Kinect προς πώληση και αυτόνομα τον Οκτώβρη

To περιφερειακό της Microsoft για το Xbox One διαθέσιμο και μόνο του... για όποιον το θέλει

Σε πολλές περιπτώσεις η εικόνα που επιδιώκει να "προβάλλει" για τον εαυτό του ένα προϊόν μπορεί να παίξει σημαντικό στην εμπορική του πορεία - και άλλες φορές δεν είναι η εικόνα το πρόβλημα, αλλά η ουσία. Η Microsoft επένδυσε πολλά χρήματα και χρόνο προκειμένου να προωθήσει το περιφερειακό της ανίχνευσης κίνησης για το Xbox 360 και το Xbox One, το Kinect, ως το "επόμενο βήμα" στην αλληλεπιδραστική διασκέδαση. Κι ενώ για κάποια απλά πράγματα και σε συγκεκριμένους τύπους video games αυτό μπορεί να λειτουργήσει περίπου "ως διαφημίζεται", έχει πλέον καταστεί αποδεκτό το γεγονός ότι ούτε τον ακριβή έλεγχο που περιμέναμε στα games γενικότερα προσφέρει, ούτε την καθημερινή χρησιμότητα που υποσχόταν η αμερικανική εταιρεία. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι πωλήσεις του Xbox One αυξήθηκαν θεαματικά όταν η Microsoft άρχισε να πωλεί την έκδοσή του χωρίς το Kinect: δεν είναι μόνο τα $100 διαφοράς ανάμεσα σε αυτήν και εκείνη με το Kinect, αλλά και το ολοφάνερο, αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών έκριναν πως πολύ απλά δεν χρειάζονται το Kinect.

Παρ' όλα αυτά, ακριβώς επειδή δεν μπορεί να υπάρχει ως "εντύπωση" στην αγορά ότι η Microsoft έχει πάψει να πιστεύει στο Kinect, ο αμερικανικός κολοσσός σκοπεύει να το διαθέσει και ως αυτόνομο περιφερειακό στις ΗΠΑ από τις 7 Οκτωβρίου. Στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές χώρες θα κυκλοφορήσει μερικές ημέρες αργότερα (μέσα στον ίδιο μήνα πάντως) και το κόστος του έχει οριστεί στα $149/€149, συνοδευόμενο από ψηφιακό αντίτυπο του ολοκαίνουργιου Dance Central Spotlight. Η επιλογή του τίτλου είναι πολύ καλή, καθώς τα dance games - και ειδικά αυτά της έμπειρης Harmonix - είναι πρακτικά τα μόνα με τα οποία το Kinect μπορεί να ανιχνεύσει τις κινήσεις των παικτών με ακρίβεια και αξιοπιστία. Για την ελληνική και άλλες μικρότερες αγορές δεν έχει επιβεβαιωθεί η κυκλοφορία του Kinect για το Xbox One στο ίδιο χρονικό πλαίσιο, υποθέτουμε ωστόσο πως θα βρει το δρόμο του και στη δική μας κάποια στιγμή, έστω και σε περιορισμένη κλίμακα.

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς... αναλυτής αγοράς για να διακρίνει πως τα $149/€149 που ζητά το νέο Kinect είναι πολλά: ιστορικά σχεδόν κανένα αξεσουάρ για συστήματα ηλεκτρονικής διασκέδασης που κόστισε πάνω από $99/€99 δεν πέτυχε εμπορικά. Οι χρήστες προσωπικών υπολογιστών με Windows, δε, έχουν το δικαίωμα να διαμαρτύρονται, καθώς το νέο Kinect για PC κοστίζει ακόμη περισσότερο ($199/€199) όντας σχεδόν σε όλα παρόμοιο. Οι κάτοχοι Xbox One, μάλιστα, χωρίς Kinect που ίσως θα σκέφτονταν την απόκτηση του περιφερειακού αυτόνομα σε άλλη χρονική στιγμή, έχουν επίσης δικαίωμα να γκρινιάζουν, καθώς δεν είναι δύσκολο να προσδιορίσει κανείς την αξία του στα $99/€99, όση είναι δηλαδή η διαφορά τιμής των δύο εκδόσεων του Xbox One.

Όλα αυτά, άλλωστε, δεν αγγίζουν το... πραγματικό πρόβλημα, το οποίο συνεχίζει να είναι οφθαλμοφανές: το Κinect αυτή τη στιγμή δεν έχει να επιδείξει σαφείς, θελκτικούς, σοβαρούς λόγους να αποκτηθεί, ασχέτως κόστους. Η Microsoft δείχνει να μην θέλει να επενδύσει περισσότερους πόρους στην υποστήριξή του με νέα games ειδικά σχεδιασμένα γι' αυτό - ο Phil Spencer έχει ανοιχτά παραδεχθεί πως το Xbox One χρειάζεται αυτή τη στιγμή "games για gamers" - ενώ οι ανεξάρτητες εταιρείες παραγωγής είναι δικαιλογημένα διστακτικές πια να κάνουν κάτι τέτοιο από τη στιγμή που η προτίμηση των καταναλωτών βρίσκεται ολοφάνερα στην έκδοση Xbox One χωρίς Kinect. Μέσα στο υπόλοιπο 2014 μόνο τρία καινούργια games ειδικά σχεδιασμένα για Kinect - πέραν του Dance Central Spotlight - είναι προγραμματισμένα για κυκλοφορία: τα Shape Up και Just Dance 2015 της Ubisoft, καθώς και το υπέροχο Fantasia Music Evolved. Θα είναι αρκετά για να εξασφαλίσουν στο Kinect ουσιαστική θέση στην αγορά; Όπως πάντα, θα... δείξει.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ