E3 2013: Εντυπώσεις από το Tearaway

O πλέον... διαφορετικός τίτλος της Sony για το PS Vita, είναι αυτός!

Δεν είναι... μυστικό ακριβώς το γεγονός ότι το PlayStation Vita είναι μεν το ισχυρότερο και πιο ενδιαφέρον τεχνολογικά φορητό σύστημα διασκέδασης, όμως δεν έχει ακόμη σημειώσει την εμπορική επιτυχία που αξίζει και η Sony περιμένει από αυτό. Η τιμή πώλησής του είναι ένα θέμα προς συζήτηση, είναι όμως τα ΑΑΑ games αυτά που θα βοηθούσαν περισσότερο: games ειδικά σχεδιασμένα για το Vita, που εκμεταλλεύονται τις δικές του ικανότητες και δεν μπορούν να βρεθούν αλλού. Αν μπορεί πάντως να ζητήσει κανείς από μία εταιρεία ανάπτυξης κάτι αληθινά πρωτότυπο για το Vita, αυτή είναι σίγουρα η Media Molecule: τα LittleBigPlanet της παραμένουν φωτεινό παράδειγμα καινοτομικής και δημιουργικής διάθεσης που έχουν υλοποιηθεί άψογα στα PlayStation. Καμία απορία, λοιπόν, που το Tearaway, ο νέος της τίτλος για το Vita, δεν μοιάζει με κανέναν άλλο - και όχι μόνο σε φορητό σύστημα.

Από τα πρώτα κιόλας λεπτά το μοναδικό στυλ της Media Molecule... πλημμύρισε την οθόνη όπου είχε συνδεθεί το Vita για τους σκοπούς της παρουσίασης που μάς έγινε: τα γραφικά του Tearaway είναι τεχνοτροπίας cartoon μεν, αλλά με τόση προσοχή στη λεπτομέρεια ώστε η υφή των υλικών και ο τρόπος κίνησής τους να προσδίδει αληθοφάνεια στην όλη εικόνα. O πρωταγωνιστικός χαρακτήρας έχει σχεδιαστεί σαν... φάκελος με πόδια (ο ίδιος ένα μήνυμα δηλαδή) και ο παίκτης θα πρέπει να τον κατευθύνει μέσα από τις πίστες του Tearaway στον προορισμό του, ξεπερνώντας τα εμπόδια του περιβάλλοντος και των διαφόρων αντιπάλων για να το πετύχει.

Το διαφορετικό στοιχείο που φέρνει στο προσκήνιο το Tearaway - και από αυτό δανείζεται και τον τίτλο του - είναι το γεγονός ότι ο παίκτης πρέπει να αλληλεπιδράσει με τον "χάρτινο" κόσμο του μέσω των επιφανειών αφής και των αισθητήρων του Vita. Μπορεί, για παράδειγμα, να "κόψει" κομμάτια χαρτιού με το δάχτυλό του στην επιφάνεια αφής της οθόνης και να τα χρησιμοποιήσει μέσα στο παιχνίδι. Μπορεί να "σκίσει" χάρτινες επιφάνειες πιέζοντας αντιστοίχως σημεία στο πίσω μέρος του Vita, που είναι επίσης "ευαίσθητο στο άγγιγμα". Οι μηχανισμοί αυτοί συνδυάζονται με τους πασίγνωστους των platform games - σκαρφάλωμα, άλματα, συγχρονισμός, μυστικές διαδρομές και μυστικά bonus γενικότερα - για να προσφέρουν ένα στυλ παιχνιδιού που δεν βρίσκεται αλλού. Αν προσθέσει κανείς σε αυτά και την ομαλή κίνηση, τον ακριβή έλεγχο, τον ταιριαστό ήχο και το πηγαίο χιούμορ που χαρακτηρίζουν την παραγωγή της Media Molecule, έχει στα χέρια του (κυριολεκτικά) ένα από τα καλύτερα δείγματα του τί μπορεί να κάνει το PS Vita.

Είναι ολοφάνερο πως το Tearaway είναι δημιουργημένο με μεράκι, προσοχή στη λεπτομέρεια και διάθεση για "το κάτι διαφορετικό" - και, σε μεγάλο βαθμό, αξίζει προσοχής γι' αυτό και μόνο. Προβληματιζόμαστε, ωστόσο, με το εξής: δείχνει να είναι ένας τίτλος υπερβολικά "χαριτωμένος" για παίκτες ηλικίας π.χ. μεγαλύτερης των 18, αλλά και δυσκολότερος να παιχθεί από παίκτες π.χ. παιδικής ή προεφηβικής ηλικίας. Αυτό δεν λέει απολύτως τίποτε για την ποιότητά του, υποψιαζόμαστε όμως ότι χωρίς βοήθεια από τη Sony σε επίπεδο marketing και επικοινωνίας, το Tearaway θα δυσκολευτεί να βρει κοινό αρκετά μεγάλο ώστε να επιτύχει εμπορικά. Θα επανέλθουμε σε αυτό για τη σχετική παρουσίαση πριν από την κυκλοφορία του (που έχει τοποθετηθεί στα μέσα Οκτωβρίου μέχρι στιγμής). Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ