Ε3 2014: Τί περιμένουμε από σένα, Nintendo;

Με δύο λέξεις; Ταχύτητα ή/και αποφασιστικότητα, καθώς... δεν υπάρχει άλλη επιλογή

Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, υπάρχει ένα πλεονέκτημα στη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκεται ένας πυγμάχος "στριμωγμένος" στη γωνία του ρινγκ, έτοιμος να καταρρεύσει έχοντας δεχθεί πολλαπλά δυνατά χτυπήματα: δεν έχει άλλη επιλογή από την αντεπίθεση, αν θέλει να διατηρήσει οποιαδήποτε ελπίδα για τον αγώνα... ή την επιβίωσή του ίσως. Είναι ένα κίνητρο αρκετά ισχυρό για να παρακινήσει οποιονδήποτε. Αυτή είναι η θέση στην οποία βρίσκεται αυτή τη στιγμή η Nintendo με το WiiU - και αυτό είναι το πλεονέκτημά της: έχει το ισχυρότερο κίνητρο όλων ν' αντεπιτεθεί. Αν δεν το κάνει, δεν είναι μόνο η θέση της στο ρινγκ που κινδυνεύει. Είναι η θέση της στο "άθλημα" γενικότερα, με άλλα λόγια στην αγορά της αλληλεπιδραστικής ψυχαγωγίας όπως την αντιλαμβανόμαστε σήμερα.

Βάσει... παράδοσης, βέβαια, η Nintendo έχει κακές εμφανίσεις στην Ε3: τα τελευταία χρόνια κατάφερε με τη μία της εμφάνιση να δημιουργήσει σύγχυση για το τί είναι και τί μπορεί να κάνει το WiiU (αλλά διαπράττοντας... ευθανασία στο Wii ταυτόχρονα), με την άλλη να δημιουργήσει δυσπιστία και απογοήτευση στο ίδιο της το αφοσιωμένο κοινό. Πέρυσι είχε τόσα λίγα να πει και να επιδείξει, που δεν διοργάνωσε καν συνέντευξη Τύπου - όπως και φέτος άλλωστε. Το WiiU συνεχίζει να παραπαίει, ειδικά μετά την έλευση των PS4 και Xbox One, ενώ το 3DS δεν αντιμετωπίζει του ίδιου μεγέθους προβλήματα, αλλά δεν αρκεί για να διασώσει τα οικονομικά των Ιαπώνων. Με λίγα λόγια: η Nintendo χρειάζεται μια πολύ καλή παρουσία στην Ε3 περισσότερο από κάθε άλλη εταιρεία αυτή τη στιγμή.

Το ερώτημα είναι: μπορεί να πείσει πως τη δικαιούται; Το πάρα πολύ καλό Mario Kart 8 που κυκλοφόρησε πρόσφατα είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, θα χρειαστούν όμως πολλά τέτοια για να βγει το WiiU από το τέλμα στο οποίο βρίσκεται εδώ και ενάμισι χρόνο. Το Super Smash Bros που σίγουρα θα επιδειχθεί στo Los Angeles θα είναι πιθανώς ένα δεύτερο, οι αφοσιωμένοι gamers ενδέχεται να θεωρήσουν και το Bayonetta 2 ένα τρίτο, αν είναι αρκετά υψηλής ποιότητας. Από εκεί και πέρα, όμως...; Όχι απλώς θολό τοπίο, αλλά... καθόλου τοπίο. Αυτήν την εικόνα πρέπει να αλλάξει η Nintendo για το WiiU. H επίδειξη ενός νέου Zelda (όχι remake), ενός Metroid, ενός αληθινά προσεγμένου Mario θα μπορούσε να καταφέρει κάτι τέτοιο. Με 5-6 αληθινά must τίτλους για το WiiU, η Nintendo θα συσπείρωνε τουλάχιστον το αφοσιωμένο της κοινό γύρω από το νέο της σύστημα - και με μία αξιοπρεπή πελατειακή βάση, στη συνέχεια, θα μπορούσε να προσεγγίσει τις ανεξάρτητες εταιρείες δημιουργίας και έκδοσης τίτλων "με άλλον αέρα".

Το παράδοξο σε όλα αυτά είναι πως η Nintendo - με τον τρόπο που έχουν διαμορφωθεί τα δεδομένα για το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς που διανύουμε - χρειάζεται μόνο μία αξιοπρεπή παρουσία στην Ε3 και το απτό αποτέλεσμα που αυτή η παρουσία θα είχε: έναν αριθμό από ενδιαφέροντα, ποιοτικά games γι' αυτό το χρονικό πλαίσιο. Ο μόνος αποκλειστικός τίτλος βεληνεκούς ΑΑΑ που γνωρίζουμε ως τώρα για το PS4 ως τα Χριστούγεννα είναι το Drive Club. Ο αντίστοιχος μόνος αποκλειστικός τίτλος για το Xbox One είναι το Sunset Overdrive. Αν η Nintendo καταφέρει να εκμεταλλευτεί το επόμενο εξάμηνο ή οκτάμηνο, κατά το οποίο ο ανταγωνισμός θα στηριχθεί σε παραγωγές κυρίως άλλων εταιρειών, μπορεί να προωθήσει τις δικές της αποκλειστικές παραγωγές για το WiiU με τρόπο περισσότερο αποτελεσματικό. Είναι, ωστόσο, μια ευκαιρία που ισοδυναμεί με "κούρσα ενάντια στο χρόνο" - και το όνομα της Nintendo δεν είναι... ακριβώς συνδεδεμένο με την έννοια των γρήγορων αντανακλαστικών.

Αν η ταχύτητα αποδειχθεί προσέγγιση δύσκολη, υπάρχει και μία δεύτερη επιλογή για την ιαπωνική εταιρεία - η οποία έχει ουκ ολίγες φορές συζητηθεί τον τελευταίο χρόνο, αλλά από πλευράς της Nintendo απαιτεί αποφασιστικότητα. Ο γίγαντας του Kyoto θα μπορούσε να εγκαταλείψει το ιδιότυπο χειριστήριο με οθόνη αφής του WiiU, το GamePad: να μην το συμπεριλαμβάνει στη συσκευασία και να το καταστήσει έτσι προαιρετικό μόνο για τα games του. Ναι, όπως και το Kinect του Xbox One, είχε σχεδιασεί ως αναπόσπαστο τμήμα του WiiU. Αλλά ναι, όπως και το Kinect του Xbox One, δύο χρόνια μετά την εμφάνισή του το GamePad παραμένει στην ουσία αναξιοποίητο. Υποβαθμισμένο στο ρόλο του... "πλάκα έχει". Ε, η Nintendo μπορεί να το αφαιρέσει από την εμπορική συσκευασία του WiiU και να μειώσει έτσι δραστικά την τιμή πώλησης του ίδιου του συστήματος - το οποίο, όντας παλαιότερης τεχνολογίας, θα μπορούσε ίσως να "πέσει" και κάτω από τα €199.

Σε κάθε περίπτωση, είτε με έξτρα προσπάθεια για να κινηθεί γρήγορα, είτε με... οδυνηρή προσπάθεια για να κινηθεί αποφασιστικά, η Nintendo πρέπει να αποδείξει στην Ε3 2014 πως παραμένει "παίκτης" υπολογίσιμος. Είναι ήδη υπερβολικά κοντά στο σημείο της περιθωριοποίησης - και δεν θα συνέχιζε την πορεία της για πολύ ακόμη βασισμένη μόνο στο 3DS. Χρειάζεται έσοδα από οικιακό σύστημα, από Δικτυακές υπηρεσίες (άλλη πονεμένη ιστορία αυτή...), από την πώληση περιεχομένου αμιγώς ψηφιακά... από πολλές πηγές. Γι' αυτό και θα θέλαμε να τη δούμε να ξεκινά από την επόμενη εβδομάδα τις αλλαγές, αξιοποιώντας στο μέγιστο την τελευταία αυτή ευκαιρία της φετινής Ε3. Θα το κάνει ή θα συνεχίσει τον επώδυνο δρόμο του "αργού θανάτου", στηρίζοντας τις τύχες της στις κάρτες Pokemon και τα περιφερειακά για... fitness; Ελπίζουμε το πρώτο!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ