GamesCom 2014: η παρουσία της Microsoft

Παραμένει εστιασμένη στα games, δεν "κλέβει την παράσταση" όμως

Η αλήθεια είναι πως μετά από την σωρεία λαθών επικοινωνιακών της περασμένης χρονιάς και μία αξιοπρεπή - αλλά όχι αρκούντως θεαματική - εμφάνιση στην έκθεση της Ε3 στο Los Angeles τον Ιούνιο, η Microsoft χρειαζόταν μία πειστική, ισχυρή παρουσία στο πλαίσιο της GamesCom. Έχοντας μάθει από τα λάθη εκείνα, η αμερικανική εταιρεία στη συνέντευξη Τύπου της σωστά επικεντρώθηκε στα games και μόνο, αναφερόμενη επί 90 λεπτά μόνο σε νέες παραγωγές, είτε σε γνωστές και σημαντικές που βρίσκονται μερικές εβδομάδες μακριά πλέον. Δυστυχώς, η συνολική εντύπωση από την παρουσίαση αυτή δεν ήταν αρκετή για να "επαναφέρει τις ισορροπίες" με τη Sony και το PS4 της, το οποίο κατάφερε και πάλι να φανεί ισχυρότερο επικοινωνιακά - έστω και μακροπρόθεσμα.

Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου επιδείχθηκε για πρώτη φορά σε αλληλεπιδραστική μορφή το Quantum Break της Remedy, ένας τίτλος που υποτίθεται πως συνδυάζει μηχανισμούς τηλεοπτικούς (;) με τους παραδοσιακούς ενός video game δράσης. Η σχέση αυτή δεν έγινε σαφές πώς ακριβώς θα λειτουργεί, ως "παραδοσιακός" τίτλος πάντως προσφέρει στον παίκτη τη δυνατότητα να ελέγξει το χρόνο και να τον αξιοποιήσει ως όπλο εντυπωσιακά. Επιδείχθηκαν επίσης πάρα πολύ όμορφα νέα demos τόσο από τα αποκλειστικά στο Xbox One Forza Horizon 2, Sunset Overdrive και Halo: The Master Chief Collection, όσο και από τα νέα Assassin's Creed και Call of Duty (γι' αυτό θα κυκλοφορήσει και ειδική έκδοση Xbox One με σκληρό δίσκο του 1 ΤΒ και συνοδευτικό αντίτυπο).

Θέση στην παρουσίαση της Microsoft, έστω και μικρότερη από αυτήν που προσέφερε στη δική της η Sony, είχαν και οι ανεξάρτητοι δημιουργοί games (indies) για Xbox One. Αυτοί θα συνεισφέρουν στη βιβλιοθήκη τίτλων του με παραγωγές όπως τα Goat Simulator, Space Engineers, Moba Smite, The Escapists, Super Hot, Threes!, Plague Inc., Evolved, Below, Cuphead και Inside. Όλα τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα της πρωτοβουλίας ID@Xbox που είχε ξεκινήσει η αμερικανική εταιρεία πριν από πολύ καιρό και φαίνεται, επιτέλους, να αποδίδει καρπούς. Ομορφότερη indy παραγωγή, ωστόσο, παραμένει το Ori and the Blind Forest, το οποίο θα κυκλοφορήσει εγκαίρως για την εορταστική περίοδο τόσο σε Xbox One, όσο και σε PC.

Αν και ούτε σε αυτήν την περίσταση η Microsoft απέφυγε εντελώς τα επικοινωνιακά λάθη - η αρχικά εξαιρετικά βαρύνουσα ανακοίνωση της "αποκλειστικής" κυκλοφορίας της νέας περιπέτειας της Lara Croft, του Rise of the Tomb Raider, αποδείχθηκε απλώς χρονικά προνομιακή και όχι εστιασμένη στα δύο Xbox - δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι η προσήλωσή της στα games και όχι σε άλλα, δευτερεύουσας σημασίας πράγματα έχει πλέον εδραιωθεί ως στρατηγική και εμπορικά θα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό το Xbox One. Χρειαζόταν, ωστόσο, η αποκάλυψη αρκετών ακόμη νέων games και όχι απλώς "ανακεφαλαίωση" των περισσότερων γνωστών προκειμένου η Microsoft να "κλέψει την παράσταση" στην Κολωνία... και κάτι τέτοιο δεν συνέβη.

Οι Αμερικανοί, ωστόσο, δεν παύουν να έχουν για το Xbox One συνολικά πληρέστερη σειρά αποκλειστικών games για το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς σε σχέση με την αντίστοιχη της Sony για το PS4. Το μόνο που απομένει να διαπιστώσουμε, λοιπόν, είναι το πόσο και η ίδια η Microsoft "πιστεύει" στο σύστημά της και τις προοπτικές του, ώστε να το προωθήσει όσο χρειάζεται για να καλύψει την σημαντική διαφορά που το χωρίζει από το PS4. Σε λιγότερο από μήνα, πλέον, θα ξέρουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ