Gran Turismo PSP

800 αυτοκίνητα... στην τσέπη!

Ένα στοιχείο που είναι υπεράνω συζήτησης στο Gran Turismo PSP είναι αυτό του περιεχομένου αυτού καθ' αυτού. Τα 800 διαφορετικά αυτοκίνητα είναι πάρα, πάρα πολλά για φορητή έκδοση, όπως και οι 35 διαφορετικές αγωνιστικές πίστες. Aν σκεφτεί κανείς ότι καθένα από αυτά τα αυτοκίνητα μπορεί να "πειραχτεί" (όχι στα επίπεδα του GT4 αλλά αρκετά) και ανάλογα να αλλάξει η συμπεριφορά του στο δρόμο, εύκολα αντιλαμβάνεται το περιθώριο για πειραματισμούς. Ο τρόπος με τον οποίο τα αποκτά κανείς αυτά τα 800 αυτοκίνητα είναι της... υπομονής βέβαια - αφού οι κατασκευαστές εμφανίζονται με τυχαία σειρά και άσχετα με το πόσα χρήματα έχει μαζέψει ο παίκτης - όμως οι πραγματικοί συλλέκτες θα τα συγκεντρώσουν όλα αργά ή γρήγορα, οπότε...

Ο τεχνικός τομέας του Gran Turismo στο PSP είναι αξιοθαύμαστος: η Sony το εννοούσε όταν έλεγε ότι αυτό είναι το GT4 σε σμίκρυνση. Το πόσο γρήγορα και ομαλά κινούνται τα πάντα κατά τη διάρκεια των αγώνων, πρέπει να το δει κανείς για να το πιστέψει (θυσίες στη λεπτομέρεια των γραφικών έχουν γίνει, αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό). Ο ήχος είναι επιπέδου PS2 στην ποιότητα των εφέ, η μουσική είναι ΟΚ (αλλά ο παίκτης μπορεί να χρησιμοποιήσει τα MP3 του!), η όλη παρουσίαση είναι προσεγμένη, ο χειρισμός - με τους περιορισμούς του PSP πάντα - είναι σχεδόν άψογος. Επίσης συνειδητή φαίνεται να είναι η επιλογή της Polyphony να μην προσφέρει επιλογές συμμετοχής πολλών παικτών μέσω Internet, αλλά μόνο τοπικά, μεταξύ έως και 4 φίλων ταυτόχρονα που βρίσκονται στον ίδιο χώρο. Με αυτόν τον τρόπο μια παρέα κατόχων PSP μπορεί να μοιραστεί αμέτρητες ώρες ψυχαγωγίας, όπως και με την επιλογή που προσφέρεται να ανταλάσσουν οι παίκτες μεταξύ τους αυτοκίνητα.

Όταν όλα έχουν ειπωθεί, υποψιαζόμαστε ότι όλα εξαρτώνται από το τί περιμένει κανείς από το Gran Turismo του PSP. Αν περιμένει τις... υπερπαραγωγές του PS2 ή το GT5 του PS3 σε φορητή μορφή, τότε υπάρχουν συγκεκριμένες ελλείψεις στη δημιουργία της Polyphony Digital που δεν επιτρέπουν συγκρίσεις. Αν το αντιμετωπίσει όμως ως μία "light" έκδοση των θρυλικών οικιακών Gran Turismo, η οποία προσαρμόζει το περιεχόμενό της στα δεδομένα μιας συσκευής σχεδιασμένης "για έξω" και διατηρεί αυτούσιο το χαρακτήρα του driving simulator, θα το απολαύσει. Οι ώρες ψυχαγωγίας που θα προσφέρει στη δεύτερη περίπτωση είναι πάρα πολλές - απλώς "σπαστές", όπως ταιριάζει σ' ένα φορητό σύστημα κι όχι στα μερόνυχτα που σπαταλούσαμε με τα GT3/GT4. Κι όσο για την αληθινή υπερπαραγωγή, αυτή που έχει σχεδιαστεί για να μας κρατήσει μήνες και χρόνια μπροστά στις οθόνες, ε, ο Μάρτιος δεν είναι μακριά, είναι;

Βαθμολογία: 8 αστεράκια

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ