PlayStation Move: το σύστημα

Πώς μάς φάνηκε πρακτικά ο νέος τρόπος χειρισμού;

Στο δευτερεύον χειριστήριο, αυτό που αναλαμβάνει την κίνηση στο χώρο και την εκτέλεση περισσότερων εντολών, η τοποθέτηση των πλήκτρων έχει γίνει έτσι ώστε να διευκολύνει αυτές τις ενέργειες. Η αίσθηση και των δύο στα χέρια του παίκτη είναι άνετη και φυσική, είτε έχουν έλθει στο παρελθόν σε επαφή με παρόμοια χειριστήρια είτε όχι.

Η λειτουργία του Move βασίζεται μεν στη λογική της ανίχνευσης κίνησης, που ανέδειξε σε εμπορική επιτυχία το Wii - αλλά οι ομοιότητες τελειώνουν εκεί, καθώς τόσο το χειριστήριο όσο και το όλο σύστημα γενικώς έχουν πολύ υψηλότερες προδιαγραφές και περισσότερες δυνατότητες. Πέραν του επιταχυνσιόμετρου που ενσωματώνει το κυρίως χειριστήριο - οπότε μπορεί να αναγνωρίζει με ακρίβεια προς τα πού και με ποιά ταχύτητα κινείται - η Sony έχει αξιοποιήσει και ειδικούς αισθητήρες που αναγνωρίζουν την κλίση του περιφερειακού. Συν τοις άλλοις, το χειριστήριο λαμβάνει στα υπόψιν τη δύναμη της βαρύτητας και πόσο αυτή επηρεάζει την ακρίβειά του (!), ενώ η φωτιζόμενη "σφαίρα" στην κορυφή του καθιστά εφικτό και τον υπολογισμό της απόστασης του χρήστη από την οθόνη, προσθέτοντας έτσι και την παράμετρο του "βάθους" στα games του - σημαντικό.

Με τα παραπάνω δημιουργείται ένα ικανότατο σετ "εργαλείων" για τους δημιουργούς video games, οι οποίοι μπορούν να τα αξιοποιήσουν για να αποδώσουν ακριβή και χωρίς καμία καθυστέρηση μεταφορά των κινήσεων του παίκτη στην οθόνη (το λεγόμενο "1:1") σε όλους τους υποστηριζόμενους τίτλους τους. Η ανάγνωση των δεδομένων αυτών σε πραγματικό χρόνο είναι το ένα τμήμα της διαδικασίας, ωστόσο - το άλλο είναι της επεξεργασίας και χρήσης τους μέσα στα games. Το PlayStation3 είναι πανίσχυρο και δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα σε αυτό, αυτή όμως δεν παύει να είναι κι η παράμετρος από την οποία εξαρτάται η αμεσότητα στην εκτέλεση κάθε εντολής του παίκτη.

Όπως είναι φυσικό, ούτε όλες οι προγραμματιστικές ομάδες που ασχολούνται με το Move είναι του ίδιου επιπέδου, ούτε αυτά που προσπαθούν να κάνουν με το χειριστήριο είναι της ίδιας δυσκολίας. Οι όποιες διαφορές στους χρόνους αντίδρασης έχουν παρατηρηθεί σε συγκεκριμένα games, λοιπόν, είναι θέμα προγραμματισμού και υλοποίησης, αφού το ίδιο το περιφερειακό - αξιοποιώντας το γνωστό και αποδεδειγμένα αποτελεσματικό πρότυπο του Bluetooth - έχει τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με την κάμερα του οικιακού συστήματος ψυχαγωγίας.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ