Ε3 2014: Εντυπώσεις από το Project Morpheus

Δοκιμάζουμε το περιφερειακό εικονικής πραγματικότητας της Sony. Η γνώμη μας;

Το demo που δοκιμάσαμε ήταν ένα από τα καινούργια της Sony, το Street Luge. Αυτό αναπαριστά τον παίκτη ανάσκελα ξαπλωμένο σε ένα μεγάλο... skateboard και τον αφήνει να κατηφορίσει έναν δρόμο που ξεκινά από την κορυφή ενός λόφου, με ολοένα και μεγαλύτερη ταχύτητα. Για να "εξομοιώσει" στο φυσικό περιβάλλον την αίσθηση αυτή, στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της Sony ο παίκτης ξάπλωνε ανάσκελα σε μία οριζόντια δερμάτινη πολυθρόνα και για να κινεί τον εικονικό του εαυτό πάνω στο skateboard δεν είχε παρά να γέρνει δεξιά ή αριστερά, ανάλογα με την κατεύθυνση στην οποία ήθελε να κινηθεί. Ο βαθμός δυσκολίας ξεκινώντας ήταν χαμηλός, βέβαια, για λόγους εξοικείωσης: η σωστή είσοδος στις στροφές και η αποφυγή οχημάτων αραιά κινούμενων δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη. Όσο όμως ο παίκτης αποκτά περισσότερη ταχύτητα - και τα αυτοκίνητα που θα πρέπει να αποφύγει βρίσκονται τόσο στη δική του λωρίδα όσο και στην αντίθετη ή και... ταυτόχρονα - γίνεται προοδευτικά δυσκολότερο να μην ακουμπήσει πουθενά, με τις αντίστοιχες φυσικά συνέπειες στον καταγεγραμμένο του χρόνο κατάβασης.

Η αίσθηση που δημιουργεί το εικονικό περιβάλλον του Project Morpheus είναι δύσκολο να περιγραφεί με λέξεις: είναι αρκετά πειστική ώστε η όραση, η ακοή και το κέντρο προσανατολισμού του παίκτη να "προσαρμόζονται" στο εικονικό περιβάλλον του demo, όχι όμως τόσο πειστική στην οπτική της αναπαράσταση ώστε να έχουμε την ψευδαίσθηση πως παίζουμε κάτι άλλο από ένα video game. Τα γραφικά κινούνται γρήγορα και ομαλά, χωρίς "σπασίματα", αλλά ταυτόχρονα σε σημεία είναι λιγότερο λεπτομερή απ' όσο έχουμε συνηθίσει σε κορυφαία games του PS4. Είναι, ωστόσο, αρκετά συμπαγή και αληθοφανή ώστε να "ξεγελούν" τον εγκέφαλο και να αποδίδουν το περιβάλλον, τις αποστάσεις και την εντύπωση της ταχύτητας με τρόπο ρεαλιστικό. Ενδεικτικότερο όλων, ίσως, είναι το γεγονός ότι πολλοί παίκτες που δοκίμαζαν στο Project Morpheus το Street Luge - ανάμεσά τους κι εμείς - μόλις σηκώνονταν αισθάνονταν για λίγα δευτερόλεπτα μία μικρή... ζαλάδα, καθώς ο οργανισμός τους είχε όντως "πιστέψει" πως για πέντε λεπτά κατέβαινε με ιλλιγιώδη ταχύτητα μια πλαγιά!

Όπως υπενθύμισε σε πολλαπλές περιπτώσεις η Sony, ούτε οι προδιαγραφές του Project Morpheus είναι ακόμη οι τελικές - θα είναι οι οθόνες LCD ή OLED; Θα είναι ανάλυσης 960x1080 σε κάθε μάτι ή υψηλότερης; - ούτε τα demos που έχουν μέχρι στιγμής δημιουργηθεί γι' αυτό είναι ακριβώς... πλήρεις, φροντισμένες παραγωγές. Ένας μικρός αριθμός από "κανονικά" games εικονικής πραγματικότητας για το προϊόν της Sony έχουν επιβεβαιωθεί επίσημα, αλλά με το ίδιο το περιφερειακό να μην έχει ακόμη κανένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο κυκλοφορίας ή συνιστώμενη λιανική τιμή πώλησης, όπως δείχνουν τα πράγματα το Project Morpheus μέσα στο 2014 ή και το πρώτο τρίμηνο του 2015 δεν θα μάς απασχολήσει εμπορικά. Δεν μπορεί ωστόσο παρά να αποδώσει κανείς τα εύσημα στην ιαπωνική εταιρεία, η οποία με βάση ένα σύστημα hardware που πωλείται για €400 στην αγορά, κατάφερε να δώσει αυτήν την γλυκειά... "γεύση από το μέλλον" που πολλοί από μας αναζητούν. Θα είναι το Project Morpheus εκείνο το προϊόν VR που θα καταστήσει την εικονική πραγματικότητα έννοια δημοφιλή, όταν όλες οι άλλες σχετικές απόπειρες στο παρελθόν απέτυχαν; Μακάρι!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ