayStation και τα έσοδά της από υπηρεσίες και περιεχόμενο, για το PS VR αντίστοιχη πληροφόρηση δεν υπήρχε. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την δεδηλωμένα προβληματική διαχείριση του διαθέσιμου στοκ PS VR εκ μέρους της Sony από την πρώτη κιόλας μέρα κυκλοφορίας του - αρχικά οι Ιάπωνες είχαν κάνει μετριοπαθή πρόβλεψη για τα προς παραγωγή σετ, στην συνέχεια την αναθεώρησαν αλλά όχι εγκαίρως ώστε να μην δημιουργηθεί ζήτημα διαθεσιμότητας σε όλο τον κόσμο - μάς είχε, για να είμαστε ειλικρινείς, προβληματίσει. Τελικά, όπως αποδεικνύεται, όχι μόνο δεν υπήρχε λόγος ανησυχίας, αλλά... το ακριβώς αντίθετο!

Ο διευθύνοντας σύμβουλος της Sony Interactive Entertainment σε παγκόσμιο επίπεδο, ο Andrew House, σε συνέντευξή του στους κυριακάτικους New York Times αποκάλυψε πως από τις αρχές Οκτωβρίου έως και τα μέσα Φεβρουαρίου έχουν πωληθεί 915.000 σετ PlayStation VR. Ο στόχος της Sony για το νέο της προϊόν ήταν η εγκατεστημένη βάση του 1 εκατομμυρίου παγκοσμίως μέχρι τις αρχές Απριλίου, στόχος που τώρα φαντάζει σχετικά εύκολα επιτεύξιμος με δεδομένο και το γεγονός ότι έχει ομαλοποιηθεί σε σημαντικό βαθμό η ροή στοκ στην αγορά. Με τα δύο μοντέλα PS4, δε, να αγγίζουν πλέον τα 60 εκατομμύρια συστήματα, το περιθώριο του PS VR για περαιτέρω εξάπλωση στην πολύ μεγάλη αυτή πελατειακή βάση είναι άφθονο. Αντίστοιχα στοιχεία για τα HTC Vive και Oculus Rift δεν έχουν υπάρχουν επίσημα, δυστυχώς, όμως είναι ασφαλές να υποθέσει κανείς πως οι πωλήσεις τους δεν βρίσκονται καν σε συγκρίσιμο επίπεδο.

Με... αυτά και μ' εκείνα το PlayStation VR βρίσκει τον εαυτό του στην θέση που είχε διεκδικήσει τον χειμώνα: αν υπάρχει ένα προϊόν με την δυναμική να φέρει σε επαφή το ευρύ κοινό με την εικονική πραγματικότητα σύντομα, αυτό συνεχίζει να είναι το περιφερειακό της Sony. Καλώς ή κακώς τα Vive και Rift έχουν ανταλλάξει τις συγκριτικά καλύτερες επιδόσεις τους με την ανάγκη σύνδεσης σε PC κόστους €1200-€1500, πράγμα που σημαίνει πως θα είναι δύσκολο να "χτίσουν" πελατειακή βάση αρκετή ώστε να "κάνουν την διαφορά". Ο πρωταρχικός στόχος του PS VR, με άλλα λόγια, έχοντας πια πλησιάσει πάρα πολύ το 1 εκατομμύριο κατόχους, κατά βάση επιτεύχθηκε: η εικονική πραγματικότητα ως δείχνει να έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον αρκετών ανθρώπων, ώστε να έχει εμπορικό νόημα η ενασχόληση δημιουργικών ομάδων με αυτήν για την ανάπτυξη σχετικού περιεχομένου, δηλαδή games και άλλων αλληλεπιδραστικών εμπειριών.

Το γεγονός αυτό μάς οδηγεί, ωστόσο, αναπόφευκτα... ακριβώς σε αυτό το θέμα: μια ματιά στο ημερολόγιο κυκλοφοριών του PS VR είναι δυστυχώς αρκετή για να διαπιστώσει κανείς πως, τουλάχιστον μέχρι τον Ιούνιο, δεν μάς περιμένει η αφθονία και η ποικιλία αλληλεπιδραστικών εμπειριών που ήταν διαθέσιμη για το περιφερειακό των Ιαπώνων μέσα στους πρώτους δύο μήνες εμφάνισής τους στην αγορά. Οι "μεγάλες παραγωγές" είναι λίγες, τα games ανεξάρτητων δημιουργών αναλογικά ολιγάριθμα, ενώ σπανίζουν και τα άλλα είδη τίτλων με τα οποία η εικονική πραγματικότητα μπορεί να διασκεδάσει ή επιμορφώσει. Ας ελπίσουμε πως η Sony έχει φροντίσει ώστε το PS VR με κάποιο τρόπο να παραμείνει στην επικαιρότητα έως την έκθεση της Ε3 του Ιουνίου, όπου περιμένουμε να ακούσουμε νέα πράγματα για το "δεύτερο κύμα" τίτλων εικονικής πραγματικότητας για το περιφερειακό της. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ