Πλησιάζοντας στο τέλος του 2022 - ακόμη και με μία πρόχειρη ματιά στις κυκλοφορίες που απομένουν μέχρι τον Ιανουάριο - γίνεται σαφές πως μία είναι κατά βάση η παραγωγή εκείνη που ξεχωρίζει για την εορταστική περίοδο: το God of War Ragnarok για τα PS5/PS4. Αυτό για την Sony είναι... θετικό κι αρνητικό μαζί, καθώς συγκεντρώνει μεν πολύ περισσότερο εμπορικό ενδιαφέρον έτσι, συγκεντρώνει όμως και την κριτική ματιά πολύ περισσότερων μέσων ενημέρωσης και καταναλωτών. Είναι ο νέος της τίτλος όλα όσα περίμεναν οι κάτοχοι PlayStation, με δεδομένη την ειδική θέση που έχει ο προκάτοχός του στην διαδρομή της σειράς συνολικά και την εμπορική επιτυχία που είχε σημειώσει; Κινείται στο επίπεδο ποιότητας που χρειάζεται ώστε να διεκδικήσει την διάκριση του Game of the Year, όπως αρμόζει σε ένα God of War;
Το Αθηνόραμα Digital έχει στην διάθεσή του αντίτυπο του God of War: Ragnarok από τις αρχές της εβδομάδας και - ενώ η τελική του αξιολόγηση για τον τίτλο θα δημοσιευθεί στις αρχές Νοεμβρίου - θεωρεί πως έχει ενδιαφέρον να καταθέσει τις εντυπώσεις του από τις πρώτες 5-6 ώρες παιχνιδιού για δύο λόγους. Πρώτον, για να υπενθυμίσει πού βρίσκει το νέο God of War σεναριακά τους πρωταγωνιστές του προκατόχου του και τί μπορούν να περιμένουν οι κάτοχοι PS4/PS5 από την περιπέτεια αυτή των Kratos και Atreus συνολικά. Δεύτερον, για να σταθεί σε ορισμένα ξεχωριστά νέα στοιχεία του gameplay, καθώς για τον συγκεκριμένο τομέα του τίτλου δεν έχουν δημοσιοποιηθεί παρά ελάχιστα πράγματα σε επίσημο πλαίσιο από την Sony.
Το Studio Santa Monica, η δημιουργική ομάδα που υπογράφει και αυτό το God of War, καθιστά άμεσα κατανοητές τις... προθέσεις της για καταιγιστική δράση, αφού ο τίτλος ξεκινά γρήγορα με τέτοια σεκάνς κατάδίωξης και σύγκρουσης με την Freya, την μητέρα του Baldur που οι Kratos και Atreus είχαν σκοτώσει στο God of War του 2018. Τα τελευταία τρία χρόνια ο Σπαρτιάτης ημίθεος και το αγόρι είχαν προσπαθήσει να ζήσουν στην Midgard περνώντας απαρατήρητοι, απομακρυσμένοι από συγκρούσεις με θεούς ή θνητούς, όμως η Freya ζητά εκδίκηση, ο θάνατος του Baldur έχει ούτως ή άλλως φέρει στην χώρα τον "βαθύ χειμώνα" (Fimbulwinter) και με αυτόν τον τρόπο οι δύο πρωταγωνιστές εν τέλει εμπλέκονται πάλι στα... των Σκανδιναβών θεών προκειμένου να αποτρέψουν την μυθολογική καταστροφή που ονομάζεται Ragnarok.
Κρίνοντας από τις πρώτες 6 ώρες παιχνιδιού, αποκομίζει κανείς την εντύπωση πως το νέο God of War θα είναι... τεράστιο: αν και οι "επεξηγηματικές" σεναριακές σεκάνς στην αρχή λογικά θα είναι ούτως ή άλλως περισσότερες, η υπόθεση αυτή καθ' αυτή δεν προχωρά στην ουσία τόσο όσο θα περίμενε κανείς για ένα εξάωρο ενασχόλησης - η δομή όμως του τίτλου, ο οποίος αρχίζει ν' "ανοίγει" εντυπωσιακά από ένα σημείο και πέρα, προετοιμάζει για πολύ περισσότερες ώρες στην συνέχεια, ίσως πάνω από 40 ή 45 συνολικά. Υπενθυμίζουμε πως η Sony και το Studio Santa Monica συνειδητά επέλεξαν να μην "απλώσουν" τα σύγχρονα αυτά God of War σε τριλογία, κάτι που επιδοκιμάζουμε. Το σεναριακό νήμα που ξεκίνησε το 2018 θα ολοκληρωθεί με το Ragnarok και - ενώ φυσικά δεν ξέρουμε τί επιφυλάσσει το μέλλον - όλα δείχνουν πως τους κατόχους PS4/PS5 περιμένει ένα πραγματικό... έπος από πλευράς μεστού, όχι "αραιωμένου", περιεχομένου.
Παρά το γεγονός ότι και στο νέο God of War η έμφαση παραμένει βεβαίως στην δράση και όχι στα υπόλοιπα στοιχεία που το συνθέτουν, το Studio Santa Monica έχει δώσει περισσότερη σημασία σε ορισμένα - κι επικροτούμε. Στην ψυχογράφηση των Kratos και Atreus, για παράδειγμα: ο τίτλος "μπαίνει στον κόπο" να καλοσκηνοθετημένους διαλόγους να εξηγήσει πώς και πόσο έχει αλλάξει και τους δύο η προηγούμενή τους περιπέτεια και ο ενδιάμεσος μέχρι το σήμερα χρόνος, με τον Kratos να εμφανίζεται περισσότερο ενδοσκοπικός, διαλλακτικός και ευαίσθητος (!) από ποτέ, αλλά και τον Atreus να θυμίζει τυπικό... teenager, πεισματάρη και αντιδραστικό συχνά, μα σωστό πολεμιστή πια, με πιο πολλή εμπιστοσύνη στον εαυτό του και τις δυνατότητές του.