E3 2013: τα games του PS4

Ποιές είναι οι πρώτες μας εντυπώσεις από τους τίτλους της Sony;

Ένας από τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους πετάξαμε πριν από λίγο καιρό στο Los Angeles, φυσικά, δεν ήταν άλλος από την πρώτη μας επαφή με το PlayStation4 και τους αρχικούς τίτλους του που η Sony θα επεδείκνυε. Αυτό ακριβώς μάς δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε στα φιλόξενα, απομονωμένα από τη... φασαρία του εκθεσιακού χώρου της Ε3, meeting room όπου η ιαπωνική εταιρεία είχε συγκεντρώσει όλες τις δικές της παραγωγές για PS3, PS4 και PS Vita. Αν και ομολογούμε πως ελπίζαμε να δούμε και κάτι καινούργιο πέρα από τα ήδη ανακοινωμένα Knack, Drive Club και Killzone Shadowfall, αυτά ήταν τα μόνα που η Sony είχε διαθέσιμα σε αλληλεπιδραστική μορφή. Οι Ιάπωνες έχουν υποσχεθεί να αποκαλύψουν και άλλους τίτλους μέχρι την κυκλοφορία του PS4 - μέχρι νεωτέρας, ωστόσο, αυτό που ακολουθεί είναι οι εντυπώσεις μας από τους τρεις συγκεκριμένους τίτλους.

Knack

Ο τίτλος αυτός αξίζει ιδιαίτερης προσοχής γιατί την ανάπτυξή του επιβλέπει ο Mark Cerny, το στέλεχος της Sony που έχει τη συνολική ευθύνη για την τεχνική υποδομή, το σχεδιασμό και τη λειτουργία του PS4. Ολοφάνερα στοχεύει στο να προσφέρει "το κάτι διαφορετικό", συνδυάζοντας ύφος και στυλ που συναντάμε σε ταινίες 3D animation, με εξελιγμένες ρουτίνες εξομοίωσης φυσικής συμπεριφοράς των αντικειμένων. Ο πρωταγωνιστής του τίτλου, ο Knack, μπορεί να "δανείζεται" κομμάτια από όλων των ειδών τα υλικά στο γύρω περιβάλλον του, να τα "απορροφά" στο σώμα του και να τα διαχειρίζεται κατάλληλα, ώστε να αντιμετωπίζει αντιπάλους και να λύνει γρίφους. Είναι ωραία ιδέα, όμως - στο διαθέσιμο demo τουλάχιστον - δεν στήριζε με τρόπο αρκετά δημιουργικό τον όλο τρόπο παιχνιδιού. Συν τοις άλλοις, αν και το είδος του τίτλου δεν προσφέρεται για... εντυπωσιασμό στον τεχνικό τομέα, έχουμε την αίσθηση πως τα γραφικά και ο ήχος του θα μπορούσαν να είναι "καθαρότερα" και λεπτομερέστερα. Περιμένουμε μία δεύτερη επαφή με ενδιαφέρον, πάντως.

Drive Club

Η ίδια η Sony ανέγραφε στα συστήματα demo του τίτλου πως αυτός βρίσκεται μόλις στο 35% της συνολικής του ανάπτυξης - είμασταν, λοιπόν, προετοιμασμένοι για ατέλειες και αδυναμίες. Ακόμη κι έτσι, περιθώριο για... παράπονο υπήρξε, δυστυχώς. Ο τεχνικός τομέας, ειδικά τα γραφικά, δεν είναι τόσο "μπροστά" όσο θα έπρεπε σε σχέση με τα καλύτερα δείγματα σε PS3, αφενός. Αφετέρου ο έλεγχος ήταν μάλλον... αβέβαιος σχετικά με το τί πώς θα ήθελε να χαρακτηριστεί: αυστηρός, ακριβείας και ρεαλιστικός δεν ήταν, για να τον πεις φιλοδοξίας "simulator", αλλά και απλός ή "συγχωρητικός" δεν ήταν, για να τον πεις "arcade". Ίσως τα διαθέσιμα αυτοκίνητα, δε, να μην ήταν και τα πιο γρήγορα που θα προσφέρονται στους παίκτες, αλλά αυτήν την αίσθηση του "τα πάντα κινούνται πολύ γρήγορα γύρω μου καθώς οδηγώ", επιθυμητή προφανώς σε κάθε racing game, δεν την αποκομίσαμε. Θ' αναγνωρίσουμε στο Drive Club το ελαφρυντικό του "άγουρου", ακόμη σε ανάπτυξη τίτλου, καθώς και το γεγονός ότι το πραγματικό του "συν", η online συνεργασία ανάμεσα σε παίκτες για την εξέλιξη μιας αγωνιστικής ομάδας οδηγών αυτοκινήτων, ακούγεται ενδιαφέρουσα (και προφανώς δεν ήταν διαθέσιμη για δοκιμή). Θα επανέλθουμε και εδώ, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ