E3 2014: Sony - Microsoft, ισοπαλία

Μετά από ένα χρόνο η αμερικανική εταιρεία ισοφαρίζει το... αυτογκόλ της: νέο ματς, νέα δεδομένα

Η έκθεση της Ε3 έχει ήδη ανοίξει τις πύλες της στους ανθρώπους της αγοράς του gaming, όλοι ωστόσο συζητούν ακόμη για τις χθεσινές εκδηλώσεις των Microsoft και Sony προσπαθώντας να καταλήξουν στην απάντηση του... αιώνιου ερωτήματος της συγκυρίας αυτής: "ποιός νίκησε;". Με το "νίκησε", φυσικά, πάντοτε εννοώντας "ποιός από τους διεκδικητές κέρδισε τις εντυπώσεις" όσον αφορά στο πώς σκοπεύει να κινηθεί με το δικό του σύστημα ψηφιακής διασκέδασης και ποιό είναι το γενικότερο όραμά του για την ηλεκτρονική ψυχαγωγία στο σπίτι και έξω από αυτό. Με τη Nintendo να έχει επιλέξει ξανά τη μη διοργάνωση εκδήλωσης - σαν ένα απλό video να μπορούσε να την αντικαταστήσει - η "νίκη" στην Ε3 2014 θα μπορούσε να αποδοθεί μόνο στη Sony ή στη Microsoft.

Και, αν θέλει να είναι κανείς ακριβοδίκαιος, "νίκη" ξεκάθαρη δεν ανήκει φέτος σε κανέναν από τους δύο. Για την ακρίβεια, ενώ η Sony διοργάνωσε μία πλούσια κι εντυπωσιακή σε περιεχόμενο εκδήλωση, η Ε3 2014 θα μείνει στην ιστορία ως η έκθεση στο πλαίσιο της οποίας η Microsoft... ισοφάρισε. Τί; Το περυσινό της αυτογκόλ, φυσικά!

Δεν έχει παρά να ανατρέξει κανείς στα γεγονότα όπως διαδραματίστηκαν πέρυσι το Μάιο και τον Ιούνιο, για να συμφωνήσει μαζί μας. Η Microsoft είχε ήδη κάνει μία συγκεχυμένη, αποπροσανατολισμένη αποκάλυψη του Xbox One το Μάη και όδευε σε μία Ε3 τον Ιούνη, στην οποία όλοι περιμέναμε πως θα εξιλεωθεί απέναντι στους αφοσιωμένους gamers. Αντ' αυτού, ανακοίνωσε τα σχέδιά της για να περιορίσει τα games που αγοράζουν σε υλική μορφή, "κλειδώνοντάς τα" ψηφιακά και... εξοργίζοντάς τους περαιτέρω. H Sony το μόνο που είχε να κάνει ήταν να μείνει πιστή στη δική της στρατηγική από το Φεβρουάριο, της προσήλωσης στα games του PS4 και σε τίποτε άλλο, και να... αφήσει τα καμώματα της Microsoft να κάνουν όλη τη ζημιά. Χωρίς να χάσει την ευκαιρία βέβαια να "ρίξει και αλάτι στην πληγή", γιατί στη μάχη των εντυπώσεων - τελικά - κάθε όπλο είναι πολύτιμο.

Σε όλη τη διάρκεια των επόμενων 12 μηνών, η Sony "εισέπραξε" τρία πράγματα: τη σαφήνεια της δικής της στρατηγικής και πρότασης, τα επικοινωνιακά λάθη της Microsoft που έβλαψαν την αρχική εικόνα του Xbox One, καθώς και την διαφορά των €100 στην τιμή πώλησης με το PS4. Αποτέλεσμα: 8 εκατομμύρια πωληθέντα συστήματα PS4 στο παγκόσμιο κοινό σήμερα, 4 εκατομμύρια Xbox One. Η Microsoft έπρεπε πάσει θυσία να διορθώσει τα κακώς κείμενα προκειμένου να επαναφέρει το Xbox One σε τροχιά συναγωνισμού με το PS4 - και η πρόσφατη εγκατάλειψη του Kinect ως τμήματος της πρότασής της ήταν η αναγκαία πρώτη κίνηση, ώστε να δρομολογηθούν οι επόμενες.

Η εκδήλωση της Microsoft δεν ήταν, στην ουσία, παρά η έκφραση αυτών των επόμενων κινήσεων. Δίχως το ανούσιο για τους αφοσιωμένους gamers Kinect, αφενός η τιμή πώλησης του Xbox One μειώνεται σε αυτήν του PS4 ($399), αφετέρου η έμφαση επιστρέφει στα "κανονικά" games, αυτά που σχεδιάζονται για το χειριστήριό του κι όχι το Kinect. H παρουσίαση ενός μεγάλου αριθμού, και ευρείας γκάμας, από τέτοια games για το 2014 και το 2015 ήταν το απαραίτητο... συστατικό στη συνταγή που θα επαναφέρει το Xbox One σε θέση ανταγωνιστική. Για τη Sony πρακτικά δεν άλλαξε κάτι: οι Ιάπωνες είχαν εξ αρχής σαφή στρατηγική με το PS4 και με τη δική τους εκδήλωση επιβεβαίωσαν έμπρακτα αυτή τη θέση. Αξίζουν τα εύσημα για τη συνέπεια που επιδεικνύουν, αλλά στην ουσία είναι η Microsoft αυτή που αξιοποιεί με τρόπο καθοριστικό την Ε3 2014.

Με αυτά ως δεδομένα, "νικητής" αδιαμφισβήτητος στο Los Angeles φέτος δεν υπήρξε - υπήρξε όμως ένας περισσότερο "κερδισμένος". Αυτή ήταν η Microsoft. Εξέλιξη που, φυσικά, θέτει από μόνη της δύο ερωτήματα: θα καταφέρει η αμερικανική εταιρεία να αξιοποιήσει στο έπακρο αυτή τη θετική συγκυρία, ώστε να καλύψει τη διαφορά που την χωρίζει με τη Sony; Και, από την άλλη, θα καταφέρει η ιαπωνική εταιρεία να διατηρήσει το προβάδισμά της, το οποίο δικαίως έχει αυτή τη στιγμή, με νέα πλέον δεδομένα στην παγκόσμια αγορά; Μια πρώτη απάντηση... το Γενάρη!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ