God of War: η σειρά

Η πορεία του Kratos μέχρι σήμερα, οι λόγοι της επιτυχίας του

Ούτε... αναλυτής, ούτε δημοσιογράφος χρειάζεται να είναι κανείς για να βεβαιώσει το προφανές: τα video games για τα οποία οι καταναλωτές αγοράζουν πρωτίστως ένα σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης, είναι τα αποκλειστικά σε αυτό το σύστημα. Τα FIFA και τα Call of Duty αυτής της ζωής βρίσκονται, παρόμοια έως πανομοιότυπα, σε όλα τα συστήματα. Είναι τα αποκλειστικά games αυτά που "κάνουν τη διαφορά" εμπορικά, γι' αυτό και - όχι τυχαία - τα games αυτά είναι που εν τέλει "χαρακτηρίζουν" και ένα π.χ. PlayStation ή ένα Xbox. Και ενώ η έννοια της... "μασκώτ" έχει πεθάνει στην αγορά του gaming, ένα απομεινάρι της εποχής των Nintendo/Sega, αν για το Xbox έπρεπε να διαλέξουμε μια "μασκώτ", αυτή θα ήταν σίγουρα ο Master Chief των Halo.

Και για τα σύγχρονα PlayStation; Η αντίστοιχη θα ήταν ο Kratos των God of War.

Η σειρά των God of War κάθε άλλο παρά τυχαία αναδείχθηκε σε αληθινά εμβληματική για τα PlayStation: από πολλές απόψεις σχεδιάστηκε ακριβώς για να "προσωποποιήσει" την ουσία των συστημάτων της Sony. Επιτυχημένες σειρές τίτλων υπήρχαν στον κατάλογο της ιαπωνικής εταιρείας και πριν από το 2005. Όμως ούτε τα Spyro the Dragon, ούτε τα Crash Bandicoot, ούτε τα Jak & Daxter έφεραν στο προσκήνιο περισσότερο εμφατικά την εικόνα που ήθελε να "δηλώσει" η Sony για το PlayStation2 στα μέσα της δεκαετίας του 2000: ότι δηλαδή αυτό δεν είναι μία... "κονσόλα για παιδιά", είναι ένα σύστημα διασκέδασης που απευθύνεται σε ένα κοινό είτε ενήλικο είτε εξοικειωμένο με στοιχεία για ενήλικες στις ταινίες που βλέπει, τις σειρές που παρακολουθεί, τη μουσική που ακούει.

Και μόνο αντικρύζοντας κανείς τα σκίτσα και τα καλλιτεχνικά δείγματα του αρχικού God of War, πριν καν το παίξει για να έχει σαφή ιδέα του στυλ του, ήταν σαν να... ακούει τα υψηλόβαθμα στελέχη της Sony σε κάποιο meeting room: "Αρκετά με τους συμπαθητικούς ήρωες καρτούν, αυτό που θα ξεχώριζε σήμερα είναι ένας αληθινός αντι-ήρωας". "Το κοινό του PlayStation αγαπά τα action flicks της υπερβολής στο σινεμά, ακούει βρώμικη rap, παρακολουθεί Rome και Prison Break στην τηλεόραση. Είναι έτοιμο για μια παραγωγή over-the-top σε μορφή video game. Θα του δώσουμε ακριβώς αυτό".

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ