PGW 2017: το PS4 κάνει επίδειξη δύναμης

H Sony προσφέρει στο Παρίσι όλα όσα θέλουν από αυτήν οι αφοσιωμένοι gamers - οι υπόλοιποι, όμως;

Μπορεί η καλοκαιρινή έκθεση της Gamescom στην Κολωνία της Γερμανίας να είναι μεγαλύτερη σε έκταση και προσέλευση, όμως η αντίστοιχη που λαμβάνει χώρα στην Γαλλία κατά την διάρκεια της Paris Games Week είναι χρονικά τοποθετημένη καλύτερα ως "προαναγγελία του τί έρχεται το 2018" - και η Sony την αξιοποίησε για ακόμη μία φορά ακριβώς γι' αυτόν τον σκοπό: για να υπενθυμίσει, αφενός, την υπεροπλία της στις αποκλειστικές παραγωγές του PS4 που θα διατεθούν μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο, αλλά και για να τοποθετήσει το σύστημά της σε νέα θέση στην αγορά της ηλεκτρονικής διασκέδασης, τώρα που η νίκη του σε βάρος του Xbox One είναι πια βεβαιωμένη και αποδεκτή απ' όλους. Φυσικά... δεν σταμάτησε εκεί.

Στην σύντομη παρουσίαση του ιαπωνικού κολοσσού - που τα τελευταία χρόνια κρατά από τις εκδηλώσεις αυτές μακριά τους βαρετούς μονολόγους και "αφήνει τα games να μιλήσουν" - είδαμε φυσικά όλα όσα περιμέναμε: νέα trailer, με άλλα λόγια, των επερχόμενων κι αποκλειστικών God of War (όχι ημερομηνία κυκλοφορίας όμως), Spiderman, Detroit και Shadow of the Colossus, με αποκορύφωμα αυτό του The Last of Us Part II που συνεχίζει να δείχνει απίστευτο και κινηματογραφικά ωμό όσο ομολογουμένως δεν περιμέναμε. Την... αρμόζουσα θέση τους είχαν βέβαια στην εκδήλωση και οι παραγωγές επιπέδου ΑΑΑ των μεγάλων εκδοτριών ασχέτως αν θα κυκλοφορήσουν και για τον ανταγωνισμό, από τα Far Cry 5 και Call of Duty WWII μέχρι τα Star Wars Battlefront II και Monster Hunter World.

Είχαμε ωστόσο και τις αποκαλύψεις στις οποίες ελπίζαμε και δεν... περιμέναμε απαραίτητα. Η παραγωγή για την οποία εργάζεται η Sucker Punch μετά από τα δύο Infamous του PS4 λέγεται Ghost of Tsushima και είναι μία περιπέτεια χρονικά τοποθετημένη στην Ιαπωνία του 13ου αιώνα με πρωταγωνιστή έναν samurai αποφασισμένο να αντισταθεί στην εισβολή των Μογγόλων παρά το απελπισμένο του εγχειρήματος. Δείχνει, φυσικά, υπέροχη από πλευράς τεχνικής και απομένει να δούμε πώς θα αξιοποιεί για πρώτη φορά μηχανισμούς "ανοιχτού κόσμου" σε ένα ιστορικό σκηνικό γνώριμο μεν, όχι πολυχρησιμοποιημένο δε. Έπειτα είναι το Concrete Genie, ένα άκρως εντυπωσιακά στυλιζαρισμένο action adventure στο πλαίσιο του οποίου ο παίκτης αναλαμβάνει με το χειριστήριο του PS4 να ζωγραφίσει σε τοίχους graffiti και στην συνέχεια να... τούς δώσει ζωή για να περιορίσει την ρύπανση σε μία μικρή πόλη.

Άλλες πρωτότυπες παραγωγές που προσφέρονται στο PS4 από μικρούς ανεξάρτητους δημιουργούς περιλαμβάνουν τις The Gardens Between, The Hong Kong Massacre και Oure, ενώ σαφώς ευπρόσδεκτα είναι και τα Tennis World Tour, Guacamelee 2, Spelunky 2 και Locoroco 2 Remastered. Όχι τυχαία - καθώς η αγορά της εικονικής πραγματικότητας έχει αρχίσει να τίθεται υπό αμφισβήτηση μετά από την εμπορική αποτυχία των HTC Vive και Oculus Rift - η Sony επιβεβαίωσε την υποστήριξή της με πλειάδα νέων games για το PlayStation VR: τα Megalith, Bow to Blood, Star Child, Dead Hungry, Stiffled, League of War και Blood & Truth, ενώ η Capcom έκανε το ίδιο με την δωρεάν επέκταση του πιθανώς... περισσότερο τρομακτικού τίτλου για PS VR αυτή τη στιγμή, του Resident Evil 7.

Όλοι οι παραπάνω και ακόμη περισσότεροι τίτλοι σκιαγράφησαν το μέλλον και το προφίλ του PlayStation4 ως αυτό που όντως δείχνει να διαμορφώνεται στα τέλη του 2017: αυτό δηλαδή του κυρίαρχου πια συστήματος ηλεκτρονικής διασκέδασης που έχει βάσει θέσης την δυνατότητα να πειραματιστεί με διαφορετικών τύπων games, διατηρώντας μία ισορροπία με εκείνες τις παραγωγές που οι αφοσιωμένοι παίκτες και οι παραδοσιακοί κάτοχοι PlayStation πάντοτε ζητούν. Για να είμαστε ειλικρινείς περιμέναμε - με δεδομένο το γεγονός ότι το PS4 έχει πια ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 65 εκατομμύρια συστήματα και προφανές το γεγονός ότι τα επόμενα 20 ή 30 αναπόφευκτα θα προέλθουν από το ευρύτερο κοινό - πιο πολλές "οικογενειακές", "παρεΐστικες" και mainstream παραγωγές. H Erica, μόνη εκπρόσωπος της σειράς τίτλων PlayLink που επιδείχθηκε, έχουμε την αίσθηση πως δεν είναι ανάλογη της σημασίας που έχει για την Sony η προσέγγιση του ευρύτερου κοινού.

Το μόνο σίγουρο είναι πως όλοι όσοι έχουν ήδη επενδύσει σε ένα PS4 - και όλοι όσοι σκοπεύουν να το κάνουν τα φετινά Χριστούγεννα λόγω της κυκλοφορίας του Gran Turismo Sport και των προσφορών που σίγουρα θα κάνει η Sony με ή χωρίς συνοδευτικά games - για το 2018 έχουν να προσβλέπουν σε μία από τις πλουσιότερες χρονιές στην ιστορία των PlayStation, τόσο από πλευράς γκάμας όσο και ποιότητας. Μπορεί η Microsoft με το επερχόμενο Xbox One X να αποσπά αναμφισβήτητα τα πρωτεία της τεχνικής υπεροχής, μα όλα δείχνουν πως δεν είναι σε θέση να απειλήσει ουσιαστικά το όλο οικοσύστημα από συστήματα ψυχαγωγίας, περιφερειακά, games και υπηρεσίες που η Sony έχει καταφέρει να "χτίσει" με επιτυχία την τελευταία τριετία. Απομένει να διαπιστώσουμε πόσο μακριά μπορεί να ωθήσει η Sony τα PS4/PS4 Pro και το PS VR ώστε όχι μόνο να διατηρήσει αυτήν την θέση υπεροχής που κατέκτησε με αυτά, αλλά και να την ισχυροποιήσει με ό,τι αυτό σημαίνει εμπορικά. Και με ό,τι αυτό σημαίνει για τους καταναλωτές που αγαπούν τα games, φυσικά!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ