Killzone: Shadowfall

Όχι κορυφαίο, μα αληθινά επόμενης γενιάς

Όπως πάντα, το σεναριακό τμήμα ενός Killzone είναι περίπου η... μισή παραγωγή - η άλλη μισή βρίσκεται στις επιλογές ανταγωνιστικής συμμετοχής πολλών παικτών μέσω PlayStation Network. Σε αυτόν τον τομέα το Shadowfall θυμίζει πολύ περισσότερο τους προκατόχους του, είναι η αλήθεια, όμως την... κατάσταση "σώζει" ο τρόπος με τον οποίο έχει υλοποιηθεί η επιλογή Warzone: αυτή προσφέρει μεν εξ ορισμού έναν αριθμό από διαφορετικούς τύπους και στυλ παιχνιδιού, αλλά επιτρέπει στους παίκτες να αλλάξουν αρκετές παραμέτρους ώστε να δημιουργήσουν, ουσιαστικά, δικά τους στυλ. Οι διαφορετικές κατηγορίες μαχητών - Assault, Scout και Support - μαζί με τα ποικίλα όπλα και τις ιδιότητες που κάθε μία μπορεί να αποκτά, προσθέτουν στις παραλλαγές της Warzone το πρόσθετο επίπεδο τακτικής που καθιστά τη συμμετοχή πολλών παικτών συναρπαστική ακόμη και μετά από αρκετό καιρό ενασχόλησης.

Κακά τα ψέματα, πάντως: η νέα δημιουργία της Guerilla ως πρώτο της στόχο έχει να εντυπωσιάσει τον/την τυχερό/ή που έχει μόλις αποκτήσει ένα PlayStation4 - και αυτό το καταφέρνει με άνεση. Η διαφορά ανάμεσα στα λεπτομερή γραφικά ανάλυσης 1080p του Shadowfall και οποιουδήποτε άλλου FPS της αγοράς μέχρι σήμερα είναι ολοφάνερη - πρώτα απ' όλα παρατηρεί κανείς τον απίστευτο φωτισμό κάθε στοιχείου του περιβάλλοντος, αλλά μετά από κάποια ώρα γίνεται σαφές πως το συνολικό αποτέλεσμα δεν θα ήταν εφικτό με τίποτε άλλο παρά μόνο με πανάκριβο PC. To "βήμα μπροστά" σε σχέση με ο,τιδήποτε έχει κυκλοφορήσει στο PS3 ή στο Xbox 360, είναι αδιαμφισβήτητο. Έτσι για... αλλαγή, δε, από κοντά ακολουθεί σε ποιότητα και ο ήχος, ο οποίος είναι προσεγμένος συνολικά και συγκλονιστικός σε ουκ ολίγα σημεία, συνδυάζοντας καλογραμμένη μουσική με πειστικά εφέ και αξιοπρεπέστατη απόδοση διαλόγων. Ο έλεγχος είναι τυπικός αλλά δεν δημιουργεί προβλήματα, ενώ οι διαθέσιμες επιλογές και ρυθμίσεις είναι υπεραρκετές για τα μέτρα και τα σταθμά της κατηγορίας συνολικά.

Κρίνοντας το Killzone: Shadowfall μέσα σε όλα τα πλαίσια όπου ταυτόχρονα εντάσσεται - σε αυτό της σειράς των ΚΖ, σε αυτό της εμπορικής έναρξης του PS4, σε αυτό των μοντέρνων shoot' em up πρώτου προσώπου - δεν μπορεί να μην αποδώσει τα εύσημα στην Guerilla και κατ' επέκταση στη Sony. Είναι ένας τίτλος που συνεχίζει επάξια την παράδοση των προκατόχων του; Ναι. Είναι ένας τίτλος που κατορθώνει να δείξει τί είναι εφικτό με την ισχύ του νέου οικιακού PlayStation, ακόμη και σε τόσο πρώιμο στάδιο; Ναι. Είναι ένα FPS που θα απολαύσουν οι παίκτες που αγαπούν το συγκεκριμένο είδος τίτλων; Ναι. Γι' αυτούς τους τελευταίους, το Killzone: Shadowfall είναι και το "killer-app" ή, διαφορετικά, η... δικαιολογία που έψαχναν για ν' αγοράσουν το PS4. Για τους υπόλοιπους το θέμα γίνεται περισσότερο περίπλοκο, όπως υποστηρίζουμε στο σχετικό γενικότερο άρθρο. Η Guerilla και η Sony, ωστόσο, γνωρίζουν άριστα ποιοί καταναλωτές είναι πιθανότερο να επενδύσουν στο νέο οικιακό PlayStation από την πρώτη μέρα - και, γι' αυτούς, το νέο Killzone είναι πολύ καλή επιλογή. Aνυπομονούμε, δε, να δούμε τί θα προσφέρουν οι δύο εταιρείες στο μέλλον με το ίδιο σύστημα, αλλά περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους. Πολύ!

Βαθμολογία: 8 αστεράκια

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ