Κάθε ρεκόρ καταρρίπτει το GTA IV

GTA-mania παντού. "Κερδισμένη" η Sony ή η Microsoft;

Όλοι γνωρίζαμε ότι θα είναι πολύ καλό, όλοι γνωρίζαμε ότι θα σημείωνε μεγάλη εμπορική επιτυχία, ούτε η ίδια η Rockstar όμως δεν περίμενε πιθανότατα τέτοιο "εκρηκτικό" ξεκίνημα για το Grand Theft Auto IV. Ο τίτλος που προκάλεσε συζητήσεις επί συζητήσεων για μία σειρά από λόγους έθεσε νέο ρεκόρ πωλήσεων video game στην πρώτη ημέρα και πρώτη εβδομάδα διάθεσής του, νέο ρεκόρ εσόδων από τις πωλήσεις αυτές, καθώς και νέο ρεκόρ "ημέρας έναρξης" (opening day) για οποιοδήποτε σύγχρονο προϊόν ψυχαγωγίας, συμπεριλαμβανομένων των ταινιών και των μουσικών album. Ο πιο πρόσφατος τίτλος που είχε καταφέρει κάτι αντίστοιχο δεν ήταν άλλος από το Halo 3 - και τα δικά του στατιστικά το GTA IV τα ξεπέρασε κατά πολύ.

Οι αριθμοί κυριολεκτικά "μιλούν από μόνοι τους": το νέο Grand Theft Auto σημείωσε πωλήσεις 6 εκατομμυρίων αντιτύπων παγκοσμίως (σχεδόν ένα εκατομμύριο στη Βρετανία και μόνο) μέσα στην πρώτη εβδομάδα της κυκλοφορίας του, τα 3.6 από αυτά την πρώτη ημέρα. Τα έσοδα της Rockstar από αυτήν την πρώτη εβδομάδα και μόνο ανήλθαν σε 500 εκατομμύρια δολάρια, ποσό ασύλληπτο αν σκεφτεί κανείς ότι το Halo 3 προσέφερε στη Microsoft 300 εκατομμύρια στο ίδιο διάστημα. Όλα αυτά μέσα στην πρώτη εβδομάδα και μόνο, με το συνολικό κόστος του GTA IV για την Rockstar να υπολογίζεται στα 100 εκατομμύρια δολάρια περίπου και τους αναλυτές να έχουν προβλέψει (πριν την κυκλοφορία του) πωλήσεις 9 εκατομμυρίων αντιτύπων μέσα στο 2008. Με τα 6 ήδη πωληθέντα, βέβαια, το πιθανότερο είναι η παραγωγή της Rockstar να ξεπεράσει τα 10 με χαρακτηριστική άνεση, αποσπώντας πιθανότατα (εκτός απίθανου απροόπτου) και τον τίτλο του "video game της χρονιάς". Πουθενά σε όλα αυτά δεν συνυπολογίζεται η - αναπόφευκτη αλλά μη ανακοινωθείσα προς το παρόν - κυκλοφορία του GTA IV και για PC.

Μετά από όλα αυτά, μάλλον... φυσιολογική κρίνεται η αντιπαράθεση ανάμεσα στη Microsoft και τη Sony, σχετικά με το ποιό φορμά ωφελήθηκε περισσότερο από την κυκλοφορία του GTA IV. Η αμερικανική εταιρεία πάντως διατείνεται ότι η αναλογία στις πωλήσεις ήταν 60%-40% υπέρ του Xbox 360 και εις βάρος του PlayStation3 μέσα στην πρώτη εβδομάδα, κάτι όχι δύσκολο να πιστέψει κανείς αν αναφερόμαστε σε παγκόσμιο επίπεδο (καθώς η πελατειακή βάση του 360 στις ΗΠΑ είναι σημαντικά μεγαλύτερη από του PS3). Ίσως έπαιξαν ρόλο τα μικρά τεχνικά προβλήματα που παρατηρήθηκαν πολύ περισσότερο στην έκδοση του συστήματος της Sony, αλλά το πιθανότερο είναι να "έγειρε την πλάστιγγα" της επιλογής των gamers το γεγονός ότι για την έκδοση του Xbox 360 θα κυκλοφορήσει και extra περιεχόμενο για το GTA IV το φθινόπωρο.

Στο ίδιο πλαίσιο, η Microsoft υποστηρίζει ότι το Xbox 360 δέχθηκε την μεγαλύτερη ώθηση από το GTA IV με το δεύτερο να λειτουργεί ως "λόγος αγοράς" του δικού της συστήματος: ο κολοσσός του Redmond παρατήρησε άλμα της τάξης του 54% στις πωλήσεις του συστήματός της, ενώ συνολικά το 40% όλων των ανθρώπων που αγόρασαν ένα Xbox 360 τις τελευταίες δύο εβδομάδες, αγόρασαν και ένα συνοδευτικό αντίτυπο του GTA IV. Η επιρροή του τίτλου της Rockstar άλλωστε έγινε αντιληπτή και στα στατιστικά του Xbox Live, αφού αυτός κατάφερε να "εκθρονίσει" από την κορυφή τον... "μόνιμο κάτοικο" των τελευταίων μηνών (το Call of Duty 4) και οι παίκτες του σημείωσαν κατ' επανάληψη ρεκόρ ωρών παιχνιδιού. Η Sony - αν και διέθεσε σε περιορισμένο αριθμό ένα ειδικό "πακέτο" PS3 με το GTA IV - δεν έκανε παρόμοιες ανακοινώσεις, είναι ωστόσο βέβαιο ότι ωφελήθηκε επίσης από την κυκλοφορία του άκρως επιτυχημένου προϊόντος της Rockstar, έστω και σε μικρότερο βαθμό.

Πλέον, τo μόνο που απομένει να αποδειχθεί είναι αν (α) η multiplayer πλευρά του GTA IV θα επιδείξει την αντοχή στο χρόνο που όλοι περιμένουν, καθώς και αν (β) οι υπάρχουσες πωλήσεις θα είναι αρκετές για να δώσουν στο GTA IV την "κεκτημένη ταχύτητα" που χρειάζεται τους επόμενους μήνες, ώστε αυτό να ξεπεράσει συνολικά τα 10 εκατομμύρια αντίτυπα. Σε κάθε περίπτωση, η παραγωγή της Rockstar "ανέβασε την πήχυ" ψηλότερα για ακόμη μία φορά, σε βαθμό που μόνο το... επόμενο GTA να έχει οποιαδήποτε ελπίδα να τον περάσει: αποκλειστικά games όπως το MGS4 ή το Gears of War 2 απλώς δεν είναι δυνατό να σημειώσουν τέτοιες πωλήσεις μέσα στις πρώτες επτά ημέρες της κυκλοφορίας τους. Pas mal!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ