Πρόκειται για ορόσημο που... νομοτελειακά θα έβρισκε τον δρόμο του στους τίτλους ειδησεογραφίας της ηλεκτρονικής διασκέδασης, όμως δεν παύει να είναι πάρα πολύ σημαντικό: το οικιακό σύστημα ψυχαγωγίας της Sony, το PlayStation4, ξεπέρασε τα 100 εκατομμύρια συστήματα παγκοσμίως - δεν είναι όλα ακόμη πωληθέντα, καθώς ο αριθμός αφορά και σε διαθέσιμο στοκ (shipped units), όμως σύντομα θα ισχύει και αυτό καθώς ο τελευταίος επιβεβαιωμένος αριθμός πωληθέντων ήταν τα 92 εκ. τον Ιανουάριο και στο μεσοδιάστημα έχουν πωληθεί στο καταναλωτικό κοινό το λιγότερο άλλα 5 ή 6 εκ. συστήματα, ίσως και περισσότερα.
Το PlayStation4 με αυτόν τον τρόπο υπογραμμίζει εμφατικά την μεγάλη εμπορική επιτυχία που σημείωσε σε αυτήν την "γενιά" συστημάτων ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας, καθώς τα Xbox One S/X δεν έχουν ακόμη ξεπεράσει - σύμφωνα με υπολογισμούς, αφού η Microsoft δεν δημοσιοποιεί στοιχεία πωλήσεων εδώ και 4 χρόνια - τα 44 ή 45 εκατομμύρια πωληθέντα συστήματα και τα Switch ξεπέρασαν τα 35 εκατομμύρια πριν από λίγες εβδομάδες (με διαδρομή περίπου τριών ετών μικρότερη βέβαια).
Η Sony στην σχετική της οικονομική ανάλυση προς τους μετόχους της εταιρείας αναφέρει πως προβλέπει την πώληση 10-12 ακόμη εκατομμυρίων PS4 μέχρι το τέλος Μαρτίου 2020, οπότε όλα δείχνουν πως το PlayStation2 θα διατηρήσει το ρεκόρ του των σχεδόν 150 εκ. συστημάτων (εκτός αν ο ιαπωνικός κολοσσός κυκλοφορήσει μία τελευταία ανασχεδιασμένη και σημαντικά περισσότερο προσιτή έκδοση του PS4 μετά την έλευση του PS5 βέβαια... κάτι που ποτέ δεν αποκλείεται).
Αυτό που κατόρθωσε, ωστόσο, το PS4 είναι να ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια συστήματα ταχύτερα από κάθε άλλο οικιακό σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης στην ιστορία (σε μόλις 5 χρόνια κι 7 μήνες) και μάλιστα σε μία χρονική περίοδο κατά την διάρκεια της οποίας οι gamers έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ στην αγορά. Όποιος θυμάται τις... Κασσάνδρες που υποστήριζαν το 2011-2012 πως τα "παραδοσιακής προσέγγισης" PlayStation και Xbox θα αποτύγχαναν εμπορικά, μπορεί να χαμογελάσει συνειδητοποιώντας πως τα δύο τελευταία μαζί θα "τερματίσουν" πιθανότατα με πιο πολλά από 160-170 εκατομμύρια τέτοια συστήματα παγκοσμίως.
H αναφορά της Sony προς τους μετόχους της περιείχε και ορισμένα ακόμη στοιχεία: (α) οι ψηφιακές πωλήσεις τίτλων για PS4, αυτές μέσω PlayStation Store δηλαδή, ξεπέρασαν για πρώτη φορά τις αντίστοιχες τίτλων σε υλική μορφή (αναλογία 53%-47%), (β) οι πωλήσεις νέων τίτλων στο τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου αυξήθηκαν σε όγκο μα τα κέρδη όχι αντιστοίχως (άλλο το God of War και άλλο το Days Gone), ενώ (γ) αύξηση σημείωσαν οι συνδρομές PlayStation Plus, οι οποίες προσφέρουν σταθερά το μεγαλύτερο ποσοστό εσόδων από όλες τις άλλες ψηφιακές υπηρεσίες της Sony.
Η κατάκτηση του "οροσήμου" των 100 εκατομμυρίων συστημάτων από το PS4, πάντως, έχει και μία άλλη σημαντική προέκταση: με τόσο μεγάλη εγκατεστημένη βάση και άρα περιθώριο υψηλών πωλήσεων για κάθε τίτλο, το άκρως επιτυχημένο σύστημα ψυχαγωγίας της Sony είναι βέβαιο πως θα υποστηρίζεται από όλες τις μεγάλες εκδότριες εταιρίες της αγοράς με νέα games για χρόνια, ίσως και για 3 ή 4 μετά από την εμπορική διάθεση του PS5 (ας μην ξεχνάμε πως οι δύο συσκευές θα έχουν παρόμοια αρχιτεκτονική σε επίπεδο hardware). Με πλειάδα αποκλειστικών τίτλων για το PS4 προγραμματισμένων για κυκλοφορία έως το επόμενο καλοκαίρι, άλλωστε, δεν μπορεί να μην αναγνωρίσει κανείς στο οικιακό σύστημα των Ιαπώνων πως για... σχεδόν 7 ετών σύστημα πλέον, δικαίως "πετάει" ακόμη!